Na tym że tarcza się skończyła i albo bierze 100% albo wcale

I uszkodzone sprężyny tłumiące też nie pomagają.
Niestety, B8 i BP mają nieco za słabe skrzynie jak na to co potrafią podać na wał. Jakoś Mazda nie przewidziała bardziej sportowego zastosowania tych aut...
Dopóki nie zobaczę zdjęć to będę twierdził że tam siedzi F5M lub F25M – a to są ogólnie nieco mniejsze i słabsze skrzynie (co widać choćby po tym ile oleju wchodzi do każdej). Wyjątkiem jest 323 4WD która ma G5MX i to jest jeszcze inna para kaloszy.
Z drugiej strony, jak pisałem wyżej, skrzynki G5/G25 są zwykle dość poszukiwane, właśnie ze względu na lepszą żywotność. To co się pojawia do kupienia to często są skrzynie albo już padające albo katowane przez "entuzjastów" i jak silnik zdechnie to skrzynia idzie do ludzi. Do oleju dosypane trociny i wszystko wygląda OK aż tu nagle po paru tysiącach nie ma zupełnie przeniesienia napędu bo zębatki się kompletnie ścięły.