puka w lewym przednim kole – chyba nie przegub

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czyzyk » 23 kwi 2007, 13:18

Witam
To mój pierwszy post więc na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać. Proszę także o wyrozumiałość.
Mam taki problem, że przy skręconych na max w prawo kołach na nierównościach puka mi w lewym przednim kole. Wiem, że temat był wałkowany i zaraz powiecie mi, że to przegub zewnętrzny. Ja mam jednak nadzieję, że to nie to i zaraz wyjaśnię dlaczego. Po przejrzeniu forum, wczoraj wybrałem się na parking przed hipermarketem. Skręciłem koła na max w prawo i zacząłem jeżdzić w kółko. Potem to samo w lewą stronę i nic nie pukało, więc chyba jest to tylko wina nierówności. Po podniesieniu samochodu na lewarku i zdjęciu lewgo przedniego koła dostrzegłem dziwnie wygiętą pewną część. W internecie znalazłem, że jest to łącznik stabilizatora. DLa pewności jednak zamieszczam również zdjęcie owego elementu:
Obrazek
na zdjęciu jest on w pozycji pionowej jednak gdy samochód był na lewarku w miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką był on wygięty pod kątem około 30 stopni od pionu. Czy jest to naturalne, czy może właśnie ta część być odpowiedzialna za stuki na nierównościach? Czy wymiana tej części jest klopotliwa tzn. czy mogę wymienić ją sobie sam czy raczej udać się do warsztatu? Z niecierpliwością czekam na odpowiedź
Pozdrawiam
czyzyk
 

Postprzez Gość » 23 kwi 2007, 20:47

Ta cześć może być połamana
to wydatek 30 paru złotych
Można to sprawdzić ,zobacz pod spodem powinna być widoczna śruba lub jej brak
Ja miałem podobne objawy, ostry jazda po łuku.
Ale brak był górnej części odleciała hahaha
Gość
 

Postprzez tekknoraver » 23 kwi 2007, 21:57

U mnie było to samo tylko że z tyłu.W sklepie 35 zł a wymiana prosta tylko sprawdź w księdze ile u góry ma wystawać i najlepiej zmienić obydwa od razu dla pewności ;) Jak masz możliwość to od spodu zobacz jak wygląda to wszystko,czy wałśnie jak to 123krzysiek pisze nic nie odlatało/ułamało się :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez toady » 24 kwi 2007, 09:28

Przy okazji, na zdjeciu widac, ze masz gumy sparciałe i spękane, wiec wymiana im nie zaszkodzi. Wymiana jest prosta – najtrudniej jest starą zardzewiałą srubę odkręcić i tu mozesz potrzebować piłki do metalu albo kątówki. Potem juz jest bułka z masłem.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez KyRy » 24 kwi 2007, 10:43

sprwdź jeszcze przy okazji sworzeń wahacza. Mi on właśnie strasznie walił przy skręcaniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez tekknoraver » 24 kwi 2007, 15:21

[quote="toady"...]starą zardzewiałą srubę odkręcić i tu mozesz potrzebować piłki do metalu albo kątówki...[/quote]
Ja właśnie w ten sposób musiałem pozbywać się u siebie :P inaczej się nie dało :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Lukasz_zdw » 24 kwi 2007, 22:52

U mnie jest to samo przy skreconych kołach w prawo nie koniecznie do konca i jeździe po "kocich łbach" i nie mam pojecia co to bo podczas jazdy po nierownosciach prosto nie sluchac tego , tylko przy skreconych kolach w prawo i tylko przy lewym kole a jak jeszcze wcisne sprzegło i na luzie sobie bedzie skrecac to juz wogole orkiestra. A tak apropo orientuje sie ktoś moze jaki jest koszt wymiany wszytkich tuleji i swożnia wachacza przedniego? Chodzi o ceny cześci bo w sklepach internetowych malo jest takich czesci do mazdy.
Lukasz_zdw
 

Postprzez Gość » 25 kwi 2007, 01:04

tuleje stalowo-gumowe ok 60zł sztuka
Gość
 

Postprzez czintos » 11 sie 2007, 14:31

U mnie wygląda to tak wydaje mi się że jest różnica między prawą, a lewą. Auto podniesione na lewarku.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/258 ... 9d5a0.html
Lewa strona

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2b ... c5e96.html
Prawa strona

czyzyk czy po wymianie tego elementu stuki ustały?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez mrdok » 11 sie 2007, 19:56

w 100% stuka koncówka wahacza.
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez czyzyk » 12 sie 2007, 12:35

Ja tych łączników stabilizatora nie wymieniałem. Jeśli samochód jest podlewarowany to [waaaco?] sie opuszcza i one się tak przeginają. Poruszyć ich w żadną stronę nie mogłem więc doszedłem, że trzymają i są sprawne. Wymieniłem natomiast sworzeń wahacza (spotkałem się też z nazwą przegub osiowy, tu jest zdjęcie http://www.doaut.pl/foto.php?sub=1122 ) ponieważ miałem powybijane w nim gumy i to on tak pukał. Przy okazji wymieniłem również tuleję wachacza choć okazało sie, że ona była akurat w niezłym stanie. Po wymianie pukanie ustało więc u mnie na pewno sworzeń wachacza był przyczyną.
czyzyk
 

Postprzez czintos » 12 sie 2007, 23:11

Jutro jade do mechanika i na trzepaki. mrdok czy masz na mysli to co pokazał czyzyk? Skąd pewność 100%-owa? A czy przy jeździe na wprost tez bedzie stukać i czy przy skręcie tylko w jedną strone, czy w obie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez Gawron » 13 sie 2007, 10:10

Mi stukało tylko przy skręcie w jednąstrone na nierównościach. Wywalony był sworzeń zwrotnicy –
czintos napisał(a):to co pokazał czyzyk
. Swprzeń miał leciutkie luzy i przy jeździe na wprost nie stukał. Na trzepaku powinno wyjść co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Postprzez czintos » 13 sie 2007, 16:32

Tak jest to jest to! Na trzepaku wyszło, z tym, że byłem na nim po raz trzeci i za każdym razem inny "fachowiec" ale ważne, że wkońcu znalezione:) Dzieki wszystkim za pomoc. Gawron u mnie sytuacja identyczna, na wprost cisza, przy skręcie w sprawo po nierównej drodze hałas, że szok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez Gawron » 14 sie 2007, 00:57

czintos napisał(a):na wprost cisza, przy skręcie w sprawo po nierównej drodze hałas, że szok

no u mnie tak źle nie było troche pukało i tyle. Mechanik na trzepaku długo chodził pod autem i wkońcu steirdził że sworzeń.
Sworzeń miał tak małe luzy że zdziwiony był że coś zauważyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323