hamulec ręczny – jak go... "naciągnąć"?
ręczny mi coś słabo hamuje... ostatnio ruszyłem i ujechałem kawałek i po chwili skumałem, że mam ręczny (mając 60 na liczniku) można to jakoś naciągnąć albo coś?
używałem wyszukiwarki i jakoś niezbyt umiałem znaleźć podobny temat.
używałem wyszukiwarki i jakoś niezbyt umiałem znaleźć podobny temat.
-
Bio
zaraz przy dzwigni masz śrubę (bodajże na 12 klucz) po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy, nią możesz troche podciągnąć ręczny ale ja na twoim miejscu najpierw rozebrałbym bębny i sprawdził stan okładzin i całego tego mechanizmu. Potem nasmarować, sprawdzić czy wszystko dobrze chodzi i dobiero wtedy ewentualnie podciągać ręczny tą śrubą.
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
ściągasz plastiki te co jest popielniczka i pod ręcznym masz regulację – robisz to ze środeczka auta
:D:D
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Ja radze podobnie jak kolega Inte rozbierz bębny i sprawdź stan okładzin i grubość bębna może są już zbyt wytarte albo podkręć jeszcze mocniej
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
czejs napisał(a):a ja podciągnełem ręczny tą śrubką i jest tylko mniejszy skok ze szybciej łapie... ale nadal słabą siłą;/ jaki powód? (
słabo znaczy się jak? jak zaczyna łapać to o ile ząbków jeszcze musisz podciągnąć, żeby zablokować koła? i czy w ogóle udaje ci sie je zablokowac?
tak czy siak chyba warto rozebrać bębny (całkiem prosta sprawa) ja w końcu zabrałem się za hamulce – "poruszyłem" przednie zaciski i właśnie sprawdziłem, oczyściłem i ogólnie przywróciłem dawna sprawność hamulcą z tyłu i jestem bardzo zadowolony, teraz jak depnę to ładnie hamuje na 4 łapy a ręczy mmm malina
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
czejs napisał(a):a ja podciągnełem ręczny tą śrubką i jest tylko mniejszy skok ze szybciej łapie... ale nadal słabą siłą;/ jaki powód? (
Sprawdź grubość okładzin z tyłu (jaki masz bębny) koszt nowych ok 50zł komplet a tylną oś, ja mam teraz ręczny kose
- Od: 1 lis 2007, 10:30
- Posty: 89
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 323F BG B6 1,6 16V OHC – sprzedana
teraz Audi Coupe 2.3 :D czarna bestia
Inte napisał(a):słabo znaczy się jak? jak zaczyna łapać to o ile ząbków jeszcze musisz podciągnąć, żeby zablokować koła? i czy w ogóle udaje ci sie je zablokowac?
z małej górki auto nie zjedzie ale z większej nawet jak na maksa zaciągne to zjeżdża:(( możliwe ze z tyłu klocki sie kończa bo jakos słabiej mazda hamuje ... w sumie to od początku ( od kupna) ręczny był taki marny, prócz okładzin jest jakas jeszcze regulacja ręcznego?(podciągnięcie linki gdzieś tam przy kołach czy co.. ?
Sprzedam 323f BG na części!
- Od: 9 lis 2007, 00:26
- Posty: 372
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda MX6
Moja mazda hamuje tylko na jedno koło stąd mam podobny efekt jak kolega. Radzę sprawdzić czy linka się nie zerwała. u mnie niejasność rozwiązała się na przeglądzie.Pytanie czy ktoś wymieniał już linkę hamulca w 323f BG (hamulce tarczowe)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 18 wrz 2006, 17:24
- Posty: 16
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 323F '91 1,8 16V SOHC
dzisiaj z rana madzia wylądowała w serwisie – słabe hamulce z tyłu :/ dzisiaj podobno zrobią
-
Bio
Mialem taki problem jak zalozyciel tego tamatu. Mianowicie zero recznego oraz (co sie okazalo na przegladzie) noznego z tylu!! Powod?? Szczeki mialy juz grubosc listkow. Ciekawe jest to ze byly rowniez nierownomiernie zuzyte. Po wymianie rekaw malina, nozny znaczaco sie poprawil ale jest gorszy od recznego. Co moze to powodowac jeszcze?? Mysle ze skoro nie w bebnach problem tkwi to moze hydraulika?? Generalnie madzia i tak mi slabo hamuje. Przy obciazeniu caczsem mam problem ja zatrzymac. Musze wcisnac hamulec do konca
. Poradzcie cos.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
ok – ręczny mi podciągnęli w serwisie – przy okazji. wyszło na to, że w ogóle mam słaby tył, a tarcze z przodu też jakoś tak średnio... no cóż... 300zł nie moje będzie, ale wszystkie 4 hamulce będą full sprawne
i będe mógł zacząć zbierać na blacharza i lakiernika
i będe mógł zacząć zbierać na blacharza i lakiernika
-
Bio
panowie, może ktoś mi podpowie gdzie jest regulacja linki prawo/lewo?
A dokładniej chcę podciągnąć tylko prawą linkę a lewej nie ruszać. Jest w ogóle taka możliwość? W książce słabo opisane. 323F BG, bębny z tyłu
A dokładniej chcę podciągnąć tylko prawą linkę a lewej nie ruszać. Jest w ogóle taka możliwość? W książce słabo opisane. 323F BG, bębny z tyłu
-
lkrengjiwrnguio5n4ty4
nie ma możliwosci. jest to regulowane kołyska , tak aby obie linki przy ciągnięciu za ręczny naprezały się jadnakowo. Jesli któreś koło łapie ci szybciej albo coś w tym stylu to nie w naciagu linki jest problem może tylko w niejednakowym zuzyciu szczek ;/ ale sprawdź czy kołyska się nie zapiekla .....
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
szczęki nowe, bębny nowe, cylinderki nowe, samoregulatory ruszają się pięknie. Nożny działa super, ale ręczny blokuje lewe koło a prawe można obrócić ręką, jeśli na siłę ustawi się regulator trochę szerzej to wtedy z kolei hamuje ale nie odbija, podejrzewam że linka zaczęła pękać w pancerzu i raz że się wyciąga to dwa że blokuje. dobrze myślę?
-
lkrengjiwrnguio5n4ty4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości