Tarcze Hamulcowe dla DOHC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mamber » 27 lip 2008, 02:02

Witam!

Czy tarcze hamulcowe od 323F BG GT beda pasowaly do zwyklej 323F BG 1.8 16V??
sa one szczersze i maja wieksza srednice tarcia...

Ale moze pasuja??

jezeli nie to co nalezało by zmienic i czy jest to wykonalne

Pozdrawiam i czekam na fachwe odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 6 paź 2007, 01:13
Posty: 13
Skąd: Żywiec
Auto: 323F BG 1.8 16V SWAP na GTX

Postprzez Marcin1mazda » 27 lip 2008, 15:55

tarcza od GT jest o jakies 2-3 Cm większa, nie zmiesci sie bo zacisk 3ma. 1,8 16V <sohc> ma taki sam układ hamulcowy jak 1,6.. a co do wymiany to trzebaby było wymienic całą zwrotnice co medług mnie jest nie opłacalne. Lepiej kupic lepsze tarcze i klocki i bedzie hamowac wiele lepiej niz hamulce GT..
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez piwo » 27 lip 2008, 20:35

tarcze dohc 251 sr. w sohc 235.inne zaciski zwrotnica.troszke byloby dlubaniny co nie znaczy ze nie mozna bo ja to przeszedlem.ale ja zmienilem hamulce z 1,8 sohc na dohc kompletnie ze zwrtonicami i silnikiem i skrzynia biegow i polosiami stabilizatorami z dohc.tak bedzie problem bo inna zwrtonica inne polosie a wiec i inna skrzynia biegow.latwiej zmienic tyl z bebnow na tarcze.tu droga prostsza.ale zmiana w hamowaniu bedzie zadna.ja ostatnio zmienilem tarcze nacinane bd na tyl i zadnej roznicy w hamowaniu nie odczulem.polecam do sohc trarcze na przod black diamont w komplecie z klockami kashiamy.u mnie ten zestaw w sohc spisywal sie super.czuc bylo znaczna [poprawe w hamowaniu. www.czescionline.pl dzial tuning (cena okolo tarcz 800 plus 100 za klocki)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gengol » 27 lip 2008, 21:54

Jak moi poprzednicy pisali, ten zestaw pasował nie będzie:
tarcze średnica x grubość(mm)
GT 257 x 22
Twoja 235 x 18

piwo
http://moto.allegro.pl/item406456557_ta ... epsze.html


To link do aukcji na Allegro z kompletem (w prawdzie przód) tarcze+klocki ATE do eFki GT w całkiem przyzwoitej cenie. Widywałem także na tył. Te tarcze o których piszesz są ładne ale taka kasa?

A klocki KASHIYAMA kupisz za 40 – 50zł. Jeżeli dałeś stówe za takie klocki to wg mnie sporo przepłaciłeś. Wolałbym już FERODO PREMIER – ok 110 za komplet.
Takowe posiadam na przodzie i tyle – auto staje prawie w miejscu.
Mam zamiar zmieniać tarcze (przód i tył) na ATE. Pytałem już u siebie w sklepach – ok 500 – 600 zł komplet na dwie osie. Można negocjować!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Mamber » 27 lip 2008, 23:20

Dzięki wielkie Panowie. tak tez podejzewałem..

jeszcze jedno wielkie pytanko.. Jaka sa generalne roznice w komputerach od GT i BP zwykłym 1.8 16V

chodzi mi o to czy jak podpioł bym z GT kompa to silnik SOHC działał by?

głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC i tak pomyslaęm o kompie z GT bo chyba ma inne mapy paliwa

czekam na odpowiedz.

Pozdraiwam
Początkujący
 
Od: 6 paź 2007, 01:13
Posty: 13
Skąd: Żywiec
Auto: 323F BG 1.8 16V SWAP na GTX

Postprzez Marcin1mazda » 28 lip 2008, 02:50

Komp od GT nie spasuje DO sohc... Osobiscie to sprawdzałem :) Podpiołem GT pod Sohc Chodziła jak Boxer :P Zalewało ją, tarakowała tak jak by na 2-gary chodziła :) wiec osobiscie Niepolecam
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez strOOs » 28 lip 2008, 08:33

Mamber a nie prosciej poszukac kogos kto ci w kompie od sohc mapy zmieni?
Nie wiem jak Ty chciales komputero dDOHC do SOHC przystosowac...
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Jacek176 » 28 lip 2008, 18:17

Marcin1mazda napisał(a):tarcza od GT jest o jakies 2-3 Cm większa,
Dokładnie 16mm większa.

Marcin1mazda napisał(a):1,8 16V <sohc> ma taki sam układ hamulcowy jak 1,6..
No nie do końca. W 1.6 niby jest ta sama średnica tarczy ale w 1.8 SOHC jest grubsza tarcza. Zacisk od 1.6 jej nie obejmie. Poza tym jeśli w 1.8 SOHC był ABS to z tyłu były montowane tarcze a nie bębny.

Marcin1mazda napisał(a): a co do wymiany to trzebaby było wymienic całą zwrotnice co medług mnie jest nie opłacalne.
Gdyby wystarczyło wymienić tylko zwrotnice to byłoby bardzo opłacalne. Niestety trzeba też wymienić półośki a co za tym idzie skrzynie biegów.

Marcin1mazda napisał(a): Lepiej kupic lepsze tarcze i klocki i bedzie hamowac wiele lepiej niz hamulce GT..
To akurat jest nieprawda. Nic nie przyniesie takiej poprawy hamowania jak większa średnica tarczy. Wszelkiego rodzaju sportowe tarcze i klocki to tylko półśrodki.
Ja zdecydowałem sie właśnie na takie półśrodki ze względu na koszty. Z przodu mam tarcze nacinane i nawiercane Black Diamond wraz z klockami EBC Green Stuff. Polecam taki zestaw. Wygląda to tak:
Obrazek
Nie polecam jednak do takich tarcz jakiś tanich klocków (np. takich o jakich mówił Piwo :P ). Pomijając jakość hamowania to będą one sie bardzo szybko zużywać.

Mamber napisał(a):głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC
Kiepski pomysł. Poza zwiększonym zużyciem paliwa i zalewaniem się silnika nic to nie da.

strOOs napisał(a):Mamber a nie prosciej poszukac kogos kto ci w kompie od sohc mapy zmieni?
Szkoda czasu i pieniędzy. Jeśli ktos chce podnieść moc w 1.8 SOHC to najlepiej założyć głowice i kolektory od wersji DOHC. I dopiero wtedy podpiąć kompa od GT. Będzie to najskuteczniejsza i najtańsza chyba metoda podnisienia mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez problemz » 28 lip 2008, 21:42

to tak przy okazji wyskoczę z pytaniem: czy w 323F BG 1.6 16V seryjnie montowane były tarcze wentylowane?? bo takowe posiadam u siebie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2008, 15:29
Posty: 15
Skąd: Myszków
Auto: było – 323F BG 1,6 16V 94 r.
jest – Xedos 6, 2.0 V6 93 r.

Postprzez Jacek176 » 28 lip 2008, 21:47

problemz napisał(a):to tak przy okazji wyskoczę z pytaniem: czy w 323F BG 1.6 16V seryjnie montowane były tarcze wentylowane?? bo takowe posiadam u siebie...

Tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gengol » 28 lip 2008, 22:34

O ile się nie myle to przednie we wszystkich modelach (BG oczywiście) są wentylowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323