Strona 1 z 2

Zdziera opony od środka, dlaczego ,co zrobić i gdzie regulac

PostNapisane: 1 cze 2007, 16:47
przez zieba1982
witam wszystkich zauwazyłem ostatnio ze mazda 323F 1991 r BG B6 1,6 16V zdziiera mi opony od środka obydwa koła jednakowo i nie wiem czy to zbieznosc czy kąt nachylenia a jesli to drugie to czy i jak sie to ustawia,gdzie sie znajduje regulacja, jak wogóle jest cos takiego pozdrawiam

PostNapisane: 1 cze 2007, 17:49
przez BratCukierka
Sorry że się czepiam
zieba1982 napisał(a):zaówazyłem

zauważyłem

zieba1982 napisał(a):sirodka

środka

zieba1982 napisał(a):kont nachylenia

kąt


zieba1982 napisał(a):mazda 323F 1992 r zbiera mi opony

chodzi Ci o zdzieranie opon??

PostNapisane: 1 cze 2007, 17:53
przez MiHaŁ
zieba1982 nie kombinuj nic sam lepiej. Pojedź na jakąś stację obsługi i niech Ci chłopaki zrobią geometrię. W Poznaniu taka przyjemność kosztuje do 100 zł.

PostNapisane: 2 cze 2007, 18:31
przez Simo
MiHaŁ napisał(a):niech Ci chłopaki zrobią geometrię

Raczej nie geometrię a zbieżność. Jak samochód był bity i nie trzyma geometrii to nic się nie da z tym już zrobić niestety. A poza tym nie wiemy czy zdzierają mu się opony na przedniej czy tylnej osi...

PostNapisane: 2 cze 2007, 18:48
przez MiHaŁ
Simo napisał(a):Raczej nie geometrię a zbieżność

Geometria kół to też ustawianie zbieżności przecież!

PostNapisane: 2 cze 2007, 22:50
przez kufajman
No lol panowie-jak drze z przodu od wewnetrzenej strony opony to najpierw sprawdzamy sworznie dolne na wahaczu-tam nie ma zadnej regulacji-wymienia sie szlus. Prawdopodobnie jak one maja luzy to i cala reszta jest w oplakanym stanie-napisz czy ci nic nie stuka na dolach to bedzie wiadomo o co chodzi

PostNapisane: 3 cze 2007, 13:42
przez zieba1982
witam dzieki za poprawianie błędów ale ja szukam pomocy na temat auta a nie na temat ortografji,
nie mam zamiaru siedzieć ze słownikiem

PostNapisane: 3 cze 2007, 13:43
przez zieba1982
a odnosnie nazywania odpowiednio to nie rozumię,bo mazda 323F 1992r jest chyba jedna i jedyna więc jakie oznaczenia :(

PostNapisane: 3 cze 2007, 13:47
przez sajko
Prosta sprawa – przeczytaj zasady forum i bedziesz wiedzial. Nie jest jedna, bo chyba wesji silnikowych bylo wiecej niz jedna – w sumie wystarczyloby wpisac w podtemacie to samo, co wpisales w swoim opisie...

PostNapisane: 3 cze 2007, 13:47
przez BratCukierka
zieba1982 napisał(a):323F 1992r

To jest F BG to tak dla jasności że rok podasz to nie wszystko :) te nowsze to F BA i F BJ :) a do tego silnik podaj np. B6 – 1,6 albo BP – 1,8 :) W twoim wypadku to pierwsze :)

PostNapisane: 3 cze 2007, 13:51
przez zieba1982
Przepraszam ze nie napisałem czy to przód czy tył,Więc chodzi mi o przednie koła,
:D Mazda jest 11 miesięcy w POLSCE i gdy robiłem pierwszy przegląd zawieszenie było naprwade dobre tak powiedział diagnosta,do tej pory nie robiłem nic i NIC sie stuka itp...jest ok,Zrobiłem 30 000km i dopiero pod koniec moich opon zobaczyłem ze nie równo zcierają sie dwie opony z przodu,dwie jednoczesnie.
Auto nie było walone raczej bo nic nie widać,lakier orginalny na całym aucie więc raczej nie.POZDRAWIAM :)

PostNapisane: 3 cze 2007, 13:56
przez zieba1982
ok MAZDA 323F 1992r B6 1,6 16v coś około 90KM chyba 88
Ale zawieszenie wydaje mi sie ze jest to samo w mazdzie z silnikiem np..1.8 a 1.6 i karoserja tez jest taka sama ,mój koles ma silnik 1.8 ale wszystko jest takie same jesli chodzi o wygląd.
A co do regulaminu to przyznaję nie czytałem za wiele ale zaraz to zrobie

PostNapisane: 3 cze 2007, 17:32
przez zieba1982
wszystko ok ale nadal nie wiem jak i gdzie sie ustawia geometrię kół pomijając stację diagnostyczną,wiem ze bez aparatury to nie bardzo sie da ale ja chcę wiedzieć tylko gdzie znajduje sie regulacja,bo na forum nic nie widzę.

PostNapisane: 4 cze 2007, 09:51
przez johndoe2004
...........

PostNapisane: 4 cze 2007, 11:34
przez fotokrak
i sie nie dowiesz bo to wiedza tajemna tylko dla orłów mechaników :) a tak na poważnie potrzeba do tego wypoziomowany podjazd, odpowiednią podzielnice sporo przyżadów które montuje się na koła, są specjalne śruby w zawieszeniu, ale już o takie szczegóły nie pytaj bo po co skoro i tak tego nie ustawisz, nie dlatego że z ciebie słaba złota raczka ale ze względu na brak narzędzi,
Zasady bez problemu za to znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych, kiedyś bardzo dawno temu mój ojciec miał taka książkę i pamiętam że było o tym ale tylko zasada, zobacz do lokalnej biblioteki

PostNapisane: 4 cze 2007, 23:00
przez banan84
Witam może coś pomoge ustawiam geometrie na stacji kontroli pojazdów prawie 3 latka fakt troche to skomplikowane dla kogoś kto niemiał z tym styczności.A kolega ma racje bez odpowiedniej aparatury jest to prawie niemożliwe.Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczych.To tyle bo i tak musisz wiedzieć jaką wartość ma mieć kąt i zbierzność kół a te parametry są w odpowiedniej
literaturze. Więc nie radze nic kombinować samemu bo będzie jeszcze gorzej.Jeśli moge ci jeszcze w czymś pomóc to wal jak w dym. :)

PostNapisane: 5 cze 2007, 19:39
przez zieba1982
banan84 napisał(a):Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczych

Witam i bardzo dziękuję za odpowiedz a raczej podpowiedz,chodziło mi własnie o taką pomoc a nie jak inni się wymądrzają a w gruncie rzeczy nic nie potrafią konkretnego napisać,tylko poprawić błędy,i tak jest w większości forum:
fotokrak napisał(a):znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych

Co to za pomoc jesli się mnie odsyła do literatury(z której już zresztą skorzystałem i poznałem odpowiedz)
Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?

PostNapisane: 5 cze 2007, 20:35
przez Cukierek
Jeśli zdziera Ci opony to od razu skieruj sie na stację diagnostyczną!
Zrób kompletne sprawdzenie zawiechy,ale wcześniej odpowiednie ciśnienie w oponach.Jeśłi Mazda zrobiła 30tkm po Polsce to powinieneś sprawdzić zbierzność bo na naszych drogach wszystko sie rozreguluje!Ja osobiście sprawdzam zbierzność co 10-15 tkm,czyli co 2-3 miechy tak dla świętego spokoju.Może ktoś napisze że to wyrzucanie kasy,ale lepiej wydać 20zł na sprawdzenie zawiechy i wiedzieć co się dzieje w zawieszeniu.

zieba1982 napisał(a):poprawić błędy

Porządek musi być na Forum!

zieba1982 napisał(a):Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?

Najpierw używamy opcji Szukaj a jak nie możemy czegoś znaleźć to wtedy zakładamy nowy temat!Forum ma pomagać w takich trudnych i nie zrozumiałych problemach dotyczących naszych aut!
Tak na przyszłość musisz troche czasu spędzić na Forum aby wszystkiego się dowiedzieć!

P.S. Jeśłi chcesz pisać bez błędów to ściągnij sobie przeglądarkę która ma opcje poprawiania błędów podczas pisania(np.Mozilla) jeśli masz z tym problemy.
Pozdrawiam

PostNapisane: 7 cze 2007, 10:32
przez Gość
Znajdź zakład usługowy, w którym ustawiają geometrię kół. Co to za problem? Jak potrzebujesz lekarstwo to też się pytasz na forum gdzie znaleźć aptekę? <glupek2>

PostNapisane: 13 cze 2007, 11:16
przez sewo
Samemu raczej nic nie zrobisz!! Muszą ustawić ci zbieżność. Ojciec we Fieście miał to samo!!