Strona 1 z 3

Stukanie podczas krecenia kierownica na postoju

PostNapisane: 17 maja 2008, 09:30
przez Mikula
Witam!
Mam taki problem podczas gdy krece kierownica (krutkie ruchy prawo-lewo) na postoju przy zgaszonym silniku to z pod silnika dobiegaja stuki bardziej slyszalne gdy kierownica krece w prawo.
Wymieniłem koncówki drazków kierowniczych , mysląc ze to one, jednak nic to nie pomogło
Co jescze moze stukac?

PostNapisane: 17 maja 2008, 14:45
przez Michel
Ten temat był omawiany parę razy, użyj "szukaj" a znajdziesz na pewno.
Jeżeli to stuki przy kręceniu kierownicą to wina łożysk amortyzatorów, ale jeżeli są to pojedyncze uderzenia przy raptownym skręceniu, to zostaje Ci sprawdzić sworznie wahaczy, tulejki wahaczy i mocowania drążków kierowniczych przy maglownicy.

PostNapisane: 17 maja 2008, 15:03
przez Mikula
To własnie stukot przy raptownych krotkich ruchach prawo-lewo kierownica tez wydaje mi sie ze beda to drazki kierownicze

PostNapisane: 17 maja 2008, 17:45
przez KyRy
Michel napisał(a):Ten temat był omawiany parę razy, użyj "szukaj" a znajdziesz na pewno.

dokładnie. Także ten trafi do kosza.

PostNapisane: 17 maja 2008, 18:00
przez sps-snipers
Jesli masz wspomaganie,to takie stuki przy zgaszonym aucie wydaje listwa kierownicza a konkretnie mechanizm wspomagania.Moze dla niektorych to byc smieszne ale tak jest ;) i ja tak mam a w zawiechu jest oki

PostNapisane: 17 maja 2008, 18:10
przez Troll Bagienny
Nie wiem czy w 323f tez to jest, moge jedynie podac moj przyklad gdzie byly to kolumny mcphersona (jakos tak sie to chyba pisze). Zeby sie upewnic, chwyc gorna czesc sprezyny przy amortyzatorze i niech ktos pokreci kierownica. Jesli przy "stuku" tak dziwnie strzela (przesuwa sie) to masz pewnosc ze to kolumny.

PostNapisane: 18 maja 2008, 00:22
przez Mikula
Napewno nie jest to normalny stukot wspomagania:)!!! Posiadam to autko juz 4latka i wczesniej tego nie bylo!
W sobote wjade na kanał i upewnie sie z kad dokladnie dobiega stukot bo widze ze wszyscy uparli sie na tego mac-persona chociaz przy krotkich ruchach kierownica kola ledwo drgna dam znac co padlo
A tematu podobnego nie znalazlem wiec niewiem o co chodzi z tym do kosza!
Zreszta ta wyszukiwarka to jest ch .... warta

PostNapisane: 18 maja 2008, 11:49
przez KyRy
a maglownica?


Mikula napisał(a):Zreszta ta wyszukiwarka to jest ch .... warta

trzeba wiedzieć jak korzystać...

PostNapisane: 18 maja 2008, 12:26
przez anonimka
Drogi kolego :)

Łożyska w kolumnach mcpersona :)


pozdrawiam :)

PostNapisane: 18 maja 2008, 12:40
przez Mikula
ok napewno sprawdze tez ta mozliwosc ale nie wydaje mi sie zeby to byly te lozyska stuki dochodza raczej z pod maski niz z okolic kolumn czy kol
Zreszta to takie zgadywanie popatrzymy na kanale i moze dowiem sie czegos wiecej bo przyczyn w zasadzie moze byc duzo:)
Dzieki za podpowiedzi

PostNapisane: 24 maja 2008, 21:30
przez Mikula
Witam!
Temat aktualny. Dzis bylem na kanale i stwierdziłem ze na pewno nie stukaja łozyska mc-persona, stuki podczas dynamicznym krotkim kreceniu kierownica (tak jak ma to miejsce na przegladzie) nie dobiegaja z okolic kol.
Przyznam ze sam niewiem co moze jeszcze stukac odglos jest przenoszony po wszystkich elementach dobiega raczej z okolic srodka ukl kierowniczego.
Napewno nie jest to ten mechanizm kierowniczy co wszyscy tak smaruja ani przełożęnie
Dla mnie zostaja drazki lub jakies luzy w maglownicy ale nie jestem pewien.
Moze ktos spotkał sie z poobnym przypadkiem?
Dzieki z gory za wypoiedzi

PostNapisane: 24 maja 2008, 22:31
przez nero86
u mnie tak samo stuka ale nie zagladalem co to moze byc :/ mam duzo gorsze problemy :(

PostNapisane: 25 maja 2008, 19:41
przez wujass
mikula znajdz uczciwego(takich nie ma) :) i dobrego mechanika a nie sluchaj porad niektorych forumowiczow bo robiac to co oni mowia to wkrotce wymienisz pol samochodu a usterka i tak nie zniknie :) pukania i stukania sa rozne ale niektorzy o tym chyba nie wiedza PS. nie jestem zlosliwy :)

PostNapisane: 26 maja 2008, 18:10
przez TomK
powiem tak. U mnie przy kręceniu kierownica też stukało. Nawet na postoju. U mnie było to łożysko Macpersona (koszt 60zł + wymiana). Miałem też wymieniać tulejki na wahaczach ale po zmianie łożyska okazało się że nie ma juz stuków.
Otwórz maskę i niech ktoś kręci kierownica, a ty słuchaj czy nie stuka tam gdzie jest przykręcony amortyzator. Jak tam będzie stukało na 100% łożysko Macpersona. (nie będziesz tego słyszał pod spodem samochodu tylko nad!!)

Jeśli przy krótkich dynamicznych ruchach to może drązki kierownicze?

Jesli kręcisz do oporu np w lewą strone to jest pojedyncze stukniecie czy takie "pykanie" ??

PostNapisane: 26 maja 2008, 18:19
przez Troll Bagienny
powiem tak. U mnie przy kręceniu kierownica też stukało. Nawet na postoju. U mnie było to łożysko Macpersona (koszt 60zł + wymiana). Miałem też wymieniać tulejki na wahaczach ale po zmianie łożyska okazało się że nie ma juz stuków.
Otwórz maskę i niech ktoś kręci kierownica, a ty słuchaj czy nie stuka tam gdzie jest przykręcony amortyzator. Jak tam będzie stukało na 100% łożysko Macpersona

TomK popatrz wyzej i zobacz co ja napisalem :P
Mikula juz pisal ze to nie mcperson

PostNapisane: 26 maja 2008, 22:28
przez Mikula
to jest stukanie tylko przy krotkich ruchach na postoju(tak jakby bawic sie tak kierownica i prawo lewo nia tak ruszac) jakby jakies luz! po odpaleniu gdy wspomaganie zacznie dzialac juz tak nie slychac !
Pbsłucham jutro jeszcze te amory i podjade na stacje diagnostyczna zobacze co powie mi pas specjalista od przegladów bo juz raz wprowadzil mnie w blad mowiac ze to koncówki drazków. Drazki wymienilema stuki sa nadal.

PostNapisane: 26 maja 2008, 22:52
przez Michel
Może to krzyżak kolumny kierowniczej, lub poluzowane mocowanie kolumny. Już niewiele możliwości zostało.

PostNapisane: 27 maja 2008, 08:58
przez grodek
ja tez tak mam nie sa to koncowki drązkow przy kołach tylko wydaje mi sie ze to bedzie koncowka tylko ta od strony maglownicy bo stuka na drązku ale nie na koncowce tej przy kole co da sie wymacać bez kanału:P

PostNapisane: 27 maja 2008, 21:55
przez Mikula
Grodek dobrze kombinuje tez mi sie wydaje ze beda to drazki kierownicze one sa zakonczone przegubikami od strony maglownicy.
Tym bardziej mnie to przekonuje ze gdy kierownica szarpie w jedna strone to glosniej stuka a gdy w druga strone to ciszej pewnie jeden jest bardziej wybity niz drugi?
Co o tym myslicie?

PostNapisane: 28 maja 2008, 09:05
przez grodek
w sobote albo niedziele moze uda mi sie to sprawdzić to powiem co wykryłem