Zwykłe nakrętki a alufelgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lukasz_zdw » 9 lip 2007, 22:59

Witam. Mam pytanie czy mozna zalozyć zwykłe nakretki do felg aluminiowych tupu ATS CUP?? Otwory w felgach są małe, mniejsze niz w seryjnych stalówkach. Dzisiaj zakladalem i nakretki pasuja ładnie nie są zamale ani nie niszczą gniazda śruby. Chcialem sie dowiedziec czy moge tak zostawic tzn seryjne naklerki z BG czy musze kupowac jakies stozkowe?? Prosze o dopwiedz. Pozdrawiam
Lukasz_zdw
 

Postprzez Simo » 9 lip 2007, 23:28

Jeśli wchodzą standardowe nakrętki od stalówek to wszytko jest ok. Tylko się cieszyć że nie musisz dokupować tych do alusów. A...i wszystkie nakrętki do kół są stożkowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez Lukasz_zdw » 9 lip 2007, 23:36

Tak tak wchodzą wszystkie ładnie tylko nakretki typowe do alusow mają dluzszy ten stozek i nakrecając je wchodza głebiej w gniazdo a standardowe na klucz 21 ładnie pasują tylko mają mniejszy ten stozek, i glownie o to mi chodzi zy to nie ma znaczenia. tak jak pisalem wczesniej otwory w ktorych przechodza szpilki są malutkie nie ma tak duzo luzu jak na stalowce wiec raczej zwykla nakretka nie powinna nic zniszczyc?? Bo wkreciła sie bez zadnego problemu i ładnie dosciągneła całą płaszczyzną.
Lukasz_zdw
 

Postprzez no_fear » 10 lip 2007, 07:13

Simo napisał(a):wszystkie nakrętki do kół są stożkowe.

nie są

Felgi stalowe –> mają gniazdo KULOWE
Felgi ALU –> STOŻKOWE

Bardzooo żadko występują ALUSY z gniazdem kulowym np. seryjne ALU Hondy, Rovera chyba i gdzieś tam jeszcze, ale w 99% ALUFELG ma gniazdo STOŻKOWE...

Lukasz_zdw napisał(a):...otwory w ktorych przechodza szpilki są malutkie nie ma tak duzo luzu

masz Alusy z wąskim gniazdem i potrzebujesz wąskich nakrętek – np.
T A K I E

Lukasz_zdw napisał(a):Bo wkreciła sie bez zadnego problemu i ładnie dosciągneła całą płaszczyzną.

wkręcić się wkręci, ale tylko pozornie docisnęła całą płaszczyzną, co grozi odkręceniem podczas jazdy...
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Lukasz_zdw » 10 lip 2007, 10:16

Mam taki sam stozek na swoich nakretkach jak ten co pokazales tyle ze moje nie są kryte. Myslalem ze do alusow powinien byc dlugi stozek. Natomiast seryjne nakretki w BG mają wlasnie taki jak te z twojego linku. Zdejme dzisiaj jedno kolo i zobacze czy nakretki wchodzą do konca czy tylko załapują na samym brzegu za felge. I wtedy bedzie wiadomo.
Lukasz_zdw
 

Postprzez no_fear » 10 lip 2007, 10:34

Tak na szybko :)

do stalówek kryte (kulowe)
Obrazek

do ALU przelotowe (stożek)
Obrazek
do ALU kryte (stożek)
Obrazek
do ALU kryte na wąskie gniazdo (stożek)
Obrazek
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Lukasz_zdw » 10 lip 2007, 23:51

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy może sie cos stać podczas jazdy ze zwykłymi nakretkami?? Chodzi mi o to czy moze sie urwac kolo, badz peknać felga? jest to niebezpieczne jakbym tak zostawil? gdyz dzisiaj sie orientowalem i najtansze nakretki po 8 zł sztuka, a nie ukrywam ze 130 zł za nakretki to nie malo. Ale jeśli jest to niezbedne to lepiej wydac te 130 zl niz potem kupowac felgi za 700 :| prosze o szczere wypowiedzi, bo zrobilem juz ponad 100 km na zwyklych nakretkach i nize zauwazylem nic niepokojacego aa i nie odkrecaja sie podczas jazdy bo sprawdzalem.
Lukasz_zdw
 

Postprzez Davit » 19 maja 2008, 21:34

TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Briareos » 20 maja 2008, 15:04

davnes, na cholerę ci śruby? Masz szpilki w każdej piaście, tylko nakrętki musisz kupić.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez piotr_szp » 26 maja 2008, 22:24

Lukasz_zdw napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie. Czy może sie cos stać podczas jazdy ze zwykłymi nakretkami??

Mogą 'tylko' się odkręcić! nie są przeznaczone do alufelg tylko do kół stalowych.
Moje zdanie i sugestia lepiej wymienić i nie oszczędzać paru złotych ( na allegro ), niż ma cię wyprzedzić koło ( niech trafi kogoś i siedzisz jak nic! ) albo kosztowna naprawa w naprawa lub wypadek ( strata koła z przodu ) wyobraź to sobie!
TO JEST MOJE ZDANIE NIKT NIE MUSI SIę Z NIM ZGADZAć!
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez Radek89 » 26 maja 2008, 22:31

a ja mam zwykłe nakrętki i jest wszystko ok. musiałem tylko bardzo mocno dokręcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez piotr_szp » 26 maja 2008, 23:14

Radek89 napisał(a):musiałem tylko bardzo mocno dokręcić

powodzenia jak będziesz ( lepiej nie ) musiał kiedyś ja odkręcić, a będziesz miał zapieczone, obyś nie zerwał.
kolega może sprawdzi kluczem dynamometrycznym ile tam ma na skali!?
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323