Strona 1 z 2

Skrzynia biegów czy pasuje inna

PostNapisane: 11 kwi 2007, 13:39
przez loudner
własnie dowiedziałem sie ze padł mi mechanizm różnicowy w skrzyni biegów i mam teraz pytanie czy skrzynia od 1.6 16v bedzie pasowało do mojej mazdy nawet jak jest z 323f ?

PostNapisane: 11 kwi 2007, 21:45
przez Orin
Było kilka wątków o tym. Skoro wcześniej miałeś 1,8 N/A, to nie powinieneś mieć większych problemów z przekładką, choć są dwa zdania w tej sprawie: 1 – jest słabsza i szybko padnie; 2 – jest nie do zajechania (w 1,8 ale bez turbo). W zależności jaką skrzynię trafisz (w jakim stopniu zużycia) będziesz mieć opinię 1 lub 2 :)

PostNapisane: 11 kwi 2007, 23:21
przez loudner
czyli ryzyk fizyk. kupiłem już i jutro będę miał założoną wiec zobaczymy ile wytrzyma :( :( :(

PostNapisane: 11 kwi 2007, 23:25
przez Winetou
z tego, że ma inne przełożenia i auto gorzej będzie szło zdajesz sobie sprawę ?

PostNapisane: 12 kwi 2007, 00:47
przez Orin
Wątpię by przy ~170 KM to tak bardzo odczuł :)

PostNapisane: 12 kwi 2007, 10:28
przez Piciu
Sprawdz najpierw grubosc walka sprzegla bo to moze nie pasowac i polosiek....w tym mozesz miec tylko problem :(

PostNapisane: 12 kwi 2007, 15:17
przez loudner
okazało sie tak jak Piciu pisał ze nie pasuje półośką i wałek od sprzęgła. pewnie dlatego ze to jest dohc. prosze was o pomoc i jakieś kontakty

PostNapisane: 12 kwi 2007, 17:45
przez Piciu
szukaj na allegro i w gratce jakis czas temu widzialem taka sprzynke ale cena nie zbyt fajna bo kolo 700zl


http://www.allegro.pl/item181686922_skr ... _dohc.html
http://www.allegro.pl/item184243590_maz ... 1_8_b.html
http://www.allegro.pl/item184336835_maz ... _sohc.html

dowiedz sie tylko czy od 1,8 SOHC bedzie pasowac(ale powinna byc dobra) na allegro troche tego jest...

PostNapisane: 12 kwi 2007, 18:50
przez check
Piciu napisał(a):dowiedz sie tylko czy od 1,8 SOHC bedzie pasowac(ale powinna byc dobra) na allegro troche tego jest...

Nie skrzynka od 1.8 SOHC nie będzie pasowała do 1.8 DOHC.. W mazdach 323f bg silniki 1.6 i 1.8 SOHC mają skrzynkę F5M-R (różnią się tylko przełożeniem) natomiast silnik 1.8 DOHC ma skrzynkę G5M-R i takiej właśnie musisz szukać. Pozdrawiam :)

PostNapisane: 12 kwi 2007, 19:51
przez Orin
FKamil – Mazdy z silnikami 1,6 i 1,8 SOHC w wersji 4x4 mają skrzynie G5MX-R, które można bez problemu zastąpić skrzyniami G5M-R (wtedy jest 2WD) , także są to wyjątki od Twojej reguły.

PostNapisane: 12 kwi 2007, 20:42
przez check
Podałem tak jak to jest w 323f bg więc sorry za wprowadzenie w błąd.. :)

PostNapisane: 12 kwi 2007, 21:10
przez Orin
Nic się nie stało, występowanie 4wd to nieliczny odsetek.
Takie małe OT: Mazdy z silnikami 1,6 i 1,8 SOHC w wersji 4x4 na rynek Europejski i Australijski miały skrzynie G5MX-R, zaś na USA i Kanadę: F5MX-R. Te drugie strasznie się sypały, dlatego 323 4x4 było tam bardzo mało popularne i auta szybko w ogóle wycofano. Skrzynie G5MX-R zaś w połączeniu z tymi silnikami są bardzo dobrym i trwałym rozwiązaniem (raptem ~50KM na oś). Dopiero GTX (albo prędzej|: właściciel GTX'a) potrafi ją szybciutko wysłać na szrot :)

PostNapisane: 12 kwi 2007, 22:54
przez Piciu
ja tam mam silniczek BP 1,8 DOHC i skrzynke z 1,3 i smiga jak nie wiem...problem juz ze sprzeglem jest ale jeszcze troche i spieka zakladam...:) tez taki wyjatek...hehe ;)

PostNapisane: 13 kwi 2007, 11:43
przez corey
Orin napisał(a):Nic się nie stało, występowanie 4wd to nieliczny odsetek.
Takie małe OT: Mazdy z silnikami 1,6 i 1,8 SOHC w wersji 4x4 na rynek Europejski i Australijski miały skrzynie G5MX-R, zaś na USA i Kanadę: F5MX-R. Te drugie strasznie się sypały, dlatego 323 4x4 było tam bardzo mało popularne i auta szybko w ogóle wycofano. Skrzynie G5MX-R zaś w połączeniu z tymi silnikami są bardzo dobrym i trwałym rozwiązaniem (raptem ~50KM na oś). Dopiero GTX (albo prędzej|: właściciel GTX'a) potrafi ją szybciutko wysłać na szrot :)


bardzo dobrym i trwalym ale chyba dla emeryta


piciu – mowilem ci ze taka hybryda strasznie dobrze chodzi- nie zakladaj spieka tylko sprzeglo z B8 – 1.8 sohc – pasuje na wielowypust i na kolo zamachowe z 1.3

docisk z 1.8 sohc i 1.8 dohc ma prawie identyczna sile, a roznica srednic tarcz jest minimalna do tego dostepnosci i cena to duzy plus.

na spieku pozatym duzo latwiej skrzynie zmielic

PostNapisane: 13 kwi 2007, 15:02
przez Orin
corey napisał(a):bardzo dobrym i trwalym ale chyba dla emeryta


To że zmieliłeś taką padniętą skrzynię to Twoja sprawa. Moja u mnie ma się dobrze i tyle :P

PostNapisane: 13 kwi 2007, 19:45
przez Piciu
corey napisał(a):sprzeglo z B8 – 1.8 sohc – pasuje na wielowypust i na kolo zamachowe z 1.3

Oooo no prosze co roz nowosci jakies...hehe mazde mialem tylko 2 dni i znowu na warsztacie stoi tym razem u blacharza...a z sprzeglem...ciekawe trzeba to sprawdzic:) no nie powiem spiek kolo 1tys...jednak co doswiadczenie to doswiadczenie hehe praktyka czyni mistrza..;) A co do takiego swapu to sie wiara niezle zdziwila nawet z silnikami 2.3 lub 2.5 jak na 2 biegu juz w pupę dostawali ostro...hehe

PostNapisane: 13 kwi 2007, 20:06
przez Fasola
i co LOUDNER dzwoniłeś?..............ta kasta piwa bedzie?????? (bo na zlot w koninie by sie przydała...:))

PostNapisane: 18 kwi 2007, 22:06
przez VeruS
Czołem,

Właśnie kupiłem mazdę 323f 2.0 V6 i jest coś co mnie zaskoczyło i zastanawia. Biegi są śmiesznie krótkie. Wręcz dramatycznie... Na 5 biegu przy 4k RPM mam około 130 km/h co przy trasach jest trochę dramatycznym rozwiązaniem. Zgadzam się, że skrzynia i silnik są do typowo miejskich szaleństw ale nie uwierzę, że silnik wytrzyma trasę 200 km przy 5500 RPM i będzie przy tym ekonomiczny.

Czy może ktoś rozpisać jakie typy skrzyń biegów występują w V6 i jakie mają stosunki obrotów do prędkości ? Bardzo poważnie zastanawiam się nad wymianą skrzyni biegów na taką która na V biegu przy 140 km/h będzie miała 3500 rpm lub coś w tym stylu.

Pozdrawiam,

PostNapisane: 18 kwi 2007, 22:45
przez Orin
VeruS napisał(a):Na 5 biegu przy 4k RPM mam około 130 km/h

VeruS – nie przejmuj się, wiele Mazd ma krótkie przełożenia w skrzyni :)
VeruS napisał(a):nie uwierzę, że silnik wytrzyma trasę 200 km przy 5500 RPM i będzie przy tym ekonomiczny

Faktycznie nie masz co w cuda wierzyć – nie będzie :]
Z drugiej strony – nie po to się kupuje 2 litrową V-kę w aucie ważącym tonę by się czepiać taich szczegółów jak ekonomika <diabełek>
Niestety co do zamiennika skrzyni, to nie mam na tyle dokładnych danych by coś doradzić :(

P.S.
Witam nowego forumowicza ;)

PostNapisane: 18 kwi 2007, 22:56
przez Piciu
Pytanko do Orin czy 1,8 DOHC ma sade lambda ?? bo jakos nie moge jej namierzyc przy t;lumikach nigdzie?