Marcin1mazda napisał(a):tarcza od GT jest o jakies 2-3 Cm większa,
Dokładnie 16mm większa.
Marcin1mazda napisał(a):1,8 16V <sohc> ma taki sam układ hamulcowy jak 1,6..
No nie do końca. W 1.6 niby jest ta sama średnica tarczy ale w 1.8 SOHC jest grubsza tarcza. Zacisk od 1.6 jej nie obejmie. Poza tym jeśli w 1.8 SOHC był ABS to z tyłu były montowane tarcze a nie bębny.
Marcin1mazda napisał(a): a co do wymiany to trzebaby było wymienic całą zwrotnice co medług mnie jest nie opłacalne.
Gdyby wystarczyło wymienić tylko zwrotnice to byłoby bardzo opłacalne. Niestety trzeba też wymienić półośki a co za tym idzie skrzynie biegów.
Marcin1mazda napisał(a): Lepiej kupic lepsze tarcze i klocki i bedzie hamowac wiele lepiej niz hamulce GT..
To akurat jest nieprawda. Nic nie przyniesie takiej poprawy hamowania jak większa średnica tarczy. Wszelkiego rodzaju sportowe tarcze i klocki to tylko półśrodki.
Ja zdecydowałem sie właśnie na takie półśrodki ze względu na koszty. Z przodu mam tarcze nacinane i nawiercane Black Diamond wraz z klockami EBC Green Stuff. Polecam taki zestaw. Wygląda to tak:

Nie polecam jednak do takich tarcz jakiś tanich klocków (np. takich o jakich mówił Piwo

). Pomijając jakość hamowania to będą one sie bardzo szybko zużywać.
Mamber napisał(a):głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC
Kiepski pomysł. Poza zwiększonym zużyciem paliwa i zalewaniem się silnika nic to nie da.
strOOs napisał(a):Mamber a nie prosciej poszukac kogos kto ci w kompie od sohc mapy zmieni?
Szkoda czasu i pieniędzy. Jeśli ktos chce podnieść moc w 1.8 SOHC to najlepiej założyć głowice i kolektory od wersji DOHC. I dopiero wtedy podpiąć kompa od GT. Będzie to najskuteczniejsza i najtańsza chyba metoda podnisienia mocy.