Strona 1 z 1

wymiana oslony przegubu

PostNapisane: 29 kwi 2008, 15:33
przez metek323
witam mam pytanie jak wymienic gume na przegubie?

PostNapisane: 29 kwi 2008, 21:30
przez Marcin1mazda
jest troche Roboty A mianowicie:
odkrecic Srube Od Półosi
Odkrecic Mcperson ( 2x sruby od zwrotnicy)
Odkrecic Gałke Od Przekładni
i delikatnie wybic przegłób :)
zerwac stare opaski, zbic delikatnie przegłób ii wywalic stary meiszek i załozyc nowy:) zycze miłej pracy:) Miedzy 1-2h Roboty:)

PostNapisane: 29 kwi 2008, 22:33
przez Orin
Gorzej jak przegub jest zapieczony w zwrotnicy. U mnie wycisnęła go dopiero prasa hydrauliczna :]

Jeśli powyższy sposób nie działa, to:

Odkręcić Mcperson ( 2x sruby od zwrotnicy)
Odkręcić Gałkę Od Przekładni
Odkręcić sworzeń wahacza
Odkręcić zacisk hamulcowy, zdjąć tarczę
Spuścić olej ze skrzyni biegów
Zdemontować kompletną zwrotnicę wraz z półosią wyjętą ze skrzyni
Zamontować to w imadle za półoś, zwrotnicą w dół.
Zbić zwrotnicę z półosi (można to zrobić młotem 5kg pukając naprawdę delikatnie)

Poskładać wszystko w odwrotnej kolejności i wlać olej. Zawsze możesz jeszcze spróbować wyszarpnąć półoś z przegubu na aucie: zaoszczędzi Ci to trochę roboty... o ile wyjdzie. Mnie na 3 próby (2x wymiana manszety, 1x wymiana przegubu i łożyska) nigdy się to nie udało. Tylko się sporo naszarpałem ;)

PostNapisane: 2 cze 2008, 10:35
przez LoboAlien
Albo opcja najlatwiejsza mechanik koszt okolo 60 zl za strone. ;]

PostNapisane: 3 wrz 2008, 19:50
przez metek323
a jak zbije przegub, i bede chcial go zalozyc to go nabic, jest tam jakas zawleczka?

PostNapisane: 4 wrz 2008, 07:08
przez Orin
Zakładam że pomyliłeś pojęcia przegub z półosią, bo jeśli zbijesz przegub, to masz do wymiany łożysko :)

Zaś przy pomyłce:

Jest. Ta zawleczka właśnie zapobiega wysunięciu się półosi z przegubu.

PostNapisane: 4 wrz 2008, 16:27
przez metek323
a widac ta zawleczke zeby ja sciagnac?mi chodzi o wymiane gumy na przegubie zewnetrznym

PostNapisane: 4 wrz 2008, 17:44
przez Orin
nie widać

PostNapisane: 4 wrz 2008, 20:50
przez metek323
a jak bede chcial go nabic to on sam wskoczy

PostNapisane: 4 wrz 2008, 21:44
przez Orin
najwygodniej jest wsunąć półoś w przegub do momentu zaparcia się zawleczki o przegub. Wtedy delikatnie wystarczy np płaskim śrubokrętem wcisnąć delikatnie zawleczkę w rowek i po bólu. Na siłę najszybciej zniszczysz zawleczkę, bo nie zawsze układa się w zamku bez problemu