Chłodnica oleju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bladyy78 » 2 mar 2007, 14:52

Wczoraj własnie sie dowiedziałem po co u mnie w chłodnicy sa dodatkowe rurki w dole chłodnicy. Niestety sa one odłavczone a powinny do nich byc podłaczone przewody olejowe skrzyni biegów. Najprawopodobniej tak mi sie wydaje poprzednik który urzytkował Madzie odłaczył te przewody bo gdyz ciekła mu ta chłodnica i teraz sie zastanawiam co z tym fantem zrobic? Bo automat powinien miec chlodnice a nie chce mu zaszkodzic. Wymyslilem sobie ze kupie miedziana rurke 8mm dlugosci 1,5m i zrobie z niej spirale która by chłodziła olej. Co wy na takie rozwiazanie zda to egzamin?
Ostatnio edytowano 2 mar 2007, 21:19 przez Bladyy78, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Manieko i Kasor1 » 2 mar 2007, 15:08

z tego co się wiem to jest chłodnica ale do wspomagania układu kierowniczego a nie do skrzyni biegów
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez XsiX » 2 mar 2007, 15:20

Manieko i Kasor1 napisał(a):z tego co się wiem to jest chłodnica ale do wspomagania układu kierowniczego a nie do skrzyni biegów

ja mam w xedosie chłodnicę od wersji ATX i rzeczywiście są w niej dodatkowe wejścia do oleju ze skrzyni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Bladyy78 » 2 mar 2007, 18:44

Manieko i Kasor1 napisał(a):z tego co się wiem to jest chłodnica ale do wspomagania układu kierowniczego a nie do skrzyni biegów

To na 100% jest chłodnica oleju ze skrzyni biegów, ale nie pytałem do czego ona jest tylko czy jak powyginam miedziana rurke w spirale to czy wystarczy to do schłodzenia oleju w skrzyni.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Manieko i Kasor1 » 3 mar 2007, 01:24

u mnie na 100% to chłodnica wspomagania owe rurki idą wprost do pojemniczka z płynem do wspomagania stąd moje 100% pewności no i mam skrzynię manuala
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Manieko i Kasor1 » 3 mar 2007, 08:53

a tak nawiasem to jak ci działa seryjne wspomaganie?
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Bladyy78 » 3 mar 2007, 10:39

Wspomaganie dziala mi rewelacyjnie a to ze masz pod ta chłodnice podłaczone wspomaganie swiadczy najprawdopodomniej o tym ze masz wymianiona chłodnice i ktos poprostu wykarzystał ja zeby chłodzic olej we wspomaganiu kierownicy.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Briareos » 3 mar 2007, 22:58

Myślę że mówicie o 2 różnych sprawach. Do chłodzenia oleju z ASB jest dodatkowe wejście do chłodnicy. Wspomaganie zaś ma rurkę wygiętą w długie U przed chłodnicą.
To tak na marginesie jest pomysł jak dorobić takie chłodzenie – pewnie nie tak dobre jak chłodnica, ale lepszy rydz niż nic. Można by zrobić podwójne U... ale chłodnica się nie ucieszy, bo to gorące będzie na nią wiało :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Adam74p » 5 mar 2007, 23:40

Witam. Bllady78 na Twoim miejscu bym nie ryzykował z przeróbkami i półsrodkami. Ewentualna naprawa automatu kosztuje bardzo dużo. Nie wiem czy rurka miedziana zastapi normalną chłodnice oleju, wydaję mi sie, że nie bo zapewne ciepło oleju jest odbierane przez płyn chłodzący. Nową chłodnice kupiłem za 400zł (ponieważ w starej pękł mi górny zbiorniczek). Poszukaj może używanej. Wcześniej napisałem na forum w dziale "kupię" i odezwał się kolega oferując używaną za 150zł (ale była z efki więc nie pasowała-różnica w wysokości).
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2005, 23:48
Posty: 16
Skąd: Chełm
Auto: BG1,6AT/ 323 BJ DiTD 00r.

Postprzez Bladyy78 » 12 mar 2007, 17:06

Chłodnice oleju naprawiłem znalazłem malutka dziurke na łaczeniu miedzianej rurki z chłodnica i ja polutowałem. Ale troszke sie zdziwiłem bo do chłodnicy oleju wchodzi zaledwie nie cala szklanaka oleju wiec raczej wydajana to ona zbytnio nie jest i jak bym tak jak myślałem wczesniej zrobiła spirale z przedowu miedzianego to zdecydowanie lepiej by odbierała ciepło. Ale widocznie fabryczna wystarcza.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323