Strona 1 z 1

wymiana uszczelniaczy przegubów wewnętrznych

PostNapisane: 1 kwi 2007, 23:42
przez dzikuss
Czy musze rozkręcać skrzynie aby przeguby wewnętrzne wyjąć? Czy da się to zrobić w sposób bezinwazyjny?

PostNapisane: 1 kwi 2007, 23:56
przez Orin
Nie musisz rozkręcać skrzyni, wystarczy albo wyjąć półosie z przegubów zewnętrznych, albo (w moim przypadku) konieczne było zdemontowanie całej zwrotnicy. Później już z górki – wystarczy mocno szarpnąć i tyle :) Dwie rady – 1. Przygotuj sobie coś do sprzątania oleju ze skrzyni bo trochę wyleci. 2. Nie baw się biegami jak wyjmiesz półosie bo później możesz mieć znacznie więcej zabawy z montażem.

PostNapisane: 2 kwi 2007, 00:07
przez Waluś
Orin napisał(a):1. Przygotuj sobie coś do sprzątania oleju ze skrzyni bo trochę wyleci

a nie lepiej odrazu spuścić ?? skoro wyleci to i tak trzeba dolać więc jaka jest różnica w dolewaniu 3 litrów zamiast 0,5 litra ?? niewielka ale bez zbędnego bałaganu :P
Orin napisał(a):wystarczy mocno szarpnąć i tyle

nic się nie szarpie. Żeby wyjąć przegub wewnętrzny bierzesz łapkę (może być taka do gwoździ) i wkłądasz między przegub a skrzynię i podważasz. wtedy wyskoczy. Szrpaniem możesz wyciągnąć całe bebechy z przegubu jak niechcący zabezpieczenie w środku wyskoczy :P

PostNapisane: 2 kwi 2007, 00:10
przez dzikuss
No dobra na koncu półosi przegubu wewn. jest zabezpieczenie, nie zdaży się tak że zsunie się i wpadnie do środka :) Wole się upewnić. Rozumiem, że spowrotem przegub trzeba lekko puknąc i wskoczy sam w skrzynie?

PostNapisane: 2 kwi 2007, 00:13
przez Waluś
nie ma takiej opcji chyba że już jest pęknięte, ale jeśli było założone sprawne /nowe przy ewentualnym poprzednim wyciąganiu to nie ma prawa być uszkodzone, a przegun wewnętrzny ma troszkę delikatniejsze wyfrezowanie niż zewnętrzny i nie zdaża się ścinanie zabezpieczenia razem z ośką jak to ma czasem miejsce przy zewnętrznym

PostNapisane: 2 kwi 2007, 00:27
przez Winetou
Bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem i poprawienie tematu.

PostNapisane: 2 kwi 2007, 10:48
przez Orin
Z tym szarpaniem to oczywiście bez przesady, można sobie łyżką pomóc :)
Waluś napisał(a):a nie lepiej odrazu spuścić?

Nie znam Twojej skrzyni biegów ale w BG nie jest to za dobrze pomyślane z wlewaniem nowego oleju i to może zabrać więcej czasu aniżeli wyjęcie i poskładanie obu półosi. Bez 0,5 l jednak da się dojechać do warsztatu w przypadku jakby brakło sił/motywacji/narzędzi, zaś w ogóle bez oleju w skrzyni, to już tylko hol albo płacz i zgrzytanie zębów ;)

PostNapisane: 2 kwi 2007, 17:40
przez Waluś
nie przejmuj się u mnie też wlewa się przez ślimak ;)

PostNapisane: 2 kwi 2007, 22:15
przez Orin
Waluś napisał(a):nie przejmuj się u mnie też wlewa się przez ślimak

A u mnie właśnie że nie :D :P
W 4x4 jest śruba do wlewu oleju w super miejscu – od przodu na obudowie skrzyni. Co do 2wd jednak wiem jak trzeba się nieźle z tym ślimakiem namęczyć :]

PostNapisane: 2 kwi 2007, 23:44
przez Waluś
Orin napisał(a):z tym ślimakiem namęczyć krzywy

na wszystko jest sposób :D:D

PostNapisane: 3 kwi 2007, 01:26
przez Orin
tak, tak – 60 cm klucz z grzechotką, bodajże 10 lub 12 na końcu i szczupłe dłonie by złapać ślimak i go wyjąć ;)

PostNapisane: 5 kwi 2007, 00:04
przez Manieko i Kasor1
panowie na kanale odkręcam ręką od spodu a potem przez gumową rurkę wlewam olej zajeło mi to jakieś 15 minut nie wiem w czym macie problem?

PostNapisane: 5 kwi 2007, 00:18
przez Orin
Manieko i Kasor1 – jak wlewasz olej od spodu? Przez korek spustowy? W takim razie szybko go pompujesz że nie nadąża uciekać :D

PostNapisane: 5 kwi 2007, 00:28
przez Manieko i Kasor1
od spodu odkręcam linkę ze ślimakiem a olej wlewam bez problemu z góry myślałem że to logiczne, kiedyś defakto nichciało mi się odkręcać linki i faktycznie wlewałem olej od dołu przez otwór półośki autko było przechylone na jedną stroną tak aby olej nie wypływał i i specjalną ja to nazywam smarowniczką wlewałem olej poszło również bardzo szybko

PostNapisane: 5 kwi 2007, 08:44
przez Orin
U mnie od dołu nie ma w ogóle dostępu do ślimaka, gdyż skrzynia jest większa ze względu na transfer. Za pierwszym razem też uzupełniałem olej przez otwór półośki :)

PostNapisane: 6 kwi 2007, 01:41
przez Manieko i Kasor1
Orin napisał(a):U mnie od dołu nie ma w ogóle dostępu do ślimaka, gdyż skrzynia jest większa ze względu na transfer. Za pierwszym razem też uzupełniałem olej przez otwór półośki

jest to jakaś metoda i w dodatku skuteczna

PostNapisane: 9 kwi 2007, 15:17
przez Hvil
mam pytanko bo widze ze tu sie ludzie za wymiane wewnetrznych przegubow biore. jak zdiagnozowac czy to wina skrzyni czy tylko przegubuw bo u mnie pojawilo sie stukanie wlasnie w skrzyni biegow, jest bardzo glosnie gdy sie hamuje silnikiem na luzie mniejsze gdy pojazd stoji lub przyspiesza stukania brak. czy to skrzynia czy tylko te przeguby wewnetrzne?

PostNapisane: 9 kwi 2007, 17:22
przez Orin
Hvil napisał(a):czy to skrzynia czy tylko te przeguby wewnetrzne?

Osobiście uważam że to problem w skrzyni. Gdzieś się pojawił luz na zębatce ze skośnymi zębami.