Strona 1 z 1

Sworzeń wahacza – nowowymieniony a już stuka

PostNapisane: 4 wrz 2007, 00:44
przez adamszcze
Wymieniałem ostatnio sworzeń dolny wahacza i po kilku jazdach pojawiły się stuki w zawieszeniu.Diagnosta stwierdził, że jest luźny sworzeń,chodzi góra-dół.Zaproponował wymianę śruby na nową i dokręcenie na maksa.Jak to nie pomoże to twierdził, że zwrotnica będzie do wymiany.W serwisie mazdy gościu mi mówił,że być może trzeba wstawić sworzeń 18mm, a ja wstawiłem 16mm.Niestety nie zmierzyłem starego i nie wiem ile on miał.Dodam,że wymieniałem też sworzeń (16mm) z drugiej strony dużo wcześniej i do dzisiaj nic się nie dzieje. Czy warto spróbować wstawić większy sworzeń 18mm, czy lepiej od razu kupić zwrotnicę?

EDIT : Tym razem poprawiłem temat. Proszę stosować się do regulaminu. Pozdrawiam Moderator

PostNapisane: 4 wrz 2007, 08:38
przez ivo
A może najprościej byłoby wyjąć sworzeń raz jeszcze i zmierzyć suwmiarką rzeczywistą średnicę sworznia i jego gniazda ??
Autko nie nowe, więc mógł ktoś wcześniej robić podmianki i wymienił zwrotnice tak, że teraz są różne. :(

PostNapisane: 4 wrz 2007, 15:25
przez adamszcze
Fakt na to nie wpadłem.Jutro rano zobaczę jak to wygląda i napiszę co wynikło.Gdyby była taka sama średnica to rozumiem,że zostaje mi tylko wymiana zwrotnicy?

PostNapisane: 4 wrz 2007, 19:16
przez StRuSs
w 323F 89-94 sworznie maja 16mm w modelu wyzej 323F są juz 18mm ja mam ten sam objaw w swojej Efi z lewej strony i musze chyba wymienic śrubę i mocniej docisnąc a jeśli to niepomoze to trzeba bedzie wymienic cały ten lelement gdzie mocuje sie sworzeń(zapomniałem nazwe moze inny forumowicz mnie poprawi) mogło sie wyrobic z czasem otwór gdzie skręca sie śrubę istnieje taka możliwość....w tygodniu sie tym zajme to powiem wtedy dokładniej czego jest to objawą.... chyba ze bedziesz pierwszy ... ;)

PostNapisane: 4 wrz 2007, 19:26
przez Pioteq25
adamszcze< zmierz dokładnie jak ci koledzy radzą stary sworzeń i zwrotnicę.

PostNapisane: 5 wrz 2007, 18:08
przez adamszcze
Dziękuję wszystkim za pomoc.Wadliwa okazała się śruba mocowania sworznia w zwrotnicy.Sworzeń i gniazdo 16mm, czyli miałem wymieniony na właściwy.Na razie mam śrubę zastępczą i zamierzam nabyć nową,podobno pasuje od Forda. :)

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:35
przez Pioteq25
Kup w ASO śruby ori.

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:57
przez Simo
Jeśli 16mm za mały to chyba jasne, że kupić 18mm <oczy>

PostNapisane: 22 paź 2007, 23:11
przez japans
witam mam podobny problem no może jeszcze nie problem ale chodzi mi o śróbę, przy wymianie sworznia obdarłem troszkę gwint śróby i nakrętka przeskakuje dałem drugą kontra ale obawiam się że za mało dokręciłem i boję się że się wyrobi się sworzeń w zwrotnicy no i trach. myślę wymienić śróbę jaką mam nabyć i gdzie ją nabyć, jak się ceni ??? (no myślę że z nakrętką) :)

PostNapisane: 23 paź 2007, 21:09
przez metek323
mam ten sam problem szukam tej sruby i nie moge jej znalesc. gdzie mozna kupic taka srube i za ile?

PostNapisane: 23 paź 2007, 23:08
przez adamszcze
Śruby można kupić w ASO Mazdy ale koszt śruby to 30 zł + 20 zł nakrętka.Jak dla mnie zdecydowanie za drogo.Tato znalazł mi śruby w sklepie Inbus na ul.Leszczynowej w Szczecinie.Śruby były nieco dłuższe, ale w niczym to nie przeszkadza.Za śruby z nakrętkami zapłacił chyba z 6 zł. :)Ważna jest twardość i średnica śruby, gwint musi być drobnozwojny.Z tego co pamiętam u mnie była średnica fi10 i twardość 10.8.Jak na razie po wymianie nie mam żadnych stuków.

PostNapisane: 24 paź 2007, 21:22
przez metek323
ok dzieki kurat blisko mieszkam to podjade i kupie