Strona 1 z 1

Zwykłe nakrętki a alufelgi

PostNapisane: 9 lip 2007, 22:59
przez Lukasz_zdw
Witam. Mam pytanie czy mozna zalozyć zwykłe nakretki do felg aluminiowych tupu ATS CUP?? Otwory w felgach są małe, mniejsze niz w seryjnych stalówkach. Dzisiaj zakladalem i nakretki pasuja ładnie nie są zamale ani nie niszczą gniazda śruby. Chcialem sie dowiedziec czy moge tak zostawic tzn seryjne naklerki z BG czy musze kupowac jakies stozkowe?? Prosze o dopwiedz. Pozdrawiam

PostNapisane: 9 lip 2007, 23:28
przez Simo
Jeśli wchodzą standardowe nakrętki od stalówek to wszytko jest ok. Tylko się cieszyć że nie musisz dokupować tych do alusów. A...i wszystkie nakrętki do kół są stożkowe.

PostNapisane: 9 lip 2007, 23:36
przez Lukasz_zdw
Tak tak wchodzą wszystkie ładnie tylko nakretki typowe do alusow mają dluzszy ten stozek i nakrecając je wchodza głebiej w gniazdo a standardowe na klucz 21 ładnie pasują tylko mają mniejszy ten stozek, i glownie o to mi chodzi zy to nie ma znaczenia. tak jak pisalem wczesniej otwory w ktorych przechodza szpilki są malutkie nie ma tak duzo luzu jak na stalowce wiec raczej zwykla nakretka nie powinna nic zniszczyc?? Bo wkreciła sie bez zadnego problemu i ładnie dosciągneła całą płaszczyzną.

PostNapisane: 10 lip 2007, 07:13
przez no_fear
Simo napisał(a):wszystkie nakrętki do kół są stożkowe.

nie są

Felgi stalowe –> mają gniazdo KULOWE
Felgi ALU –> STOŻKOWE

Bardzooo żadko występują ALUSY z gniazdem kulowym np. seryjne ALU Hondy, Rovera chyba i gdzieś tam jeszcze, ale w 99% ALUFELG ma gniazdo STOŻKOWE...

Lukasz_zdw napisał(a):...otwory w ktorych przechodza szpilki są malutkie nie ma tak duzo luzu

masz Alusy z wąskim gniazdem i potrzebujesz wąskich nakrętek – np.
T A K I E

Lukasz_zdw napisał(a):Bo wkreciła sie bez zadnego problemu i ładnie dosciągneła całą płaszczyzną.

wkręcić się wkręci, ale tylko pozornie docisnęła całą płaszczyzną, co grozi odkręceniem podczas jazdy...

PostNapisane: 10 lip 2007, 10:16
przez Lukasz_zdw
Mam taki sam stozek na swoich nakretkach jak ten co pokazales tyle ze moje nie są kryte. Myslalem ze do alusow powinien byc dlugi stozek. Natomiast seryjne nakretki w BG mają wlasnie taki jak te z twojego linku. Zdejme dzisiaj jedno kolo i zobacze czy nakretki wchodzą do konca czy tylko załapują na samym brzegu za felge. I wtedy bedzie wiadomo.

PostNapisane: 10 lip 2007, 10:34
przez no_fear
Tak na szybko :)

do stalówek kryte (kulowe)
Obrazek

do ALU przelotowe (stożek)
Obrazek
do ALU kryte (stożek)
Obrazek
do ALU kryte na wąskie gniazdo (stożek)
Obrazek

PostNapisane: 10 lip 2007, 23:51
przez Lukasz_zdw
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy może sie cos stać podczas jazdy ze zwykłymi nakretkami?? Chodzi mi o to czy moze sie urwac kolo, badz peknać felga? jest to niebezpieczne jakbym tak zostawil? gdyz dzisiaj sie orientowalem i najtansze nakretki po 8 zł sztuka, a nie ukrywam ze 130 zł za nakretki to nie malo. Ale jeśli jest to niezbedne to lepiej wydac te 130 zl niz potem kupowac felgi za 700 :| prosze o szczere wypowiedzi, bo zrobilem juz ponad 100 km na zwyklych nakretkach i nize zauwazylem nic niepokojacego aa i nie odkrecaja sie podczas jazdy bo sprawdzalem.

PostNapisane: 19 maja 2008, 21:34
przez Davit

PostNapisane: 20 maja 2008, 15:04
przez Briareos
davnes, na cholerę ci śruby? Masz szpilki w każdej piaście, tylko nakrętki musisz kupić.

PostNapisane: 26 maja 2008, 22:24
przez piotr_szp
Lukasz_zdw napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie. Czy może sie cos stać podczas jazdy ze zwykłymi nakretkami??

Mogą 'tylko' się odkręcić! nie są przeznaczone do alufelg tylko do kół stalowych.
Moje zdanie i sugestia lepiej wymienić i nie oszczędzać paru złotych ( na allegro ), niż ma cię wyprzedzić koło ( niech trafi kogoś i siedzisz jak nic! ) albo kosztowna naprawa w naprawa lub wypadek ( strata koła z przodu ) wyobraź to sobie!
TO JEST MOJE ZDANIE NIKT NIE MUSI SIę Z NIM ZGADZAć!

PostNapisane: 26 maja 2008, 22:31
przez Radek89
a ja mam zwykłe nakrętki i jest wszystko ok. musiałem tylko bardzo mocno dokręcić.

PostNapisane: 26 maja 2008, 23:14
przez piotr_szp
Radek89 napisał(a):musiałem tylko bardzo mocno dokręcić

powodzenia jak będziesz ( lepiej nie ) musiał kiedyś ja odkręcić, a będziesz miał zapieczone, obyś nie zerwał.
kolega może sprawdzi kluczem dynamometrycznym ile tam ma na skali!?