Czy do silnika 1,8 16V BP będzie pasować inna skrzynia niż oryginalna

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piciu » 21 lut 2007, 18:20

Witam mam problem ze znalezieniem skrzyni biegow o oznaczeniach G5M do silnika 1,8 16V BP prosze o pomoc lub o infoamcje czy by pasowala jakas z nowszych modeli! jak rowniez o pomoc w zamontowaniu silnika i podlaczeniu glownie elektryki i fajnie jak by to bylo z poznania lub okolic...!!! info na maila v-max66@tlen.pl lub 691-570-299 moze ktos ma jakis warsztat lub dobrego mechanika co jest w temacie...Dzieki Pozdrawiam Klubowiczow...!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Orin » 21 lut 2007, 20:03

Co do skrzyni to szukaj tylko takiej jak Twoja czyli G5M-R. Jeśli nawet spasujesz skrzynię F5M-R (ponoć się da, osobiście nie sprawdzałem) to wiedz że jest ona mniej wytrzymalsza. Miesiąc temu znalazłem skrzynię sprawną G5M-R za 220zł. Nie była mi potrzebna jednak więc jej nie kupowałem. Szukaj na Allegro oraz w dziale "sprzedam", ew umieść ofertę w dziale "kupię" :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piciu » 21 lut 2007, 20:20

No wlasnie wyczytalem ze F5M pasuje tylko trzeba sprzeglo z kolem zamachowym wymienic..co za tym idzie spada sprawnosc sprzegla...silnik chce zaadoptowac do auta dopiero wiec lepiej ze bedzie komplet, na allegro wlasnie nigdzie nie ma...akurat takiej G5M..:(
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez KOCIHOTEL » 22 lut 2007, 00:16

Ten sam problem miałem rok temu.Znalazłem G5MR po 2 tygodziach poszukiwań w necie i po Polsce,za rozsądną cenę 500pln,bo w poprzedniej mechanizm różnicowy wyszedł bokiem.Pamiętam że miał też taką koleś za 1500pln!!!!!!!!!Porażka jak można chcieć tyle za graty do samochodu wartego około 5000pln.Powiedziałem mu że prędzej zrobię kwietnik z mojej mazdy niż tyle miałbym zapłacić.
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez Orin » 22 lut 2007, 00:22

<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Briareos » 22 lut 2007, 00:38

Do 2 nie ma zdjęć, a trzecia to F-ka. Ogólnie trafić na skrzynię G to jest sztuka – a jeszcze żeby była w dobrym stanie i przystępnej cenie... to graniczy z cudem :D
Dlatego o skrzynię do BP należy dbać, bo łatwiej wymienić silnik :P

Acha, wychodzi mi że skrzynie do silników KF z BA to są właśnie G i powinny mieć bebechy które wytrzymają BP. Ale "dzwon" nie pasuje, trzeba by poskładać obudowę z innej skrzynki (i to też G oczywiście). Jedynym problemem może być mechanim różnicowy, czy wejdzie w tą drugą część... tego nie wiem.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Piciu » 22 lut 2007, 01:12

dzwonilem pisalem i nic przewaznie od 1,6 maja albo nie wiedza dokladnie od czego...gdzie taka skrzynia ma oznaczenia? moze pod kopolka rozdzielacza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez KOCIHOTEL » 22 lut 2007, 01:20

Aby zaadaptować F5MR w 1.8 DOHC trzeba wymienić koło zamachowe,sprzęgło ,półosie(są zupełnie inne)oraz zwrotnice albo piasty-wszystko od 1.6.Wychodzi niezły koszt,chyba że masz te graty i chcesz wrzucić silnik 1.8 DOHC do wersji 1.6.Będziesz najwyżej zmieniał skrzynie co pół roku,ale są łatwiej dostępne.Poza tym skrzynie od 1.6 mają trochę dłuższę biegi co jest plusem.
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez KOCIHOTEL » 22 lut 2007, 01:28

http://moto.allegro.pl/item167467057_sk ... ancja.html
To jest na 99%skrzynia do 1.8 dohc oryginał.Trzeba tylko zmierzyć gubość wałka sprzęgłowego i policzyć ilość zębów na nim.Cena jest poniżej krytyki.
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez Briareos » 22 lut 2007, 01:29

Piciu napisał(a):gdzie taka skrzynia ma oznaczenia

Najszybszym testem dla każdego sprzedającego jest spisać kody z obudowy. Składa się ona z 2 części, każda ma swój kod. Kody które cię interesują zaczynają się od G :P Pozostałe rzędowce maja skrzynki F lub H (ale to chyba tylko silniki F w rodzinie 626). Ogólnie to powinna być gdzieś nalepka z oznaczeniem (na F25M-R są takie, ale często zmyte lub uszkodzone – jak na innych to nie wiem).
I owszem, skrzynki z 1.6 i niższych są słabsze, pierwsze to pewnie półosie odpuszczą.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Piciu » 22 lut 2007, 02:24

KOCIHOTEL wlasnie tak jak mowisz chce zaadoptowac silnik 1,8 BP zamiast 1,3 co obecnie mam....i nie wiem czy nie podpiac skrzyni od 1,6...moze nie bedzie tak zle...i mam nadzieje ze te pol roku to nie jest...taki maks ja robie autem kolo 100.000km rocznie wiec bym zbankrutowal chyba...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Winetou » 22 lut 2007, 09:36

Piciu napisał(a):KOCIHOTEL wlasnie tak jak mowisz chce zaadoptowac silnik 1,8 BP zamiast 1,3 co obecnie mam....i nie wiem czy nie podpiac skrzyni od 1,6...moze nie bedzie tak zle...i mam nadzieje ze te pol roku to nie jest...taki maks ja robie autem kolo 100.000km rocznie wiec bym zbankrutowal chyba...

hahah, ale będzie rzeźba <lol>
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Piciu » 22 lut 2007, 09:39

Winetou napisał(a):hahah, ale będzie rzeźba łoł

bym powiedzial ze juz jest....niedlugo fotki
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Orin » 22 lut 2007, 17:30

Piciu napisał(a):niedlugo fotki


Czekamy <chomik>
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez corey » 23 lut 2007, 21:07

nie montuj skrzyni z 1.6 tylko z 1.3 – jest krotsza samochod bedzie szybszy

piast ani zwrotnic nie musisz zmieniac ,wystarczy przeguby
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Piciu » 24 lut 2007, 00:20

a nie bede jej wymienial co 2 miesiace???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Piciu » 24 lut 2007, 00:21

i co ze sprzeglem itp od 1,6 bedzie pasowac ? sprzeglo 1,3 juz sobie z tym malym silnikiem nie radzi a co dowiero pozniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez corey » 24 lut 2007, 00:45

sprzeglo 1.3 przy pierwszym porzadnym strzale juz sie przeslizgnie

uzywajac z glowa mozna na nim zrobic ok 5 tys km

predzej sie przegub zmieli niz skrzynia ktora wg. mnie jest mocniejsza od tej z 1.8
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez corey » 24 lut 2007, 00:46

najlepiej zrobic spieka
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Orin » 24 lut 2007, 01:41

Piciu – zobacz sobie jak corey bawi się ze znajomymi: http://www.coreygarage.prv.pl Co by nie mówić to ma chłopak praktykę w rzeźbieniu. Dla wszystkich: ani myślę tu atakować tu kogoś, lecz wyrażam swój podziw dla osób które lubią się bawić w składanie naprawdę unikatowych jednostek napędowych :D
corey – wiem że uważasz że skrzynia z 1.3 jet wytrzymalsza od 1.8 ale nie sądzisz że 1,8 które nabyłeś z kumplami miało dość "ciekawe" życie? Przecież ciężko jest porównać 1,8 z ok 130 kucami z 1.3 i ok 70 kucami. To tak samo jak ludzie mający GTX'a lub GTR'kę narzekają na skrzynię... Ja mam praktycznie taką samą skrzynię jak oni, tyle że mam 105 kucy zamiast ok. 200 :D Szczegóły to przełożenia... I ta skrzynka przy mojej mocy jest naprawdę idioto-oporna. Pogadaj sobie z Tomkiemrvf jeśli chcesz mieć naprawdę rzetelne info na temat tej skrzynki – on się bawi na KJS'ach i jakoś żadnej skrzyni nie zabił.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323