Strona 1 z 1

Padła 3-cia skrzynia;/ Pomocy!!

PostNapisane: 13 maja 2008, 19:41
przez Marcin1mazda
Witam Mam Duzy Problem DOtyczący sKrzyni W mojej Mazdziea mianowicie pierwsza padła przy paleniu laczków, w drugiej zaczoł żęźic Mechanizm Róznicowy i teraz w kolejnej to samo Znów żęźi róznicówka;/ Pomocy Skrzynia była po 160tys.. a ja zrobiłem moze z 4tys na niej Pomocy!! co moze powodowac to ze Skrzynia PAda?

PostNapisane: 13 maja 2008, 20:10
przez Briareos
Marcin1mazda napisał(a):co moze powodowac to ze Skrzynia PAda?

Marcin1mazda napisał(a):padła przy paleniu laczków

PostNapisane: 13 maja 2008, 20:24
przez Marcin1mazda
dobrze ale to padła pierwsza przez palenie, była po przebiegu 240tys. w kolejnej zaczeła zeźic róznicówka i w tej tez a jest po 160tys..

PostNapisane: 13 maja 2008, 21:44
przez Briareos
Nie dam głowy teraz, ale chyba wszystkie Mazdy z silnikiem B8 szły ze skrzyniami F25M które nie są specjalnie wytrzymałe... Jak nie wiesz co dokładnie masz to latarka w łapkę i obejrzyj dokładnie dzwon, gdzieś znajdziesz 4-znakowe oznaczenie wytłoczone lub naklejkę.

PostNapisane: 13 maja 2008, 23:04
przez Marcin1mazda
a moj silnik to nie b8 tyko BP..

PostNapisane: 13 maja 2008, 23:21
przez Briareos
W profilu masz 1.8 SOHC, czyli B8. BP to jest 1.8 DOHC.
Na kolektorze dolotowym może i masz BP01, ale "prawdziwy" BP ma tam BP05. No i masz głowicę B8 :)
Ale jak zwał tak zwał, pytanie było o skrzynię nie o silnik?

PostNapisane: 14 maja 2008, 09:55
przez Seventh_Star
Silnik BP SOHC – skrzynia G5M-R

PostNapisane: 14 maja 2008, 11:27
przez Briareos
G5? Przy tym silniku? Mogę jakieś zdjęcia prosić?
Skrzynki G5/G25 cholernie ciężko dostać, tym bardziej jeszcze w dobrym stanie... jak kolega 3 takie zajechał to albo ma sprzęgło na zasadzie włącz/wyłącz albo samochód ma przód klepany z przystanku i skrzynia krzywo siedzi. Sprawdziłbym też wszystkie poduchy dookoła czy nie są zerwane czasem.

PostNapisane: 14 maja 2008, 20:31
przez Marcin1mazda
a na czym Polega Sprzegło "włącz/wyłącz"? przód ok! Poduszki Tez!

PostNapisane: 14 maja 2008, 20:43
przez Briareos
Na tym że tarcza się skończyła i albo bierze 100% albo wcale :P I uszkodzone sprężyny tłumiące też nie pomagają.
Niestety, B8 i BP mają nieco za słabe skrzynie jak na to co potrafią podać na wał. Jakoś Mazda nie przewidziała bardziej sportowego zastosowania tych aut...
Dopóki nie zobaczę zdjęć to będę twierdził że tam siedzi F5M lub F25M – a to są ogólnie nieco mniejsze i słabsze skrzynie (co widać choćby po tym ile oleju wchodzi do każdej). Wyjątkiem jest 323 4WD która ma G5MX i to jest jeszcze inna para kaloszy.
Z drugiej strony, jak pisałem wyżej, skrzynki G5/G25 są zwykle dość poszukiwane, właśnie ze względu na lepszą żywotność. To co się pojawia do kupienia to często są skrzynie albo już padające albo katowane przez "entuzjastów" i jak silnik zdechnie to skrzynia idzie do ludzi. Do oleju dosypane trociny i wszystko wygląda OK aż tu nagle po paru tysiącach nie ma zupełnie przeniesienia napędu bo zębatki się kompletnie ścięły.

PostNapisane: 14 maja 2008, 21:44
przez Marcin1mazda
Co do sprzegła to jest w bdb stanie, spręzynki są:) a co do oleju w skrzyni to za kazdym razem gdy wymieniam skrzynie to olej tez od kopa nowy daje:)