Strona 1 z 1

Luźny drążek zmiany biegów

PostNapisane: 24 maja 2007, 14:14
przez Tom_88
witam, chcialbym sie dowiedziec czy normalne jest w mazdach takie zachowanie drazka a mianowicie jak sie wrzuci bieg to tak chodzi jakby byl na luzie,
mam maly problemik z wrzucaniem wstecznego biegu ( 323 1.7 D BG sedan)
POZDRO

PostNapisane: 24 maja 2007, 14:58
przez Gawron
Tom_88 napisał(a):mam maly problemik z wrzucaniem wstecznego biegu

ja też, nieraz musze ponownie sprzęgło wcisnąć żeby wsteczny zaskoczył.

Tom_88 napisał(a):czy normalne jest w mazdach takie zachowanie drazka a mianowicie jak sie wrzuci bieg to tak chodzi jakby byl na luzie,

nie mam takiego objawu, po wrzuuceniu biegu drążek stoi w pozycji w której powinien i jest sztywny – dziwnie to troche brzmi :P

PostNapisane: 24 maja 2007, 15:43
przez orlando
mazdy mają tak chyba wszystkie z tym wstecznym, i nie tylko mazdy, bo znajomy mi mówił że w hondzie też to ma, kolejny w Toyocie..

puść i wciśnij na nowo sprzęgło, napewno wejdzie, i przyzwyczaj się do tego :)

a co do drążka, to nie rozumiem trochę pytania.
Tzn masz jedynkę wsadzoną a on ci lata dookoła jak w starej zruchanej skrzyni w Uno, czy innych Fehlern In Alle Teilen'ach? Czy tak lekko wchodzi i się dziwisz?

PostNapisane: 24 maja 2007, 16:15
przez koksik
Wsteczny mam tak samo, i w citroenie xsarze też tak jest.

PostNapisane: 24 maja 2007, 16:16
przez Tom_88
to jest tak wrzuce bieg a mozna drzkiem ruszac jak na luzie, nie stoi w tej pozycji co trzeba jak jest np. w golfie czasami mozna zapomniec ze bieg wrzucony :P

PostNapisane: 24 maja 2007, 18:22
przez Gawron
Porek napisał(a):Co do luzu na drążku, chodzi Ci o to, że możesz nim ruszać prawo-lewo, gdy masz włączony bieg? Jeśli tak, to wg mnie normalne – przynajmniej u mnie tak jest

No u mnie też ruszać w prawo-lewo, centymetr w jedną i centymetr w drugą(a może i mniej) ale żeby latała jak na luzie to normalne nie jest!

PostNapisane: 24 maja 2007, 19:40
przez tekknoraver
No i u mnie też można lekko ruszać prawo-lewo,więc albo wszyscy mamy już wyrobione coś w skrzyni albo to norma :P

PostNapisane: 24 maja 2007, 21:26
przez orlando
kiedyś widziałem u znajomego w UNO jak to wygląda. Mówił mi że mu biegi lekko chodzą, a okazało się, że lewarek lata hehe, możnabyło nim dosłownie naznaczać koło o promieniu 20cm <lol>
Jeżeli masz nadmierny luz na drążku (jakiś centymetr to norma przy iluśtam letnim aucie) to stawiam, że coś jest nie tak z mechanizmem włączania biegów. Rozkręć drążek, tam jest taka kulka w plastikowym gnieździe, sprawdź połączenia wszystkie, zobacz również jak z tym gniazdem gdzie drążek siedzi, być może tam coś popękało lub wyrobiło się

PostNapisane: 25 maja 2007, 09:14
przez farciarz
Nie wiem jak to jest w BG, ale w BA miałem to samo i u mnie musiałem poprostu wymienić dwie tulejki dźwigni zmiany biegów.

PostNapisane: 25 maja 2007, 09:37
przez johndoe2004
...........

PostNapisane: 25 maja 2007, 10:57
przez xANDy
Popraw temat!
bo odpowiadając na tamto pytanie z tematu:
Drazek zmainy biegow
czy to normalne czy nie ????
– tak – drążek zmiany biegów jest normalny – ale tylko w skrzyni manualnej. W wersji AT masz dźwignię, która przesuwa się (w dużym uproszczeniu) przód/tył... mam dalej prawić??


Jest to swoiste zabezpieczenie – w madzi nie przełożysz z piątki na wteczny (blokuje się samoistnie) a poza tym nie jest synchronizowany, więc często się haczy (drugi element).
Wystarczy wdusić/puścić sprzęgło – albo włączyć jedynkę i wsteczny (mając cały czas wduszone sprzęgło).

Wiele aut tak ma – to jest normalne.

PostNapisane: 25 maja 2007, 14:30
przez Tom_88
sorki za niesprecyzowane pytanko <peace>
u mnie wlasnie nie jest tak ze cm tylko, bo wiem ze to normalne, tutaj jest jak napisal "oralndo" moze nie az tak ze takie kolo ale wrzuci sie bieg i mozna drazkiem ruszac <cisza> tak jak w tej ikonce mlotkiem :D