Strona 1 z 1
Chłodnica oleju

Napisane:
2 mar 2007, 14:52
przez Bladyy78
Wczoraj własnie sie dowiedziałem po co u mnie w chłodnicy sa dodatkowe rurki w dole chłodnicy. Niestety sa one odłavczone a powinny do nich byc podłaczone przewody olejowe skrzyni biegów. Najprawopodobniej tak mi sie wydaje poprzednik który urzytkował Madzie odłaczył te przewody bo gdyz ciekła mu ta chłodnica i teraz sie zastanawiam co z tym fantem zrobic? Bo automat powinien miec chlodnice a nie chce mu zaszkodzic. Wymyslilem sobie ze kupie miedziana rurke 8mm dlugosci 1,5m i zrobie z niej spirale która by chłodziła olej. Co wy na takie rozwiazanie zda to egzamin?

Napisane:
2 mar 2007, 15:08
przez Manieko i Kasor1
z tego co się wiem to jest chłodnica ale do wspomagania układu kierowniczego a nie do skrzyni biegów

Napisane:
2 mar 2007, 15:20
przez XsiX
Manieko i Kasor1 napisał(a):z tego co się wiem to jest chłodnica ale do wspomagania układu kierowniczego a nie do skrzyni biegów
ja mam w xedosie chłodnicę od wersji ATX i rzeczywiście są w niej dodatkowe wejścia do oleju ze skrzyni

Napisane:
2 mar 2007, 18:44
przez Bladyy78
Manieko i Kasor1 napisał(a):z tego co się wiem to jest chłodnica ale do wspomagania układu kierowniczego a nie do skrzyni biegów
To na 100% jest chłodnica oleju ze skrzyni biegów, ale nie pytałem do czego ona jest tylko czy jak powyginam miedziana rurke w spirale to czy wystarczy to do schłodzenia oleju w skrzyni.

Napisane:
3 mar 2007, 01:24
przez Manieko i Kasor1
u mnie na 100% to chłodnica wspomagania owe rurki idą wprost do pojemniczka z płynem do wspomagania stąd moje 100% pewności no i mam skrzynię manuala

Napisane:
3 mar 2007, 08:53
przez Manieko i Kasor1
a tak nawiasem to jak ci działa seryjne wspomaganie?

Napisane:
3 mar 2007, 10:39
przez Bladyy78
Wspomaganie dziala mi rewelacyjnie a to ze masz pod ta chłodnice podłaczone wspomaganie swiadczy najprawdopodomniej o tym ze masz wymianiona chłodnice i ktos poprostu wykarzystał ja zeby chłodzic olej we wspomaganiu kierownicy.

Napisane:
3 mar 2007, 22:58
przez Briareos
Myślę że mówicie o 2 różnych sprawach. Do chłodzenia oleju z ASB jest dodatkowe wejście do chłodnicy. Wspomaganie zaś ma rurkę wygiętą w długie U przed chłodnicą.
To tak na marginesie jest pomysł jak dorobić takie chłodzenie – pewnie nie tak dobre jak chłodnica, ale lepszy rydz niż nic. Można by zrobić podwójne U... ale chłodnica się nie ucieszy, bo to gorące będzie na nią wiało


Napisane:
5 mar 2007, 23:40
przez Adam74p
Witam. Bllady78 na Twoim miejscu bym nie ryzykował z przeróbkami i półsrodkami. Ewentualna naprawa automatu kosztuje bardzo dużo. Nie wiem czy rurka miedziana zastapi normalną chłodnice oleju, wydaję mi sie, że nie bo zapewne ciepło oleju jest odbierane przez płyn chłodzący. Nową chłodnice kupiłem za 400zł (ponieważ w starej pękł mi górny zbiorniczek). Poszukaj może używanej. Wcześniej napisałem na forum w dziale "kupię" i odezwał się kolega oferując używaną za 150zł (ale była z efki więc nie pasowała-różnica w wysokości).

Napisane:
12 mar 2007, 17:06
przez Bladyy78
Chłodnice oleju naprawiłem znalazłem malutka dziurke na łaczeniu miedzianej rurki z chłodnica i ja polutowałem. Ale troszke sie zdziwiłem bo do chłodnicy oleju wchodzi zaledwie nie cala szklanaka oleju wiec raczej wydajana to ona zbytnio nie jest i jak bym tak jak myślałem wczesniej zrobiła spirale z przedowu miedzianego to zdecydowanie lepiej by odbierała ciepło. Ale widocznie fabryczna wystarcza.