Doważanie kół – dlaczego?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PT323F » 19 lip 2004, 22:58

Byłem w Gdańsku na stacji Shella. I powiem szczerze to są moje najlepiej wydane pieniądze.

Swoją drogą ciekawe wymieniłem Tarcze, Felgi i opony a kierownicą przy prędkości 110-130 rzucało. Facet dokleił mi 20g z prawej strony i jak ręką odjął.

Czy ktoś wie co jest przyczyną że muszę wyważać tak koło? Może zwrotnica którą kiedyś regenerowałemi wstawiałem nadwymiarowy sworzeń, może piasta /łożysko nic wiecej nie przychodzi mi do głowy.

Pozdrawiam serdecznie
Adam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 21:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez Globy » 19 lip 2004, 23:17

Slyszalem, ze niektore maszyny (szczegolnie te nowoczesne, gadajace) bardzo slabo wywazaja kola i zdarzaja sie pomylki.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mtaranti » 20 lip 2004, 00:38

Pewnie pan który wczesniej wyważał mial sprzet tak ustawiony, żeby nie robić poprawek :D ( duża tolerancja)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez nightcomer » 20 lip 2004, 01:29

PT323F napisał(a):wymieniłem Tarcze, Felgi i opony
No właśnie o to chodzi. Kolega wyeliminował wszelkie inne przyczyny i dopiero pojechał na doważanie na piaście.
Żałosne jest jak techniczni analfabeci po zobaczeniu reklamy w tv zostawiają u nich worki pieniędzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Yard » 20 lip 2004, 07:22

Ile to kosztowało?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jaksa » 20 lip 2004, 07:31

Facet dokleił mi 20g z prawej strony i jak ręką odjął.
Nie jestem wulkanizatorem ale z tego co wiem to takich rzeczy się nie robi, podobno świadczy to o fachowości zakladu
Slyszalem, ze niektore maszyny (szczegolnie te nowoczesne, gadajace) bardzo slabo wywazaja kola i zdarzaja sie pomylki
Fakt,też słyszałem ze to lipa.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Yard » 20 lip 2004, 13:33

Wszystko na temat

http://www.autobalans.pl/
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez PT323F » 20 lip 2004, 14:22

nightcomer napisał(a):
PT323F napisał(a):wymieniłem Tarcze, Felgi i opony
No właśnie o to chodzi. Kolega wyeliminował wszelkie inne przyczyny i dopiero pojechał na doważanie na piaście.
Żałosne jest jak techniczni analfabeci po zobaczeniu reklamy w tv zostawiają u nich worki pieniędzy.


Szczerze mowiąc niektórzy powini się zastanowić zanim walną jakąś pierdołe na forum wystarczy zapytać.

Odpowiadam:
1. Tarcze były skrzywione, (Firma Brembo) wytrzymaly rok czasu. Charakterystyczny ruch kierownicą przy hamowaniu po podniesieniu jednego prawego koła.
2. Ponieważ kupiłem mazde całkowicie zdewastowaną, a trzy felgi z czterech byly już prostowane, więc logiczne było ze zmierzałem do wymiany.
Także mam nadzieje że wyjaśniłem wszystkie wątpliwości.

Apropo zakładów wulkanizacyjnych to oczywiscie dokładności wyważenia felgi aluminiowej powinna być znacznie większa. Przerabiałem to wiele razy i w wielu zakładach wulk. Na szczęście mam sąsiada wulkanizatora.

I teraz rzecz najważniejsza doważenie eliminuje tylko przyczyne nie usuwa jej . Chciałem poznać przyczyne. A przyczyna jest tak mi się wydaje w piaście/przegubie/iid. Bo cieżarek 20g został doklejony po tej samej stronie co skrzywiona tarcza była. Oczywiscie można powiedzieć że prawa strona najwiecej dziur łapie.

Jak znależć przyczyne ? Można wyważyć samą piaste ? Bo kiedys kolo mi założą inaczej i wszystko wróci np.

Pozdrawiam
Adam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 21:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez Jaksa » 20 lip 2004, 18:17

Witam! Ja też walczyłem z wyważeniem alu felg.Rok temu po zakupie mojej GF zakupiłem alu + opony ( w firmie w Piastowie ) Fegi byly wyposazone w nakretki oraz pierścienie ustalające. Po przejechaniu kilku kilometrów z szybkoscią 110-140 km/h stwierdzilem wibrację na kierownicy ( szczególnie na super rownej nawierzchni ) więc udałem się do zakładu gdzie były zmontowane i wyważone kola ,gość jeszcze raz wywazył 4 kola i stwierdzil ze to musi się ułozyć heh.....myślę sobie coś mnie ściemnia ale..... pojezdziłem tak ok 500 km i nic więc pojechałem do innego fachowca.Dopiero 4 zakład ( Pneuhagen czy jakos tak ) stwierdzil że zle mam pierscienie ustalającę ( zostaly zmienione i nareszcie przestalo telepać ) Spotkałem się już z takimi przypadkami u klientow.
Chciałem poznać przyczyne
Może tu jest problem ? Chyba że są to oryginalne felgi mazdy. Pozdrawiam!
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 20 lip 2004, 20:06

PT323F napisał(a):Szczerze mowiąc niektórzy powini się zastanowić zanim walną jakąś pierdołe na forum
O co ci chodzi PT? Przecież napisałem, że twoje postępowanie było prawidłowe (trzeba najpierw wykluczyć inne ewentualne przyczyny wibracji i dopiero jechać na doważanie).
eliminuje tylko przyczyne nie usuwa jej
teraz to chyba ty p... :D Czym sie różni "eliminowanie przyczyny" od "usuwania" jej??

Doważanie jest potrzebne tylko wtedy gdy jest niewyważony zespół piasta/tarcza. Piasta jest wyważana przez producenta (czasami widać ślady wykonywania tej operacji). Natomiast tarcza, zwłaszcza wentylowana może mieć masę niewyważoną, jednak żeby miała ona zauważalny efekt musiałaby być znaczna, bo działa na małym promieniu (w mojej m jest to chyba 13-14 cm).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nightcomer » 20 lip 2004, 21:25

PT323F ile zapłaciłeś za to doważanie? Na ich stronie stoi cena 25 zł a mi kiedyś klient powiedział, że za taką usługę ryknęli mu 100 zł. Ale to chyba nie był żaden z tych punktów wymienionych na stronie...

U mnie wibracje przy szybkiej jeździe powoduje jakieś bliżej niesprecyzowane skrzywienie w okolicach p.p. piasty. Zastanawiam się, czy nie wydać 25 zł na to aby się przekonać, czy dodatkowy ciężarek nie zmniejszy tych drgań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez PT323F » 20 lip 2004, 22:34

Felgi są przywiezione prosto z niemiec zdjęte z przyprowadzonego auta które zostało sprzedane na stalówkach (pełno aut teraz zalewa polske sami widziecie na drogach).
I są to orginalne alu montowane na mazdach. Dobry stan nie skrzywione w super stanie w porównaniu z starymi to niebo do ziemi.
Zresztą ciężarek 20g to juz duża siła i występuje w jednym kole które miało robioną zwrotnice. Tył bez cieżarków idealnie na przodzie 10g z lewej nawet mniej tylko prawa strona 20g. Także koła wywazone jednak były problem dotyczy tylko auta.

Koszt doważenia 25 złotych (tylko shell) tak jak w opisie. Do końca nie jestem pewny ale chyba można doważyć sobie dwa koła za część tej kwoty. I to by było najlepsze rozwiązanie bo chodzi o przód tylko (napęd + największe siły hamowania) Polecam.

Pozdrawiam
Adam
p.s. drobna rada przy doważaniu. Gość rozpędza koło mierzy i dokleja ciężarek delikatnie i jeszcze raz rozpędza aby sprawdzić czy wszystko ok. Najlepiej w tym momencie stać z drugiej strony auta bo mi taki ciezarek przy drugim sprawdzeniu przeleciał koło ucha. Dopiero po sprawdzeniu ze ok zrywa i dokleja mocno
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 21:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez xXx » 21 lip 2004, 01:21

A ja wam powiem jedno.....zawsze wyważając koła po założeniu nowych opon na felgi i wyważeniu kompletu po przejechaniu kilkuset kilometrów odczuwałem bicie spowodowane złym wyważeniem kół. Dodam, że działo się tak w kilku moich samochodach. Od czasu gdy wyważam koła po przejechaniu kilkuset kilometrów problem znikł.......i jak sądzicie dlaczego ??

Pozdro :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323