Skrzynia biegów czy pasuje inna

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez loudner » 11 kwi 2007, 13:39

własnie dowiedziałem sie ze padł mi mechanizm różnicowy w skrzyni biegów i mam teraz pytanie czy skrzynia od 1.6 16v bedzie pasowało do mojej mazdy nawet jak jest z 323f ?
Ostatnio edytowano 12 kwi 2007, 15:22 przez loudner, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Orin » 11 kwi 2007, 21:45

Było kilka wątków o tym. Skoro wcześniej miałeś 1,8 N/A, to nie powinieneś mieć większych problemów z przekładką, choć są dwa zdania w tej sprawie: 1 – jest słabsza i szybko padnie; 2 – jest nie do zajechania (w 1,8 ale bez turbo). W zależności jaką skrzynię trafisz (w jakim stopniu zużycia) będziesz mieć opinię 1 lub 2 :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez loudner » 11 kwi 2007, 23:21

czyli ryzyk fizyk. kupiłem już i jutro będę miał założoną wiec zobaczymy ile wytrzyma :( :( :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Winetou » 11 kwi 2007, 23:25

z tego, że ma inne przełożenia i auto gorzej będzie szło zdajesz sobie sprawę ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Orin » 12 kwi 2007, 00:47

Wątpię by przy ~170 KM to tak bardzo odczuł :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piciu » 12 kwi 2007, 10:28

Sprawdz najpierw grubosc walka sprzegla bo to moze nie pasowac i polosiek....w tym mozesz miec tylko problem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez loudner » 12 kwi 2007, 15:17

okazało sie tak jak Piciu pisał ze nie pasuje półośką i wałek od sprzęgła. pewnie dlatego ze to jest dohc. prosze was o pomoc i jakieś kontakty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Piciu » 12 kwi 2007, 17:45

szukaj na allegro i w gratce jakis czas temu widzialem taka sprzynke ale cena nie zbyt fajna bo kolo 700zl


http://www.allegro.pl/item181686922_skr ... _dohc.html
http://www.allegro.pl/item184243590_maz ... 1_8_b.html
http://www.allegro.pl/item184336835_maz ... _sohc.html

dowiedz sie tylko czy od 1,8 SOHC bedzie pasowac(ale powinna byc dobra) na allegro troche tego jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez check » 12 kwi 2007, 18:50

Piciu napisał(a):dowiedz sie tylko czy od 1,8 SOHC bedzie pasowac(ale powinna byc dobra) na allegro troche tego jest...

Nie skrzynka od 1.8 SOHC nie będzie pasowała do 1.8 DOHC.. W mazdach 323f bg silniki 1.6 i 1.8 SOHC mają skrzynkę F5M-R (różnią się tylko przełożeniem) natomiast silnik 1.8 DOHC ma skrzynkę G5M-R i takiej właśnie musisz szukać. Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Orin » 12 kwi 2007, 19:51

FKamil – Mazdy z silnikami 1,6 i 1,8 SOHC w wersji 4x4 mają skrzynie G5MX-R, które można bez problemu zastąpić skrzyniami G5M-R (wtedy jest 2WD) , także są to wyjątki od Twojej reguły.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez check » 12 kwi 2007, 20:42

Podałem tak jak to jest w 323f bg więc sorry za wprowadzenie w błąd.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Orin » 12 kwi 2007, 21:10

Nic się nie stało, występowanie 4wd to nieliczny odsetek.
Takie małe OT: Mazdy z silnikami 1,6 i 1,8 SOHC w wersji 4x4 na rynek Europejski i Australijski miały skrzynie G5MX-R, zaś na USA i Kanadę: F5MX-R. Te drugie strasznie się sypały, dlatego 323 4x4 było tam bardzo mało popularne i auta szybko w ogóle wycofano. Skrzynie G5MX-R zaś w połączeniu z tymi silnikami są bardzo dobrym i trwałym rozwiązaniem (raptem ~50KM na oś). Dopiero GTX (albo prędzej|: właściciel GTX'a) potrafi ją szybciutko wysłać na szrot :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piciu » 12 kwi 2007, 22:54

ja tam mam silniczek BP 1,8 DOHC i skrzynke z 1,3 i smiga jak nie wiem...problem juz ze sprzeglem jest ale jeszcze troche i spieka zakladam...:) tez taki wyjatek...hehe ;)
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez corey » 13 kwi 2007, 11:43

Orin napisał(a):Nic się nie stało, występowanie 4wd to nieliczny odsetek.
Takie małe OT: Mazdy z silnikami 1,6 i 1,8 SOHC w wersji 4x4 na rynek Europejski i Australijski miały skrzynie G5MX-R, zaś na USA i Kanadę: F5MX-R. Te drugie strasznie się sypały, dlatego 323 4x4 było tam bardzo mało popularne i auta szybko w ogóle wycofano. Skrzynie G5MX-R zaś w połączeniu z tymi silnikami są bardzo dobrym i trwałym rozwiązaniem (raptem ~50KM na oś). Dopiero GTX (albo prędzej|: właściciel GTX'a) potrafi ją szybciutko wysłać na szrot :)


bardzo dobrym i trwalym ale chyba dla emeryta


piciu – mowilem ci ze taka hybryda strasznie dobrze chodzi- nie zakladaj spieka tylko sprzeglo z B8 – 1.8 sohc – pasuje na wielowypust i na kolo zamachowe z 1.3

docisk z 1.8 sohc i 1.8 dohc ma prawie identyczna sile, a roznica srednic tarcz jest minimalna do tego dostepnosci i cena to duzy plus.

na spieku pozatym duzo latwiej skrzynie zmielic
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Orin » 13 kwi 2007, 15:02

corey napisał(a):bardzo dobrym i trwalym ale chyba dla emeryta


To że zmieliłeś taką padniętą skrzynię to Twoja sprawa. Moja u mnie ma się dobrze i tyle :P
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piciu » 13 kwi 2007, 19:45

corey napisał(a):sprzeglo z B8 – 1.8 sohc – pasuje na wielowypust i na kolo zamachowe z 1.3

Oooo no prosze co roz nowosci jakies...hehe mazde mialem tylko 2 dni i znowu na warsztacie stoi tym razem u blacharza...a z sprzeglem...ciekawe trzeba to sprawdzic:) no nie powiem spiek kolo 1tys...jednak co doswiadczenie to doswiadczenie hehe praktyka czyni mistrza..;) A co do takiego swapu to sie wiara niezle zdziwila nawet z silnikami 2.3 lub 2.5 jak na 2 biegu juz w pupę dostawali ostro...hehe
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Fasola » 13 kwi 2007, 20:06

i co LOUDNER dzwoniłeś?..............ta kasta piwa bedzie?????? (bo na zlot w koninie by sie przydała...:))
Fasola
 

Postprzez VeruS » 18 kwi 2007, 22:06

Czołem,

Właśnie kupiłem mazdę 323f 2.0 V6 i jest coś co mnie zaskoczyło i zastanawia. Biegi są śmiesznie krótkie. Wręcz dramatycznie... Na 5 biegu przy 4k RPM mam około 130 km/h co przy trasach jest trochę dramatycznym rozwiązaniem. Zgadzam się, że skrzynia i silnik są do typowo miejskich szaleństw ale nie uwierzę, że silnik wytrzyma trasę 200 km przy 5500 RPM i będzie przy tym ekonomiczny.

Czy może ktoś rozpisać jakie typy skrzyń biegów występują w V6 i jakie mają stosunki obrotów do prędkości ? Bardzo poważnie zastanawiam się nad wymianą skrzyni biegów na taką która na V biegu przy 140 km/h będzie miała 3500 rpm lub coś w tym stylu.

Pozdrawiam,
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Orin » 18 kwi 2007, 22:45

VeruS napisał(a):Na 5 biegu przy 4k RPM mam około 130 km/h

VeruS – nie przejmuj się, wiele Mazd ma krótkie przełożenia w skrzyni :)
VeruS napisał(a):nie uwierzę, że silnik wytrzyma trasę 200 km przy 5500 RPM i będzie przy tym ekonomiczny

Faktycznie nie masz co w cuda wierzyć – nie będzie :]
Z drugiej strony – nie po to się kupuje 2 litrową V-kę w aucie ważącym tonę by się czepiać taich szczegółów jak ekonomika <diabełek>
Niestety co do zamiennika skrzyni, to nie mam na tyle dokładnych danych by coś doradzić :(

P.S.
Witam nowego forumowicza ;)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piciu » 18 kwi 2007, 22:56

Pytanko do Orin czy 1,8 DOHC ma sade lambda ?? bo jakos nie moge jej namierzyc przy t;lumikach nigdzie?
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323