Strona 1 z 2

MAZDA 323 – nierówne obroty, wariuja kontrolki w deszczowa p

PostNapisane: 15 sty 2007, 13:32
przez powerhorse
Witam wszystkich :)
Na wstepie sie przywitam :) Jestem tutaj nowy :)

Jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 323 1.8 SOHC w budzie BG z napedem na wszystki kółka.

Mam pare pytań odnosnie tego samochodziku a mianowicie:

1)
Przy przejezdzaniu przez kałuże zapalaja mi sie kontrolki na desce. Tylko te z prawej strony predkościomierza? Ma ktos pomysl dlaczego tak sie dzieje?

2)
Czasami ma dosc nierowne obroty :( Generalnie chodzi dobrze ale czasami potrafi nagle cos zglupiec i nie trzyma wolnych obrotów. Obroty potrafia latac od 500 do 1000. Rzadko sie to zdarza ale jednak czasami. Jak go wtedy troche przygazuje to obroty wrocaja juz do normy.
Zauwazylem ze jak wylacze swiatla to obroty spadaja mniej wiecej o 100. Standardowo trzyma jakies 750 obrotów a jak wylacze swiatle to okolo 650 i wtedy najczesciej faluja +-100 obrotów :(

Wedlug mnie duzo ladniej chodzi na gazie. Nie pamietam zebym mial takie falowania na gazie. Dzieje sie tak wlasciwie tylko przy benzynie.
Do tego slabo sie zbiera z niskim obrotów na benzynie :( Przy nacisnieciu mocniej pedalu gazu potrafi sie zadlawic z pozniej wystrzeliwuje jak rakieta :/ Przy wysokich obrotach ten samochod poprostu lata :)

Samochod na gazie jest od 1.5 roku. Jest to instalacja ponoc 3 generacji.

PostNapisane: 15 sty 2007, 13:39
przez Pyton162
swiece i przewody WN do wymiany

PostNapisane: 15 sty 2007, 15:54
przez Orin
Ad1:
Nieszczelności w komorze silnika w rejonie skrzynki bezpieczników. Ew nieszczelny kabel przy alternatorze lub śliski pasek od niego, który gdy jest mokry to się ślizga.
Ad2:
Możliwe że brakuje płynu chłodniczego. Nie dolewaj do zbiorniczka, tylko bezpośrednio do chłodnicy wg sposobu na odpowietrzanie auta.
Druga opcja to uszkodzony elektrozawór sterujący dodatkowym kanałem powietrza, który jest zamocowany na grodzi silnika za kolektorem ssącym. Przy włączonych światłach/klimie/ogrzew. tylnej szyby zawór się otwiera i silnik dostaje zastrzyk powietrza. Możliwe że jego sterowanie jest uszkodzone.
Ad3:
Co do 3 gen to w tym aucie się nigdy z nią nie spotkałem. Możesz wrzucić jakieś zdjęcia lub dane komputera/sterownika gazu? Cokolwiek :)
Dopiero wtedy będzie ew można się wypowiedzieć. Całkiem możliwe że opcja którą zasugerował
Pyton162 jest prawidłowa.

PostNapisane: 15 sty 2007, 16:59
przez Winetou
Przeczytaj regulamin znajdujący się na początku działu i nazwij prawidłowo temat

PostNapisane: 15 sty 2007, 17:49
przez powerhorse
mhm a czemu nie moze byc 3 generacji??
silnik niby jest na wtrysku :)

W weekend postaram sie cyknac fotki bo teraz to juz ciemno jest :(

Pamietam ze instalacja jest lovato, zakladana w nadarzynie pod warszawa.

Jaka inna mozna jeszcze wmonotwać do tego samochodu?

PostNapisane: 15 sty 2007, 17:54
przez powerhorse
Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem
Ad1:
Nieszczelności w komorze silnika w rejonie skrzynki bezpieczników. Ew nieszczelny kabel przy alternatorze lub śliski pasek od niego, który gdy jest mokry to się ślizga.


moze to i pasek :/
Dzieje sie tak odrazu po przejechaniu przez kaluze ale po paru sekundach jest juz wszystko ok.

PostNapisane: 15 sty 2007, 17:56
przez powerhorse
"swiece i przewody WN do wymiany"

Poprzedni wlasciel cos wspominal ze mial problem z odpowiednimi kablami do tego samochodu i mowil ze byly specjalnie robione pod ten samochod :/
ile w tym prawdy nie wiem :/

PostNapisane: 15 sty 2007, 22:46
przez Orin
powerhorse napisał(a):mowil ze byly specjalnie robione pod ten samochod :/
ile w tym prawdy nie wiem :/


Pierdoły opowiadał i tyle...
Jeżdzę na kablach firmy Janmor i sobie chwalę. Nie było żadnych problemów z zamówieniem ani "udziwnień", a woda i śnieg w całej komorze silnika to u mnie dość częste zjawisko :]
powerhorse napisał(a):mhm a czemu nie moze byc 3 generacji??

3 generacja jest dość rzadko spotykana nie tylko w takich Mazdach, lecz ogólnie... A jeszcze mniej osób zabrało by się za jej regulację...
powerhorse napisał(a):silnik niby jest na wtrysku

Jeśli mówisz o Pb, to nawet na wielopunktowym :D

PostNapisane: 15 sty 2007, 23:39
przez Łukasz
Orin napisał(a):Jeżdzę na kablach firmy Janmor
-- Orin jak mogłeś kupić takie badziewie <killer> <killer> :D

PostNapisane: 16 sty 2007, 08:02
przez Orin
Czy ja wiem że badziewie? Aktualnie mam przejechane 40k km i nie ma żadnego problemu. Gdyby to były całkowicie polskie kable, robione tutaj od A do Z to miałbym pewnie dylemat.
Ale wracając do tematu. Ty Łukasz także masz ten sam silnik co ja. Miałeś jakiś problem z zakupem kabli WN do niego? Bo ja nie. Niestety katalogi którymi dysponuje JC są często takie "dokładne" więc może tu tkwił problem poprzedniego właśniciela mazdy powerhorse'a . Już dawno oduczyłem się u nich kupować, bo dopiero tam można kupić badziewie :D

PostNapisane: 17 sty 2007, 11:38
przez powerhorse
mhm to jakie kable polecacie? Widze ze silnik dosc popularny to pewnie macie jakies swoje doswiadczenia.

PostNapisane: 17 sty 2007, 12:30
przez Łukasz
Przecież bez problemu można kupić NGK do tego modelu silnika.Koszt coś ok 197zł. A jeśli chodzi o mój silnik to cały czas mam oryginalne kable!!! Żadnych przebić czy słońce czy deszcz ,odpala bez żadnego problemu serio :)

Model kabli NGK do tego modelu to: ZX-19 ,numer części 9786.

PostNapisane: 24 sty 2007, 13:35
przez powerhorse
Jak gadalem z poprzednim wlascicielem odnosnie kabli to mowi ze byly robione na zamowienie gdzies na instalatorów. Podobno zwykle kable padly po miesiacu na gazie.

Co do dziwnego zachowania przy przejezdzaniu przez kaluze to znalazle przyczyne.
Przy prawym kole mam zniszczona oslonke w nadkolu i widac przez nia pasek od alternatora. Czyli prawodpodobnie dostaje sie tam woda i sie pasek poprostu slizga.
Cos zaczal jakos teraz dziwnie piszczesc:/ czy te rolki sie jakos smaruje?

PostNapisane: 24 sty 2007, 13:49
przez powerhorse
jak tu sie wstawia zdjecia?

PostNapisane: 24 sty 2007, 13:57
przez powerhorse
tu bylo zdjecie

PostNapisane: 24 sty 2007, 14:15
przez powerhorse
tu byly zdjecia

PostNapisane: 24 sty 2007, 14:45
przez farciarz
powerhorse Zapoznaj się z regulaminem dotyczącym wielkości wklejanych fotek. Max dopuszczalny rozmiar to 800x600 a nie 1600x1200 !!!!!! Więc pomniejsz te fotki. Dobrze Ci radzę ;)

PostNapisane: 24 sty 2007, 14:57
przez powerhorse
zaraz postaram sie poprawic

PostNapisane: 24 sty 2007, 14:58
przez powerhorse

PostNapisane: 24 sty 2007, 14:59
przez Malutki
Pyton162 napisał(a):swiece i przewody WN do wymiany


powerhorse napisał(a):Wedlug mnie duzo ladniej chodzi na gazie


gdyby kable i świeczki były padnięte to na gazie byłoby gorzej niż na benzynie :]