Urwane śruby przy odkrecaniu zacisku hamulcowego.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bladyy78 » 31 mar 2007, 14:38

Wczoraj wiozłem się za wymianę tarczy hamulcowych jedno koło poszło gładko i w 30 min była już zamontowana nowa tarcza, gorzej było przy drugim kole niestety śruby od zacisku były tak zapieczone ze nie dało się ich odkręcić czułem ze źle się to skończy wiec piskałem co chwile WD 40 po śrubach żeby podczas odkręcania się nie zerwały ale niestety najpierw jedna a za chwile druga śrubka urwała się zostawiając swoje końce w mocowaniu zacisku :( . Żeby rozwiercić 2 śruby zużyłem 10 wierteł gdyż te śruby były utwardzane i wiertło po kilku minutach nadawało się tylko do wymiany rozwiercanie trwało to ok 6 godzin wrrr. Na szczęście po rozwierceniu i wkręceniu w nie lewego gwintownika i śrubki z lewym gwintem udało mi się odkręcić końcówki śrub. I teraz mam problem gdzie dostane te zerwane śruby bo jeździłem po sklepach i takich śrub nie maja.
Ostatnio edytowano 1 kwi 2007, 00:08 przez Bladyy78, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Sokool » 31 mar 2007, 14:50

Popraw temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez magicadm » 31 mar 2007, 20:41

Ja bym obdzwonił szroty i poszukal na Allegro...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Waluś » 31 mar 2007, 21:29

przeca to zwykła śruba> kup taką o twardości 8,8 jak będzie za długa to obetnij, a i chyba ma drobny gwint. tylko zmierz czy to M 8 czy 10
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Bladyy78 » 1 kwi 2007, 00:07

Śruba ta jest troszkę nie typowa bo jest M 9 i ma nietypowy gwint, ślusarz powiedział że to jest gwint 1.5 (lub cos w tym stylu ) ,a że dziś sobota i sklepy wcześniej zamykali więc nie chciałem czekać do poniedziałku tylko nagwintowałem otwory pod śruby M10 i poskręcałem wszystko do kupy. W poniedziałek tylko pojadę i kupie dla pewności nowe utwardzone śruby bo te co pozakładałem były już troszkę pordzewiałe a że nie miałem żadnych innych po oczyszczeniu ich z rdzy tymczasowo musiałem je założyć.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez magicadm » 1 kwi 2007, 10:04

nie chciałem czekać do poniedziałku tylko nagwintowałem otwory pod śruby M10 i poskręcałem wszystko do kupy


Co za niecierpliwiec...:|

Mam nadzieję, że po przeróbce wszystko wytrzyma... :)

Mini OT
Mój kumpel tak się napalił do wymiany klocków, że nawet jak się okazało, że kupił niewłaściwe (kilka milimetrów za małe) to i tak je założył. Też mu się nie chciało wymieniać i czekać do poniedziałku <szok>
Sam nie wiem po co komu taki pośpiech....Poprawianie fabryki, czy katalogu....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Bladyy78 » 1 kwi 2007, 11:58

Wytrzymać wytrzyma najwazniejsze jest zeby był taki sam gwint na wiekszej śrubie co na tej mniejszej (orginalnej). Z dostaniem oryginalnych śrub by był na pewno problem no i musiał bym jeszcze dostać gdzieś taki gwintownik żeby przegwintować otwory, a w szczególności jeden otwór bo się troszkę uszkodził przy rozwiercaniu.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez zieba1982 » 26 wrz 2009, 14:47

Witam
proszę o rady,dzisiaj zerwał mi sie gwint na jednej śrubie ale zerwał się w tym całym mocowaniu zacisku hamulcowego.Założyłem nową śrubę od innego auta i dokręciłem ale tak bardzo lekko bo omyka śruba.I co dalej ??? czy jest jakis klej ,sposób aby odzyskać ten gwint.
Pytanko do Bladyy78,
czy śruba M10 wejdzie w tulejki,czy trzeba je też przetoczyć (zakładam że bym dokupił śrubę i nagwintował na 10)
Dziękuję za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez zieba1982 » 29 wrz 2009, 17:34

no niestety ale u mnie jest śruba M10 skok gwintu 1,25 a twardość 10 długość górnej śruby 9 cm,więc w moim przypadku będzie gwintowane na M12 i tulejki tez do przewiercenia i śruba twardość 10,9 skok 1,25 jutro zaczynam robotę :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez majsterus » 29 wrz 2009, 20:23

Do wymiany zacisk/piasta.
Takie przeróbki są niedopuszczalne, to są HAMULCE!!!
\Liczyłeś ile razy dziennie dusisz pedał hamulca??
wiesz jak naprężenie przyjmuje trzon śruby na ścinanie??
lubie wszystko co ma silnik 4 koła i spala paliwo

SPRZEDAM NISSAN MICRA STYLE `98 – mojej mamy:) zarejestrowana
Początkujący
 
Od: 31 lip 2005, 22:30
Posty: 26
Skąd: nowy tomyśl/ poznań
Auto: japońskie i niemieckie

Postprzez Orin » 30 wrz 2009, 08:37

Popieram przedmówcę. Wymień całe mocowanie, bo inaczej ryzykujesz życie swoje i innych ludzi w pobliżu tego auta.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323