Jaki wlać płyn hamulcowy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sato » 4 mar 2007, 01:32

Witam!
Posiadam madzię 323f 94 1,6 16v. Planuje wymienić płyn hamulcowy i tu pytanie do mądrzejszych klubowiczów....ile płynu potrzeba do pełnej wymiany? i jaki polecacie....dźwięczny byłbym bardzo...
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 4 mar 2007, 11:27 przez sato, łącznie edytowano 1 raz
sato
 

Postprzez ravo » 4 mar 2007, 10:32

Bardzo prosze o poprawna nazwe tematu – regulamin oraz reszta dzialu wskazuja jak to zrobic :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Łukasz » 4 mar 2007, 19:41

Syntetyczny.Kup sobie 2 małe buteleczki,bo chyba tylko takie sprzedają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Simo » 4 mar 2007, 20:02

Pewnie DOT-3. ja polecam taki:
http://www.organika.com.pl/lang-pl-modu ... -ID-8.html
Pół litra spokojnie starczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez sato » 4 mar 2007, 20:02

....co znaczy małe ? ;) ...nie wiesz konkretnie (w litrach) ile jest potrzebne na pełną wymianę?
sato
 

Postprzez Simo » 4 mar 2007, 20:16

sato napisał(a):....co znaczy małe ?

<lol> <lol> :D przy wymianie nie polecam...
Taka ilość spokojnie wystarczy-wiem z doświadczenia. Nie musisz dokładnie wiedzieć ile tam wchodzi. Wypompowujesz stary płyn odkręcając jeden z odpowietrzników, i musisz jednocześnie kontrolować poziom w zbiorniczku-nie może on całkowicie z niego spłynąć, bo będziesz musiał długo potem odpowietrzać. Poziom może nawet być do połowy. Co jakiś czas kontrolujesz, dolewasz i pompujesz. Powinieneś widzieć po kolorze płynu czy już nowy leci (stary jest zazwyczaj ciemniejszy). Potem odpowietrzasz w kolejności: prawy tył – lewy tył – prawy przód – lewy przód. Po odpowietrzeniu dolewasz do zbiorniczka pod kreskę i... tyle. Dlatego nie wiadomo dokładnie ile tam włazi ale pół litra wystarczy na pewno ;) i jeszcze zostaje...nie chcesz chyba kupować warsztatowych 5-ciu litrów albo beczek.. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez Pioteq25 » 4 mar 2007, 20:28

A gdzie płyn na płukanie?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez niko » 12 kwi 2007, 22:54

Witam,
Polecam tylko i wyłacznie DOT 3-może być Shell albo inny. Nie wymieniaj na DOT4 chyba że masz taki w instrukcji obsługi. DOT 4 jest żadszy i możesz mieć kłopoty z hamulcami.
niko
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:20
Posty: 14
Skąd: Rogoźnik woj.śląskie
Auto: Mazda 323F '96(BA) Z5

Postprzez Piciu » 12 kwi 2007, 23:00

A plyn taki jak 5.1 czy cos takiego chyba mi sie kiedys obilo o uszy...? cos wiecie moze ??
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Simo » 13 kwi 2007, 11:58

niko napisał(a):DOT 4 jest żadszy i możesz mieć kłopoty z hamulcami.

Nie tyle rzadszy co bardziej żrący i szybciej niszczący gumowe przewody. Co do 5.1 to z tego co czytałem to jest to do wyczynowo sportowej jazdy albo ciężarówek więc nie ma sensu. Napisane DOT-3? To lać DOT-3. Poprzez wlanie płynu o lepszej specyfikacji, auto nie będzie wam lepiej hamować. Jedyne co polecam to wymiana płynu raz na 3-4 lata...bo z czasem chłonie wilgoć z otoczenia i ma o wiele niższą temperaturę wrzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez jjsliwka » 16 kwi 2007, 20:53

Chodzi o temperature wrzenia dot 3 ma najmniejszą dot 5,1 najwieksz roznica z tego co pamietam jest od 210 do 260 stopnia. BG poleca DOT- 3 i tego sie stosuj w rajdach chyba nie startujesz wiec roznicy nie wyczujesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez brii » 16 kwi 2007, 21:38

Wszędzie piszą o tym, że do instalacji na płyn DOT-3 można wlewać DOT-4 więc chyba z tym, że DOT-4 jest bardziej żrący nie można się zgodzić... Co do DOT-5.1 – to już zupełnie inny płyn i na opakowaniach wyraźnie piszą, że może uszkodzić instalacje na DOT-3/4
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez niko » 17 kwi 2007, 00:53

Zasada jest taka, żę wymienia się na taki jaki zalecił producent. Ja też chciałem sobie polepszyć i wymieniłem na DOT4. Pedał mi się zapadał. Jak wlałem z powrotem DOT3 jest gitara. Możesz eksperymentować z hamulcami, ale wtedy nie wyjeżdżaj na drogi publiczne. :)
niko
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:20
Posty: 14
Skąd: Rogoźnik woj.śląskie
Auto: Mazda 323F '96(BA) Z5

Postprzez brii » 17 kwi 2007, 08:02

Mam starszy samochód, a żadnych negatywnych efektów nie było...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez niko » 17 kwi 2007, 21:36

Być może w moim przypadku to tylko zbieg okoliczności.
niko
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:20
Posty: 14
Skąd: Rogoźnik woj.śląskie
Auto: Mazda 323F '96(BA) Z5

Postprzez tomekrvf » 17 kwi 2007, 22:07

Można śmiało lać DOT4. Tak zrobiłem w moich trzech mazdach
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tomekrvf » 17 kwi 2007, 22:07

Można śmiało lać DOT4. Tak zrobiłem w moich trzech mazdach
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez qwasol » 18 kwi 2007, 19:23

Simo napisałeś

Wypompowujesz stary płyn odkręcając jeden z odpowietrzników



a co ze starym płynem w pozostałych trzech przewodach...wyparuje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez niko » 18 kwi 2007, 21:16

Kup 1L płynu hamulcowego. Wyciągnij strzykawką płyn z pojemniczka, tak żeby na dnie było nie więcej jak 1cm. Napełnij ostrożnie pojemniczek nowym płynem.Jak będziesz odpowietrzał, stary płyn wyleci do słoika a w jego miejsce wpłynie nowy. Pamiętaj żeby nie pompować hamulca zanim nie napełnisz pojemnika płynem hamulcowym, tak jak Ci napisałem. Przy pustym pojemniku nie należy tego robić, bo zapowietrzysz układ, a przede wszystkim pompę hamulcową itd. Pamiętaj również o tym, żeby często spoglądać do pojemnika z płynem. Polecam zaglądać co 4-5 operacji.
niko
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:20
Posty: 14
Skąd: Rogoźnik woj.śląskie
Auto: Mazda 323F '96(BA) Z5

Postprzez Pantas » 15 gru 2008, 21:51

Sorry, że odświeżam, ale do Mazdy 323F BA też DOT-3 pół litra?

Czy układu się nie płuka niczym?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323