Strona 1 z 1
Wymiana kompletnego sprzęgła

Napisane:
14 mar 2007, 09:20
przez radziu
Witam,
Przymierzam się w ten weekend do wymiany sprzęgła i zastanawiam się co może pojśc nie tak, gdzie może być problem ze ściągnięciem/założeniem jakiejś części no i jakie narzędzia będą potrzebne? Jeżeli ktoś robił coś takiego i może udzielić kilku wskazówek to byłbym wdzięczny. Może Jaksa coś podpowie?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi,

Napisane:
14 mar 2007, 11:05
przez Łukasz
Będziesz miał pewnie kłopot z założeniem skrzyni tzn.wpasowaniem wałka od skrzyni w sam środek tarczy i koła zamachowego.Aby sobie pomóc zrób taki kołek(wałek) najlepiej z kija od szczotki abyś mógł równo ustawić tarczę.Nie pamiętam średnicy ,coś ok 2 cm.Przy okazji wymień małe łożysko,które znajduje się na kole zamachowym.Nie wiadomo kiedy padnie,kosztuje grosze a nie będziesz musiał potem zdejmować wszystkiego jak nawali.

Napisane:
14 mar 2007, 11:07
przez radziu
Witam,
Dzięki za podpowiedź. Łożysko w koło mam i tylny uszczelniacz silnika też mam

Przy skrzyni są gwiazdki czy normalne śruby, bo do tej pory nie zwracałem na to uwagi?
Pozdro,

Napisane:
14 mar 2007, 12:34
przez Łukasz
Wszędzie normalne śruby.Z tego co pamiętam to koło zamachowe jak byś odkręcał to jest cholernie ciężko.Albo ja taki słaby
A tak w ogóle to zrób fotorelację,może komuś się przyda i jak by co to łatwiej będzie pomóc..


Napisane:
14 mar 2007, 12:42
przez radziu
Oki. Postaram sie porobić jakieś foty i wkleję na forum.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam,

Napisane:
18 mar 2007, 01:38
przez KOCIHOTEL
Sorry ile dałeś za sprzęgło?Bo ja znalazłem kompletne AISIN po zniżkach za 500zł,ale to troszkę za drogo,dlatego na razie nie wymieniam.

Napisane:
18 mar 2007, 08:40
przez Hannibal
Ja w sumie prosiłbym o kilka fotek tego uszczelniacza tylnego (tylny simmering zdaje się).
Mnie również czeka wymiana sprzęgła i chciałbym to wymienić zanim zacznie puszczać (pewnie już puszcza tylko nie wiem jeszcze

).
Z góry dzięki


Napisane:
18 mar 2007, 09:38
przez Waluś
gdzies po forum krąży moja fotorelacja z wymiany sprzęgła, poszperaj a wszystkiego się dowiesz


Napisane:
18 mar 2007, 10:23
przez Hannibal
Waluś o ile mnie pamięć nie myli to nie wymieniałeś simmerringu.
A chciałem zobaczyć o co w tym biega zanim ściągnę skrzynię. Sam simerring kosztuje niewiele bo 20zł


Napisane:
18 mar 2007, 11:12
przez radziu
witam,
niestety fotorelacji nie bedzie. mam kilka zdjec, ale niestety nie zdjelismy skrzyni, bo bylo kilka na maksa pozapiekanych srub, a nie mam pneumatycznych narzedzi i dalismy sobie spokoj

Sprzeglo bedzie robione w warsztacie

Moge zrobic zdjatka tylnego uszczelniacza silnika jak chceci i wkleje.
Pozdro,

Napisane:
18 mar 2007, 13:23
przez luk323
jaki moze byc koszt kupna takiego nowego sprzegla do Mazdy 323F 1.5 16V z 1996 roku. Zawsze sie kiedys moze przydac. pozdro

Napisane:
18 mar 2007, 22:16
przez Waluś
Hannibal napisał(a):to nie wymieniałeś simmerringu.
którego

z wałka skrzyni czy uszczelniaczy półosi
Mam taki zwyczaj, jak coś jest sprawne to nie zaczepiam bo można popsuć

A uszczelniacze skrzyni wymieniane były


Napisane:
18 mar 2007, 23:12
przez Gengol
Małe pytanko. A propos tego małego łożyska (chyba nazywa się prowadzącym tarczy sprzęgłowej) – no nie istotne. Ale można je dobrać w fachowym sklepie z łożyskami czy trzeba zamawiać firmowe konkretnie stworzone do tego celu. W maju czeka mnie wymiana sprzęgła a to łożysko chyba padło bo czasem coś "ĆWIERKA" a milknie po wyciśnięciu sprzęgiełka. Więc nie wiem czy łożysko wyciskowe czy właśnie to "maleństwo"? Interesuje mnie też cena. Pozdrawiam.

Napisane:
18 mar 2007, 23:33
przez Waluś
to male łożysko kupisz w każdym sklepie na wymiar (nr z łożyska) cena hmmm kilkanaście do kilkudziesięciu zł, ale wyciskowe to juztylko konkretne

Napisane:
19 mar 2007, 00:09
przez tomekrvf
Gengol napisał(a):W maju czeka mnie wymiana sprzęgła a to łożysko chyba padło bo czasem coś "ĆWIERKA" a milknie po wyciśnięciu sprzęgiełka
Te łożysko pracuje kiedy masz wciśnięte sprzęgło więc to nie ono piszczy. Numer łożyska to 6202 RS(koniecznie) i najdroższe czyli SKF kosztuje około 15PLN

Napisane:
19 mar 2007, 00:09
przez Gengol
Dzięki Waluś i tomekrvf. Wyciskowe mam – Sachs, tylko jeszcze to malutkie.
Czyli "CIWIERKA" wycisk? Ale to chyba wycisk bierze na siebie pracę podczas wyciśnięcia sprzęgła (wciśnięty pedał) i wtedy powinno się odzywać. No ale i tak zmianić trzeba. W trakcie roboty wszystko się wyjaśni. Jutro kupimy.
tomekrvf a to łożysko w każdym silniku test takie samo – mój 1.8 BP-DOHC? Ten numar co podałeś do do modelu GT?
A co powiecie na olej przekładniowy AGIP – wiadomo syntetyk 75W 90 i to samo do układu wspomagania? 1l. 37 PLN albo Castroll 31 PLN za 0,5l.
Ewentualnie STATOIL 47 PLN za 1l.
Co wybrać?

Napisane:
21 mar 2007, 21:45
przez KOCIHOTEL
Komplet AISIN KZ-063 cena HURT:510.58pln DETAL:709.13pln-Lokalna filja Inter carsu.Dlaczego tak drogo?Sprzęgo SACHS jeszcze droższe.Pasuje tylko do GT