hamulec ręczny – jak go... "naciągnąć"?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bio » 25 maja 2008, 16:41

ręczny mi coś słabo hamuje... ostatnio ruszyłem i ujechałem kawałek i po chwili skumałem, że mam ręczny (mając 60 na liczniku) można to jakoś naciągnąć albo coś?
używałem wyszukiwarki i jakoś niezbyt umiałem znaleźć podobny temat.
Bio
 

Postprzez Inte » 25 maja 2008, 17:31

zaraz przy dzwigni masz śrubę (bodajże na 12 klucz) po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy, nią możesz troche podciągnąć ręczny ale ja na twoim miejscu najpierw rozebrałbym bębny i sprawdził stan okładzin i całego tego mechanizmu. Potem nasmarować, sprawdzić czy wszystko dobrze chodzi i dobiero wtedy ewentualnie podciągać ręczny tą śrubą.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Bio » 25 maja 2008, 17:37

a skąd dostępna jest ta śruba? trzeba będzie się kłaść pod wóz, czy ze środka można?
Bio
 

Postprzez Radek89 » 25 maja 2008, 18:12

ściągasz plastiki te co jest popielniczka i pod ręcznym masz regulację – robisz to ze środeczka auta :D:D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Bio » 25 maja 2008, 19:59

aha :) to jak znajdę czas to to zrobię :)
Bio
 

Postprzez czejs » 25 maja 2008, 21:11

a ja podciągnełem ręczny tą śrubką i jest tylko mniejszy skok ze szybciej łapie... ale nadal słabą siłą;/ jaki powód? (
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez Majki88 » 25 maja 2008, 23:30

Ja radze podobnie jak kolega Inte rozbierz bębny i sprawdź stan okładzin i grubość bębna może są już zbyt wytarte albo podkręć jeszcze mocniej
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Inte » 25 maja 2008, 23:37

czejs napisał(a):a ja podciągnełem ręczny tą śrubką i jest tylko mniejszy skok ze szybciej łapie... ale nadal słabą siłą;/ jaki powód? (


słabo znaczy się jak? jak zaczyna łapać to o ile ząbków jeszcze musisz podciągnąć, żeby zablokować koła? i czy w ogóle udaje ci sie je zablokowac?
tak czy siak chyba warto rozebrać bębny (całkiem prosta sprawa) ja w końcu zabrałem się za hamulce – "poruszyłem" przednie zaciski i właśnie sprawdziłem, oczyściłem i ogólnie przywróciłem dawna sprawność hamulcą z tyłu i jestem bardzo zadowolony, teraz jak depnę to ładnie hamuje na 4 łapy a ręczy mmm malina :D
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Zbyszek » 26 maja 2008, 08:32

czejs napisał(a):a ja podciągnełem ręczny tą śrubką i jest tylko mniejszy skok ze szybciej łapie... ale nadal słabą siłą;/ jaki powód? (

Sprawdź grubość okładzin z tyłu (jaki masz bębny) koszt nowych ok 50zł komplet a tylną oś, ja mam teraz ręczny kose :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 10:30
Posty: 89
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F BG B6 1,6 16V OHC – sprzedana
teraz Audi Coupe 2.3 :D czarna bestia

Postprzez czejs » 26 maja 2008, 13:39

Inte napisał(a):słabo znaczy się jak? jak zaczyna łapać to o ile ząbków jeszcze musisz podciągnąć, żeby zablokować koła? i czy w ogóle udaje ci sie je zablokowac?

z małej górki auto nie zjedzie ale z większej nawet jak na maksa zaciągne to zjeżdża:(( możliwe ze z tyłu klocki sie kończa bo jakos słabiej mazda hamuje ... w sumie to od początku ( od kupna) ręczny był taki marny, prócz okładzin jest jakas jeszcze regulacja ręcznego?(podciągnięcie linki gdzieś tam przy kołach czy co.. ?
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez Briareos » 26 maja 2008, 16:09

Się nie rusza linki póki nie wiadomo co siedzi pod bębnem. A idę o zakład że skoro ręczny ledwo bierze to rozpieraki stoją na amen :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez gogo » 26 maja 2008, 17:30

Jak są zapieczone rozpieraki to można ciągnąć za dzwignie czołgiem i tak nie bedzie chamować <oczko>
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez konik323f » 26 maja 2008, 19:09

Moja mazda hamuje tylko na jedno koło stąd mam podobny efekt jak kolega. Radzę sprawdzić czy linka się nie zerwała. u mnie niejasność rozwiązała się na przeglądzie.Pytanie czy ktoś wymieniał już linkę hamulca w 323f BG (hamulce tarczowe)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2006, 17:24
Posty: 16
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 323F '91 1,8 16V SOHC

Postprzez Bio » 26 maja 2008, 21:33

dzisiaj z rana madzia wylądowała w serwisie – słabe hamulce z tyłu :/ dzisiaj podobno zrobią
Bio
 

Postprzez czejs » 27 maja 2008, 00:36

Briareos napisał(a):rozpieraki stoją na amen

Przeczyścić i bedzie dobrze?? może i masz racje.. na dniach bede zaglądał co tam nie tak.. linka raczej nie porwana skoro troche sie zaciąga
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez nicek777 » 29 maja 2008, 22:57

Mialem taki problem jak zalozyciel tego tamatu. Mianowicie zero recznego oraz (co sie okazalo na przegladzie) noznego z tylu!! Powod?? Szczeki mialy juz grubosc listkow. Ciekawe jest to ze byly rowniez nierownomiernie zuzyte. Po wymianie rekaw malina, nozny znaczaco sie poprawil ale jest gorszy od recznego. Co moze to powodowac jeszcze?? Mysle ze skoro nie w bebnach problem tkwi to moze hydraulika?? Generalnie madzia i tak mi slabo hamuje. Przy obciazeniu caczsem mam problem ja zatrzymac. Musze wcisnac hamulec do konca :(. Poradzcie cos.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Bio » 29 maja 2008, 22:59

ok – ręczny mi podciągnęli w serwisie – przy okazji. wyszło na to, że w ogóle mam słaby tył, a tarcze z przodu też jakoś tak średnio... no cóż... 300zł nie moje będzie, ale wszystkie 4 hamulce będą full sprawne :)

i będe mógł zacząć zbierać na blacharza i lakiernika :)
Bio
 

Postprzez lkrengjiwrnguio5n4ty4 » 17 lip 2008, 12:00

panowie, może ktoś mi podpowie gdzie jest regulacja linki prawo/lewo?
A dokładniej chcę podciągnąć tylko prawą linkę a lewej nie ruszać. Jest w ogóle taka możliwość? W książce słabo opisane. 323F BG, bębny z tyłu
lkrengjiwrnguio5n4ty4
 

Postprzez Radek89 » 17 lip 2008, 18:26

nie ma możliwosci. jest to regulowane kołyska , tak aby obie linki przy ciągnięciu za ręczny naprezały się jadnakowo. Jesli któreś koło łapie ci szybciej albo coś w tym stylu to nie w naciagu linki jest problem może tylko w niejednakowym zuzyciu szczek ;/ ale sprawdź czy kołyska się nie zapiekla .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez lkrengjiwrnguio5n4ty4 » 17 lip 2008, 23:03

szczęki nowe, bębny nowe, cylinderki nowe, samoregulatory ruszają się pięknie. Nożny działa super, ale ręczny blokuje lewe koło a prawe można obrócić ręką, jeśli na siłę ustawi się regulator trochę szerzej to wtedy z kolei hamuje ale nie odbija, podejrzewam że linka zaczęła pękać w pancerzu i raz że się wyciąga to dwa że blokuje. dobrze myślę?
lkrengjiwrnguio5n4ty4
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323