Strona 1 z 1

Jakie tarcze hamulcowe

PostNapisane: 28 lut 2007, 14:19
przez Bladyy78
No właśnie jakie tarcze hamulcowe będą pasowały do mojej madzi silnik BP 1.8 16V SOHC automat.
W książce są podane różne rozmiary:
– samochody z mechanicznymi skrzyniami przekładniowymi z wyjątkiem samochodów z silnikiem BP:235x18mm;
– samochody z automatyczna skrzynią przekładniową z wyjątkiem samochodów z silnikiem BP:235x22mm
– samochody z silnikiem BP:257x22mm.
No i bądź tu teraz człowieku mądry :| Jakie według was powinny pasować tarcze do mojego samochodu 235x22 czy 257x22 ?

PostNapisane: 28 lut 2007, 15:55
przez Briareos
1.8 SOHC to nie jest BP, tylko B8.

PostNapisane: 28 lut 2007, 17:06
przez Orin
Briareos napisał(a):1.8 SOHC to nie jest BP, tylko B8

Za to konia z rzędem temu, kto mi pokaże polskie materiały w których ten silnik tak się nazywa :D Tak samo powiedz w w sklepie że masz silnik BP-ZE albo B8-ME (w moim przypadku) to sprzedawca zrobi taaaakie oczy <wow>

Bladyy78 – ściągnij koło i zmierz średnicę tarczy. Różnica 22 mm czyli 11 mm na promieniu jest nie do przeoczenia, nawet uwględniając korozję. Sam mam identyczny silnik i mam tarcze 235 mm. Te większe szły np do GTX'a, choć może po liftingu się coś pozmieniało. Nie potrzebujesz może tarczy na tył? Mam dwie na zbyciu. W razie pisz na PW lub maila :)

PostNapisane: 28 lut 2007, 19:44
przez Bladyy78
No własnie bede musiał jutro sciagnac koło i sie dowiem jakie mam tarcze. Co do silnika to na 1000% jest to silnik BP a nie B8 czy jakis inny bo na silniku jest wybite BP a nie B8.
Orin co do tylnych tarcz to niedawno miałem zmieniane, ale dzieki za propozycje.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 28 lut 2007, 20:36
przez Briareos
Bladyy78 napisał(a):na 1000% jest to silnik BP a nie B8 czy jakis inny bo na silniku jest wybite BP a nie B8

Tak? To ciekawa sprawa, na moim też jest wybite BP... :P

PostNapisane: 28 lut 2007, 20:43
przez Bladyy78
No to skoro masz wybite BP to dlaczego twierdzisz ze to jest B8 ? Jak by to było B8 to by wybijali chyb B8? Ale to nie ma znaczenia moge miec i silnik xxx wazne tylko zeby był sprawny a co tam pisze to juz mnie nie interesuje.

PostNapisane: 28 lut 2007, 20:59
przez Briareos
Bo mój to jest BP :D Trochę to skomplikowane, ale podpowiem że bloki w B8 i BP są prawie identyczne.
Ja tego nie napisałem żeby się chwalić, tylko żebyś wiedział jakich części masz szukać. Tak się nieszczęśliwie składa, że przez te oznaczenia faktycznie wszyscy mylą B8 z BP, stąd opisy BP SOHC (lub BP) i BP DOHC. Zasadniczo chodzi mi o to, żebyś – widząc oznaczenie BP – nie zakładał że będzie ci dana część pasować. A wręcz przeciwnie...

PostNapisane: 28 lut 2007, 22:13
przez Orin
Bladyy78 – w tym przypadku dotyczącego oznaczeń silników BP SOHC i BP DOHC warto posłuchać co mówi Briareos, bo wie co mówi. Fakt faktem że to co my znamy w Polsce pod nazwą BP SOHC (czyli silniczek m.in. Twój i mój) to gdzie indziej B8 lub B8-ME, zaś Polskie BP DOHC to gdzie indziej BP lub BP-ZE.
Wiedza ta jest poparta konkretnymi dowodami. A w uproszczeniu – konstrukcyjnie nasze silniki są bliższe do B3 i B6 a nie do BP DOHC, choć blok faktycznie jest praktycznie identyczny jak właśnie ten ostatni :D A ta książka WKŁ to potrafi nieźle namieszać, bo jest w niej sporo błędów i jest "niekompletna". Jeśli nie wierzysz, to znajdź w niej dokładny opis choćby naszego silnika oraz skrzyń: F5MX-R; G5-MX-R i G25MX-R, które występują w niektórych sedanach i hatchback'ach serii BG :D

PostNapisane: 28 lut 2007, 22:58
przez Bladyy78
Co do ksiazki to sie zgodze dostałem ja przy kupnie samochodu i jest ona do bani nie ma opisów silnika 1.8 sohc i faktycznie wprowadza niezłe zamieszanie. Opisy w niej sa beznadziejne i niewiem kto ja wogłe dopusciłdo druku. Pomimo tego ze jet gruba nic sie z niej nie mozna dowiedziec.

PostNapisane: 28 lut 2007, 23:36
przez Orin
Trochę można, ale to denerujące że niektóre rzeczy trzeba potwierdzać w innych źródłach. Zgłoś się do GofNet'a bo ma dostęp do znacznie ciekawszej pozycji o BG. Lecz jeszcze więcej znajdziesz na naszym forum :)

PostNapisane: 2 mar 2007, 17:13
przez Łukasz
A mi się i tak wydaje,że jest BP sohc. U mnie na bloku jest wyrażnie wybite : BP01 .Przecież skoro producent wybił na bloku BP to raczej tak jest.Jak by było B8 to by był B8. Wszystko mieszają różne książki i katalogi.

PostNapisane: 2 mar 2007, 20:40
przez Orin
Łukasz napisał(a):Jak by było B8 to by był B8


Ja też mam BP01, jednak (głównie w Anglii, USA i Kanadzie) jest on opisany jako B8. W tym wątku podaję to tylko z tego powodu, że czasem części do naszego silnika są np z Allegro właśnie z takiego auta i jak sobie zażyczysz np głowicę z BP, to możesz dostać z dwoma wałkami :]

Oprócz tego jedynie się to przydaje do rozmów na anglojęzycznych forach, gdzie obowiązują właśnie oznaczenia B8 lub dokładnie B8-ME (M od 16 zaworów, silnik niewysilony). Dla chętnych: http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#B8

Rozmowy takie mają sens przy kombinowanych swapach (samej głowicy, lub innych części np z GTX'a/GTR'ki), co głównie w Australii jest b. popularne :)

PostNapisane: 3 mar 2007, 09:22
przez Manieko i Kasor1
nie napisałeś czy to jest 323F BA czy BG ale wnioskującc że jest jeden wałek to chyba BG, tarcze w BG były następujących wymiarów: mechaniczna skrzynia biegów silniki 1.4 /49KW, 1.4/54KW, 1.6/62KW, 1.6/65KW, 1.9/79KW tarcza ma wymiar 235/18 w silnikach z automatyczną skrzynią biegów 235/22 takie same zresztą jak w 323F BA 1.5, w silniku 1.9/94KW DOHC były montowane tarcze 257/22 (średnica tarczy/ grubość tarczy), dodając jeszcze do tematy minimalny wymiar grubości dla tarcz 18 mm to 16mm a dla tarcz 22mm to 18mm

PostNapisane: 3 mar 2007, 09:32
przez Manieko i Kasor1
przy okazji tematu dodam jeszcze wymiar tylnych tarcz w wersji z ABS, silniki do 76KW 231/9 slinik DOHC 251/9 w obu przypadkach wymiar minimalny grubości to 7 mm

PostNapisane: 4 mar 2007, 18:37
przez Markiz
Bladyy78 w Twojej madzi masz tarcze o wymiarze 235x22mm
Polecam brembo.