Strona 1 z 1

Uszkodzony synchronizator

PostNapisane: 29 lip 2008, 13:48
przez zieba1982
:( witam wszystkich
Mam pytanko , a może opisze problem a później zapytam

więc tak Mazda 323F 1,6 16v BG B6 skrzynia manualna F5M-R/5

Problem mam z synchronizatorem 2 biegu a i pierwszego tez nie jest najlepszy,
Obecnie posiadam olej o jeden symbol gęstszy niż przewiduje producent,niestety raczej jest on za gesty gdy odpalę samochód i puszcze sprzęgło na luzie to wyraźnie chwilowo opuszczą sie obroty gdyż silnik dostanie obciążenia.
Pewna osoba powiedziała mi że gdy wymienię olej na rzadszy to problem powinien lekko ustąpić,
Więc moje pytanko czy to prawda że rzadki olej pomoże a jeśli tak to czy nie zaszkodzi na inne podzespoły skrzyni

PostNapisane: 29 lip 2008, 14:37
przez Adasbb
A nie mogłeś zalać oleju tak jak fabryka przewiduje?

PostNapisane: 29 lip 2008, 14:54
przez zieba1982
Mogłem ale 1. koleś mi przywiózł za darmo a po drugie mam drobne wycieki a raczej pocenie dość mocne bo pod autem jeszcze nie kapie ale przekładnia jest mokra i gęstszy olej po prostu nie wycieka,ale gdy ją kupiłem też już był problem ze swobodnym włączaniem biegu.
nie wiem na jakim oleju jeździła ale wymieniłem wszystkie płyny.
Pytanko mam ,bo znajomy powiedział że " jak pracował w serwisie fiata i komuś sie już kończyła sie gwarancja a miał problem ze synchronizatorami to wlewali rzadszy olej i było ok,ale na niego biorę poprawkę i dlatego pytam czy jest jakieś lekarstwo

PostNapisane: 29 lip 2008, 15:12
przez Adasbb
Ja też mam problem z wrzucaniem 2, ale tylko jak redukuje z 3. Jedynka też ciężko wchodzi, ale tylko czasami więc problemy mamy podobne :) Jeżdżę już tak z 9 miechów i problem ani się nie naprawił ani nie pogłębił. W zimie jak skrzynia była zimna to czasem z 1 na 2 lubi zazgrzytać, ale tak delikatnie. Spróbuj wlać normalny olej do skrzyni tak jak fabryka przewiduje, a nie eksperymentuj z olejami i znajomymi bo jeszcze sobie bardziej uszkodzisz skrzynie i będziesz miał dodatkowe wydatki z jej naprawą :) (to tylko moja sugestia)

PostNapisane: 29 lip 2008, 15:55
przez zieba1982
no fakt :) w serwisie kosztuje 86 zł ale jest sporo pracy aby to wyjąć( patrzę w katalogu) a i tu piszą że łożyska stożkowe już po wyjęciu nie należy wkładać tych samych więc dodatkowe koszty,będę niedługo wymieniał sprzęgł to i bym to rozebrał,ale chyba nie warto.
Ja tez już z tym jeżdżę około 2,5 r ale raczej sie pogorszyło,tylko tyle że ja staram się redukować podnosząc (wyrównywać) obroty i w ogóle dbam o to aby nie zgrzytało ale moja dziewczyna zdobyła prawko i jeździ sama no i masakra <killer>
Szukam czegoś co by pomogło ale chyba nie ma nic takiego :(

PostNapisane: 29 lip 2008, 19:48
przez keczu
Dawno temu wymienilem olej w skrzyni biegow w mojej pierwszej mazdzie (323f 1.6 1992r) i kupilem olej zalecany przez ta "madra" polska instrukcje napraw 75w90 nie pamietam dok.Troche bylismy z kolega zdziwieni bo skrzynia (manualna) byla zalana olejem do automatow Dextron(teraz wiem ze to norma w niektorych autach).Na efekt czekalem moze ze trzy tygodnie,halas ze skrzyni po odpaleniu po nagrzaniu troche lepiej.Nie wiem dokladnie co polecialo w skrzyni bo pozbylem sie autka.Wiec wniosek taki ze moze skrzynia byla troche skopana zanim kupilem auto i ktos zalal ten olej(chodzila super,olej ten jest duzo plynniejszy) albo to ja ja spieprzylem :]

PostNapisane: 29 lip 2008, 21:01
przez zieba1982
no właśnie w tej książce jest napisane DEXTRON 2 lub SAE 75W/90
Chyba podjadę do serwisu i zobaczę co oni powiedzą na temat oleju