Urwane śruby przy odkrecaniu zacisku hamulcowego.
Strona 1 z 1
Wczoraj wiozłem się za wymianę tarczy hamulcowych jedno koło poszło gładko i w 30 min była już zamontowana nowa tarcza, gorzej było przy drugim kole niestety śruby od zacisku były tak zapieczone ze nie dało się ich odkręcić czułem ze źle się to skończy wiec piskałem co chwile WD 40 po śrubach żeby podczas odkręcania się nie zerwały ale niestety najpierw jedna a za chwile druga śrubka urwała się zostawiając swoje końce w mocowaniu zacisku
. Żeby rozwiercić 2 śruby zużyłem 10 wierteł gdyż te śruby były utwardzane i wiertło po kilku minutach nadawało się tylko do wymiany rozwiercanie trwało to ok 6 godzin wrrr. Na szczęście po rozwierceniu i wkręceniu w nie lewego gwintownika i śrubki z lewym gwintem udało mi się odkręcić końcówki śrub. I teraz mam problem gdzie dostane te zerwane śruby bo jeździłem po sklepach i takich śrub nie maja.
Ostatnio edytowano 1 kwi 2007, 00:08 przez Bladyy78, łącznie edytowano 1 raz
przeca to zwykła śruba> kup taką o twardości 8,8 jak będzie za długa to obetnij, a i chyba ma drobny gwint. tylko zmierz czy to M 8 czy 10
Śruba ta jest troszkę nie typowa bo jest M 9 i ma nietypowy gwint, ślusarz powiedział że to jest gwint 1.5 (lub cos w tym stylu ) ,a że dziś sobota i sklepy wcześniej zamykali więc nie chciałem czekać do poniedziałku tylko nagwintowałem otwory pod śruby M10 i poskręcałem wszystko do kupy. W poniedziałek tylko pojadę i kupie dla pewności nowe utwardzone śruby bo te co pozakładałem były już troszkę pordzewiałe a że nie miałem żadnych innych po oczyszczeniu ich z rdzy tymczasowo musiałem je założyć.
nie chciałem czekać do poniedziałku tylko nagwintowałem otwory pod śruby M10 i poskręcałem wszystko do kupy
Co za niecierpliwiec...
Mam nadzieję, że po przeróbce wszystko wytrzyma...
Mini OT
Mój kumpel tak się napalił do wymiany klocków, że nawet jak się okazało, że kupił niewłaściwe (kilka milimetrów za małe) to i tak je założył. Też mu się nie chciało wymieniać i czekać do poniedziałku

Sam nie wiem po co komu taki pośpiech....Poprawianie fabryki, czy katalogu....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Wytrzymać wytrzyma najwazniejsze jest zeby był taki sam gwint na wiekszej śrubie co na tej mniejszej (orginalnej). Z dostaniem oryginalnych śrub by był na pewno problem no i musiał bym jeszcze dostać gdzieś taki gwintownik żeby przegwintować otwory, a w szczególności jeden otwór bo się troszkę uszkodził przy rozwiercaniu.
Witam
proszę o rady,dzisiaj zerwał mi sie gwint na jednej śrubie ale zerwał się w tym całym mocowaniu zacisku hamulcowego.Założyłem nową śrubę od innego auta i dokręciłem ale tak bardzo lekko bo omyka śruba.I co dalej
? czy jest jakis klej ,sposób aby odzyskać ten gwint.
Pytanko do Bladyy78,
czy śruba M10 wejdzie w tulejki,czy trzeba je też przetoczyć (zakładam że bym dokupił śrubę i nagwintował na 10)
Dziękuję za pomoc
proszę o rady,dzisiaj zerwał mi sie gwint na jednej śrubie ale zerwał się w tym całym mocowaniu zacisku hamulcowego.Założyłem nową śrubę od innego auta i dokręciłem ale tak bardzo lekko bo omyka śruba.I co dalej
Pytanko do Bladyy78,
czy śruba M10 wejdzie w tulejki,czy trzeba je też przetoczyć (zakładam że bym dokupił śrubę i nagwintował na 10)
Dziękuję za pomoc
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
no niestety ale u mnie jest śruba M10 skok gwintu 1,25 a twardość 10 długość górnej śruby 9 cm,więc w moim przypadku będzie gwintowane na M12 i tulejki tez do przewiercenia i śruba twardość 10,9 skok 1,25 jutro zaczynam robotę

- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Do wymiany zacisk/piasta.
Takie przeróbki są niedopuszczalne, to są HAMULCE!!!
\Liczyłeś ile razy dziennie dusisz pedał hamulca??
wiesz jak naprężenie przyjmuje trzon śruby na ścinanie??
Takie przeróbki są niedopuszczalne, to są HAMULCE!!!
\Liczyłeś ile razy dziennie dusisz pedał hamulca??
wiesz jak naprężenie przyjmuje trzon śruby na ścinanie??
lubie wszystko co ma silnik 4 koła i spala paliwo
SPRZEDAM NISSAN MICRA STYLE `98 – mojej mamy:) zarejestrowana
SPRZEDAM NISSAN MICRA STYLE `98 – mojej mamy:) zarejestrowana
- Od: 31 lip 2005, 22:30
- Posty: 26
- Skąd: nowy tomyśl/ poznań
- Auto: japońskie i niemieckie
Popieram przedmówcę. Wymień całe mocowanie, bo inaczej ryzykujesz życie swoje i innych ludzi w pobliżu tego auta.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości