Strona 1 z 1

Tarcze Hamulcowe dla DOHC

PostNapisane: 27 lip 2008, 02:02
przez Mamber
Witam!

Czy tarcze hamulcowe od 323F BG GT beda pasowaly do zwyklej 323F BG 1.8 16V??
sa one szczersze i maja wieksza srednice tarcia...

Ale moze pasuja??

jezeli nie to co nalezało by zmienic i czy jest to wykonalne

Pozdrawiam i czekam na fachwe odpowiedzi

PostNapisane: 27 lip 2008, 15:55
przez Marcin1mazda
tarcza od GT jest o jakies 2-3 Cm większa, nie zmiesci sie bo zacisk 3ma. 1,8 16V <sohc> ma taki sam układ hamulcowy jak 1,6.. a co do wymiany to trzebaby było wymienic całą zwrotnice co medług mnie jest nie opłacalne. Lepiej kupic lepsze tarcze i klocki i bedzie hamowac wiele lepiej niz hamulce GT..

PostNapisane: 27 lip 2008, 20:35
przez piwo
tarcze dohc 251 sr. w sohc 235.inne zaciski zwrotnica.troszke byloby dlubaniny co nie znaczy ze nie mozna bo ja to przeszedlem.ale ja zmienilem hamulce z 1,8 sohc na dohc kompletnie ze zwrtonicami i silnikiem i skrzynia biegow i polosiami stabilizatorami z dohc.tak bedzie problem bo inna zwrtonica inne polosie a wiec i inna skrzynia biegow.latwiej zmienic tyl z bebnow na tarcze.tu droga prostsza.ale zmiana w hamowaniu bedzie zadna.ja ostatnio zmienilem tarcze nacinane bd na tyl i zadnej roznicy w hamowaniu nie odczulem.polecam do sohc trarcze na przod black diamont w komplecie z klockami kashiamy.u mnie ten zestaw w sohc spisywal sie super.czuc bylo znaczna [poprawe w hamowaniu. www.czescionline.pl dzial tuning (cena okolo tarcz 800 plus 100 za klocki)

PostNapisane: 27 lip 2008, 21:54
przez Gengol
Jak moi poprzednicy pisali, ten zestaw pasował nie będzie:
tarcze średnica x grubość(mm)
GT 257 x 22
Twoja 235 x 18

piwo
http://moto.allegro.pl/item406456557_ta ... epsze.html


To link do aukcji na Allegro z kompletem (w prawdzie przód) tarcze+klocki ATE do eFki GT w całkiem przyzwoitej cenie. Widywałem także na tył. Te tarcze o których piszesz są ładne ale taka kasa?

A klocki KASHIYAMA kupisz za 40 – 50zł. Jeżeli dałeś stówe za takie klocki to wg mnie sporo przepłaciłeś. Wolałbym już FERODO PREMIER – ok 110 za komplet.
Takowe posiadam na przodzie i tyle – auto staje prawie w miejscu.
Mam zamiar zmieniać tarcze (przód i tył) na ATE. Pytałem już u siebie w sklepach – ok 500 – 600 zł komplet na dwie osie. Można negocjować!

PostNapisane: 27 lip 2008, 23:20
przez Mamber
Dzięki wielkie Panowie. tak tez podejzewałem..

jeszcze jedno wielkie pytanko.. Jaka sa generalne roznice w komputerach od GT i BP zwykłym 1.8 16V

chodzi mi o to czy jak podpioł bym z GT kompa to silnik SOHC działał by?

głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC i tak pomyslaęm o kompie z GT bo chyba ma inne mapy paliwa

czekam na odpowiedz.

Pozdraiwam

PostNapisane: 28 lip 2008, 02:50
przez Marcin1mazda
Komp od GT nie spasuje DO sohc... Osobiscie to sprawdzałem :) Podpiołem GT pod Sohc Chodziła jak Boxer :P Zalewało ją, tarakowała tak jak by na 2-gary chodziła :) wiec osobiscie Niepolecam

PostNapisane: 28 lip 2008, 08:33
przez strOOs
Mamber a nie prosciej poszukac kogos kto ci w kompie od sohc mapy zmieni?
Nie wiem jak Ty chciales komputero dDOHC do SOHC przystosowac...

PostNapisane: 28 lip 2008, 18:17
przez Jacek176
Marcin1mazda napisał(a):tarcza od GT jest o jakies 2-3 Cm większa,
Dokładnie 16mm większa.

Marcin1mazda napisał(a):1,8 16V <sohc> ma taki sam układ hamulcowy jak 1,6..
No nie do końca. W 1.6 niby jest ta sama średnica tarczy ale w 1.8 SOHC jest grubsza tarcza. Zacisk od 1.6 jej nie obejmie. Poza tym jeśli w 1.8 SOHC był ABS to z tyłu były montowane tarcze a nie bębny.

Marcin1mazda napisał(a): a co do wymiany to trzebaby było wymienic całą zwrotnice co medług mnie jest nie opłacalne.
Gdyby wystarczyło wymienić tylko zwrotnice to byłoby bardzo opłacalne. Niestety trzeba też wymienić półośki a co za tym idzie skrzynie biegów.

Marcin1mazda napisał(a): Lepiej kupic lepsze tarcze i klocki i bedzie hamowac wiele lepiej niz hamulce GT..
To akurat jest nieprawda. Nic nie przyniesie takiej poprawy hamowania jak większa średnica tarczy. Wszelkiego rodzaju sportowe tarcze i klocki to tylko półśrodki.
Ja zdecydowałem sie właśnie na takie półśrodki ze względu na koszty. Z przodu mam tarcze nacinane i nawiercane Black Diamond wraz z klockami EBC Green Stuff. Polecam taki zestaw. Wygląda to tak:
Obrazek
Nie polecam jednak do takich tarcz jakiś tanich klocków (np. takich o jakich mówił Piwo :P ). Pomijając jakość hamowania to będą one sie bardzo szybko zużywać.

Mamber napisał(a):głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC
Kiepski pomysł. Poza zwiększonym zużyciem paliwa i zalewaniem się silnika nic to nie da.

strOOs napisał(a):Mamber a nie prosciej poszukac kogos kto ci w kompie od sohc mapy zmieni?
Szkoda czasu i pieniędzy. Jeśli ktos chce podnieść moc w 1.8 SOHC to najlepiej założyć głowice i kolektory od wersji DOHC. I dopiero wtedy podpiąć kompa od GT. Będzie to najskuteczniejsza i najtańsza chyba metoda podnisienia mocy.

PostNapisane: 28 lip 2008, 21:42
przez problemz
to tak przy okazji wyskoczę z pytaniem: czy w 323F BG 1.6 16V seryjnie montowane były tarcze wentylowane?? bo takowe posiadam u siebie...

PostNapisane: 28 lip 2008, 21:47
przez Jacek176
problemz napisał(a):to tak przy okazji wyskoczę z pytaniem: czy w 323F BG 1.6 16V seryjnie montowane były tarcze wentylowane?? bo takowe posiadam u siebie...

Tak

PostNapisane: 28 lip 2008, 22:34
przez Gengol
O ile się nie myle to przednie we wszystkich modelach (BG oczywiście) są wentylowane.