Strona 1 z 2
Jaki wlać płyn hamulcowy

Napisane:
4 mar 2007, 01:32
przez sato
Witam!
Posiadam madzię 323f 94 1,6 16v. Planuje wymienić płyn hamulcowy i tu pytanie do mądrzejszych klubowiczów....ile płynu potrzeba do pełnej wymiany? i jaki polecacie....dźwięczny byłbym bardzo...
Pozdrawiam!

Napisane:
4 mar 2007, 10:32
przez ravo
Bardzo prosze o poprawna nazwe tematu – regulamin oraz reszta dzialu wskazuja jak to zrobic


Napisane:
4 mar 2007, 19:41
przez Łukasz
Syntetyczny.Kup sobie 2 małe buteleczki,bo chyba tylko takie sprzedają.

Napisane:
4 mar 2007, 20:02
przez Simo
Pewnie DOT-3. ja polecam taki:
http://www.organika.com.pl/lang-pl-modu ... -ID-8.html
Pół litra spokojnie starczy.
hmmm...male

Napisane:
4 mar 2007, 20:02
przez sato
....co znaczy małe ?

...nie wiesz konkretnie (w litrach) ile jest potrzebne na pełną wymianę?

Napisane:
4 mar 2007, 20:16
przez Simo
sato napisał(a):....co znaczy małe ?

przy wymianie nie polecam...
Taka ilość spokojnie wystarczy-wiem z doświadczenia. Nie musisz dokładnie wiedzieć ile tam wchodzi. Wypompowujesz stary płyn odkręcając jeden z odpowietrzników, i musisz jednocześnie kontrolować poziom w zbiorniczku-nie może on całkowicie z niego spłynąć, bo będziesz musiał długo potem odpowietrzać. Poziom może nawet być do połowy. Co jakiś czas kontrolujesz, dolewasz i pompujesz. Powinieneś widzieć po kolorze płynu czy już nowy leci (stary jest zazwyczaj ciemniejszy). Potem odpowietrzasz w kolejności: prawy tył – lewy tył – prawy przód – lewy przód. Po odpowietrzeniu dolewasz do zbiorniczka pod kreskę i... tyle. Dlatego nie wiadomo dokładnie ile tam włazi ale pół litra wystarczy na pewno

i jeszcze zostaje...nie chcesz chyba kupować warsztatowych 5-ciu litrów albo beczek..


Napisane:
4 mar 2007, 20:28
przez Pioteq25
A gdzie płyn na płukanie?
Jaki płyn hamulcowy?

Napisane:
12 kwi 2007, 22:54
przez niko
Witam,
Polecam tylko i wyłacznie DOT 3-może być Shell albo inny. Nie wymieniaj na DOT4 chyba że masz taki w instrukcji obsługi. DOT 4 jest żadszy i możesz mieć kłopoty z hamulcami.

Napisane:
12 kwi 2007, 23:00
przez Piciu
A plyn taki jak 5.1 czy cos takiego chyba mi sie kiedys obilo o uszy...? cos wiecie moze


Napisane:
13 kwi 2007, 11:58
przez Simo
niko napisał(a):DOT 4 jest żadszy i możesz mieć kłopoty z hamulcami.
Nie tyle rzadszy co bardziej żrący i szybciej niszczący gumowe przewody. Co do 5.1 to z tego co czytałem to jest to do wyczynowo sportowej jazdy albo ciężarówek więc nie ma sensu. Napisane DOT-3? To lać DOT-3. Poprzez wlanie płynu o lepszej specyfikacji, auto nie będzie wam lepiej hamować. Jedyne co polecam to wymiana płynu raz na 3-4 lata...bo z czasem chłonie wilgoć z otoczenia i ma o wiele niższą temperaturę wrzenia.

Napisane:
16 kwi 2007, 20:53
przez jjsliwka
Chodzi o temperature wrzenia dot 3 ma najmniejszą dot 5,1 najwieksz roznica z tego co pamietam jest od 210 do 260 stopnia. BG poleca DOT- 3 i tego sie stosuj w rajdach chyba nie startujesz wiec roznicy nie wyczujesz.

Napisane:
16 kwi 2007, 21:38
przez brii
Wszędzie piszą o tym, że do instalacji na płyn DOT-3 można wlewać DOT-4 więc chyba z tym, że DOT-4 jest bardziej żrący nie można się zgodzić... Co do DOT-5.1 – to już zupełnie inny płyn i na opakowaniach wyraźnie piszą, że może uszkodzić instalacje na DOT-3/4

Napisane:
17 kwi 2007, 00:53
przez niko
Zasada jest taka, żę wymienia się na taki jaki zalecił producent. Ja też chciałem sobie polepszyć i wymieniłem na DOT4. Pedał mi się zapadał. Jak wlałem z powrotem DOT3 jest gitara. Możesz eksperymentować z hamulcami, ale wtedy nie wyjeżdżaj na drogi publiczne.


Napisane:
17 kwi 2007, 08:02
przez brii
Mam starszy samochód, a żadnych negatywnych efektów nie było...

Napisane:
17 kwi 2007, 21:36
przez niko
Być może w moim przypadku to tylko zbieg okoliczności.

Napisane:
17 kwi 2007, 22:07
przez tomekrvf
Można śmiało lać DOT4. Tak zrobiłem w moich trzech mazdach

Napisane:
17 kwi 2007, 22:07
przez tomekrvf
Można śmiało lać DOT4. Tak zrobiłem w moich trzech mazdach

Napisane:
18 kwi 2007, 19:23
przez qwasol
Simo napisałeś
Wypompowujesz stary płyn odkręcając jeden z odpowietrzników
a co ze starym płynem w pozostałych trzech przewodach...wyparuje??

Napisane:
18 kwi 2007, 21:16
przez niko
Kup 1L płynu hamulcowego. Wyciągnij strzykawką płyn z pojemniczka, tak żeby na dnie było nie więcej jak 1cm. Napełnij ostrożnie pojemniczek nowym płynem.Jak będziesz odpowietrzał, stary płyn wyleci do słoika a w jego miejsce wpłynie nowy. Pamiętaj żeby nie pompować hamulca zanim nie napełnisz pojemnika płynem hamulcowym, tak jak Ci napisałem. Przy pustym pojemniku nie należy tego robić, bo zapowietrzysz układ, a przede wszystkim pompę hamulcową itd. Pamiętaj również o tym, żeby często spoglądać do pojemnika z płynem. Polecam zaglądać co 4-5 operacji.

Napisane:
15 gru 2008, 21:51
przez Pantas
Sorry, że odświeżam, ale do Mazdy 323F BA też DOT-3 pół litra?
Czy układu się nie płuka niczym?