Strona 1 z 1

Zacisk hamulcowy – czy sa takie same?

PostNapisane: 12 mar 2007, 01:33
przez vinyl997
Mam problem bo potrzebuje [jaki?] zacisk hamulcowy do Mx-3 93r i mam kogos kto taki posiada tylko z madzi 232f bg 94r- ponoc jest taki sam ale nie wiem dlatego pytam..

PostNapisane: 13 mar 2007, 10:14
przez Orin
Najlepiej sprawdzić łopatologicznie – wystarczy odkręcić 1 śrubkę i zdejmiesz z jarzma zacisk. Problem by był, gdyby prowadnica była zatarta, bo w zależności od wersji i roku mogą być zamontowane na tyle inne tarcze (ja miałem 235 mm a wsadziłem 251mm), przez co różni się wysokość ramienia w prowadnicy, jednak sam zacisk był w obu przypadkach identyczny :)

PostNapisane: 13 mar 2007, 18:43
przez vinyl997
pomysl jak najbardziej dobry tylko ze chce ten zaciks kupic droga wysylkowa wiec jak go nabede to juz kiszka jak nie bedzie pasowal..

PostNapisane: 13 mar 2007, 19:58
przez Orin
Masz możliwość zrobienia zdjęć Twojemu zaciskowi i wstawienia ich tutaj? Moje dwa poprzednie zaciski mam w garażu więc mogę ocenić czy będą pasować :)

PostNapisane: 19 mar 2007, 19:26
przez vinyl997
a znalazlem kogos na forum z zaciskami do MX-3 tylko nie wiem czy sie co do ceny dogadamy..

PostNapisane: 19 mar 2007, 22:42
przez Lukano
Nie chcąc zakładać nowego tematu:–)Mam takie pytanko:
w Mx-3 1,6 czytałem na forum, że z tyłu są bębny. A u mnie są tarcze. Czy coś było u mnie zmieniane??Czy źle doczytałem?? Tylną lotkę też mam jak w 1,8. Może poprzedni właściciel coś namieszał??
Pozdrawiam lukano

PostNapisane: 20 mar 2007, 11:14
przez Orin
Raczej mało kto by się bawił w przekładkę bębnów na tarcze. Nie masz czasem jakiejś bogatej wersji? Pełna elektryka, klima itp? Wszystkie Twoje wątpliwości rozwieje zaś rosyjski dekoder VIN'u. Zajrzyj tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29998
Na dole jest sposób przetłumaczenia na angielski (made by GofNet)

PostNapisane: 20 mar 2007, 13:35
przez Lukano
Dzięki zaraz sprawdzę. Nawet nie wiedziałem, że wyposażenie może mieć na to wpływ. W wyposażeniu mam:pełną elektrykę, 2 poduszki, klimatyzację, ABS, wspomaganie kierownicy i chyba tyle. Sam się zdziwiłem jak zmieniałem koła na letnie.

PostNapisane: 20 mar 2007, 13:39
przez Lukano
Sprawdziłem tam gdzie podał GofNet. Wyniki:
na tej angielskiej nic, tylko Unknown, Invalid
Na autobaza dowiedziałem się:
KRAJ POCHODZENIA JAPONIA
PRODUCENT MAZDA
MODEL MX-3 SERIES
TYP NADWOZIA 3DR HATCH / 2DR COUPE (MX-3 & RX-7)
SILNIK 1300CC CAT
PRZEŁOZENIE MAN 5 SPEED
WARTOSC STALA CONSTANT
MIEJSCE MONTAŻU HIROSHIMA
NUMER SERYJNY KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
Najciekawsza jest pozycja silnik- 1300 katalizator, ja mam 1600. zreszta w mx chyba to był najmniejszy silnik
Wklejam może ktoś coś będzie wiedział więcej
JMZEC13C200221164

PostNapisane: 20 mar 2007, 15:33
przez Orin
Nie wiem jak to sprawdziłeś... Spróbuj samo http://mazda-fun.net.ru/vin . Zresztą wynik w translatorze jest ten sam:
Kod: Zaznacz cały
Producer: Mazda Of motor Of corporation
Number of packages: 4
Color of the body: 11R Sparkle of greeen of metallic
Color of the salon: EA5 Of black
It is produced for: Europe
   Country of the designation: Germany
Place of the production: Japan
Date of the production: 07.11.1997
Model: MX-3
Code of the body: EC (second generation 11.1993-02.1998[gg])
Type of the body: the three-door sleeping compartment
Type of the drive: front
Controlled wheels: front

Engine:                                                           Transmission:
Code    Volume (ss)    Quantity of the cylinders    Power (l.s.)    Type    Note    Mechanical, 5 stepped
B6    1598    4    106    benzine, injector (EGI)    16 valves, DOHC

Code on the catalog:    AEEA02    
Code of the assembly:    EB55-EAB
Hydraulic amplifier of steering control   
Rise-and-fall steering column
Illumination of the larvas of the locks   
Central lock
White light of head headlights. There is a electro-corrector.   
Fog lights
Lamp of liquid level in the tank of [omyvatelya].   
There is no additional stop signal
Electrical glasss-hoist   
There is no [omyvatelya] of the headlights
Iron disks 5.5JJX14 P=100/O=45 with rubber of 185/65R14
   Kit of tools (keys and of screwdriver)
Large box in the rear console. There is no ash tray for the rear passengers.   There are no additional dimensional fires
There is no [audiosistemy]. There is 2 dynamics   
Packet for the countries with the warm and moderate climate
Conditioner   
Electronic control of the shutters of the heater
Steering wheel is sheathed by the skin   
Pillow of safety of driver. Pillow of safety of passenger.
Lever handle KPP is sheathed by the skin   
There is no preheating the seats
There is no electrical hatchway   
Rear brakes are disk
Anti-blanking system of brakes (ABS)   
“Normal” tuning of the suspension
[Immobilayzer]

z opisu wynika że z tyłu masz tarcze, czyli tak jak myślałem – nikt nic nie dłubał :)

PostNapisane: 20 mar 2007, 15:45
przez Pioteq25
Jak masz ABS to tylko z tarczami.

PostNapisane: 20 mar 2007, 15:47
przez Orin
Fakt ;)

PostNapisane: 20 mar 2007, 15:50
przez etam
zaciski hamulcowe tylne są inne.... 323 BG ma takie same jak 323BA.... mx-3 ma inne – chodzi oczywiście o kształt (inny bedzie klocek hamulcowy).... bo sama zwrotnica jest taka sama. Można załozyc zacisk od BG/BA do mx-3 – pasuje na prowadnice...ale nie wiem jak bedzie z linkami do recznego .... bo jest napewno inne mocowanie linki

PostNapisane: 20 mar 2007, 21:36
przez Lukano
Orin dzięki za pomoc :D Za to tłumaczenie. starałem się sam przetłumaczyć, ale Rosyjskiego uczyłem się jakieś 8 lat temu. Niewiele pamiętam ;) Czyli wiem, że jest wszystko OKI. Wszystko standard:) Dobrze wiedzieć, że w Maździe jak jest ABS to muszą być tarcze. W starej Toyocie miałem ABS i bębny z tyłu. Te rowki do ABS były normalnie na bębnie.
Może mi jeszcze wyjaśnicie jak jest z kontrolką rezerwy u mnie, znaczy z jej brakiem ;) Czy mam po prostu spaloną, czy jej nie ma??Ostatnio sprawdzałem. Strzałka benzyny spadła mi poniżej E ;) Paliwo jeszcze było, a nic się nie świeciło;) Muszę się do tego przyzwyczaić. Żebym kiedyś na drodze nie stanął.

PostNapisane: 21 mar 2007, 11:05
przez Orin
Co do rezerwy to nie mam pojęcia jak Ci pomóc. U mnie mogę jedynie powiedzieć że trzeba przejechać tak non-stop z 20-30 km na rezerwie by się zapaliła lampka. Jak miałem auto tydzień, to byłem pod wrażeniem jakie to ono nie jest ekonomiczne, bo mi się rezerwa nie zapalała (a jeździłem na dystansach do 5 km). No i się raz zdziwiłem o 3 w nocy, jak auto mi stanęło na środku drogi <jelen>

PostNapisane: 21 mar 2007, 12:43
przez KyRy
Lukano napisał(a):Strzałka benzyny spadła mi poniżej E

to już dawno powinna się zapalić! Mi się zaczyna jarzyć na ostatniej kresce...

PostNapisane: 21 mar 2007, 13:05
przez Lukano
Może u mnie po prostu brakuje rezerwy ;–)Albo wszystkie mx-3 tak mają. Będę zmieniał zegary na białe(na razie czekają na lepszą pogodę, ponieważ muszę robić wszystko pod blokiem niestety;) to wtedy po rozebraniu licznika zobaczę może.

PostNapisane: 31 mar 2007, 17:18
przez vinyl997
ano wlasnie czyli tylko zacisk od MX-3 kurcze jakos na zlosc nikt nie ma..