Strona 1 z 1

Znikające parzyste biegi przy szybszej jeździe

PostNapisane: 5 sie 2006, 16:38
przez Wojtas_323F
Przy dłuższej jeździe z wyższą prękością znikają mi parzyse biegi, czyli 2,4 i wsteczny. Po jeździe z max prędkością znikają wszystkie biegi, zostaje tylko wbity czyli 5 i przez chwilę nie da się nic zrobić. Przy jeździe po mieście problemu nie ma, pojawia się tylko na trasie przy prędkościach powyżej 90 km/h, mocno powyżej 90:).
Jak się pojawił ten bajer zauważyłem że ze wpornika skrzyni(??? taka łapa wychodząca ze skrzyni przykręcona na stałe) wypadła guma w mocowaniu i zupełnie niczego się nie trzyma. Po naprawie tej części od razu problem znikł.
Teraz pojawia się znów, tyle że ta część już nie jest zepsuta.
Skrzynia jest zalana syntetkiem 75W-90 jakimś markowym tyle że po zalaniu przeczytałem że jest do automatów ale nie chciało mi się zmieniać.
Może ktoś wie co to za cuda dzieją ze skrzynią i jak to naprawić?

PostNapisane: 5 sie 2006, 18:05
przez pinky
Kod: Zaznacz cały
Producent Mazdy zaleca stosowanie olejów mineralnych o lepkości SAE 75 W-90 ze specyfikacja API GL4 lub API GL5. Przy niskich temperaturach można użyc również płynu do automatycznej skrzyni biegów ATF DEXRON II M2C33F


Myśle że zmiana oleju na mineralny pomoże bo niskich temperatur nie ma napewno.

PostNapisane: 5 sie 2006, 18:22
przez OsMax
Wojtas_323F napisał(a):Przy dłuższej jeździe z wyższą prękością znikają mi parzyse biegi, czyli 2,4 i wsteczny


Nie do konca rozumiem ale gdybym przy jezdzie z wieksza predkoscia wrucil wsteczny to mam wrazenie ze zaniklyby mi wszystkie biegi lacznie z zebatkami w skrzyni biegow. Natomiast wrzucenie innego biegu niz ostatni przy jezdzie z V max chyba tez nie jest za zdrowe ?

Moze sie nie znam ale tak mi sie wydaje.

PostNapisane: 5 sie 2006, 18:25
przez pinky
jezdzie z wieksza predkoscia wrucil wsteczny


Jest to nie możliwe bo tam jest taka blokada że się teoretycznie nie da, ale dla chcącego nic trudnego :D

PostNapisane: 5 sie 2006, 19:07
przez Loczek
U mnie jest tak żę jak jade na V to bezposrednio nie wrzuce wstecznego, ale jezeli ze wcisnietym sprzegłem pobawie sie lewarkiem tzn wrzuce go na 4 i potem sie juz da na wsteczny.

PostNapisane: 5 sie 2006, 19:11
przez pinky
pobawie sie lewarkiem
Jak sie popiesci wszystko się zmieści :D

PostNapisane: 5 sie 2006, 19:16
przez Loczek
hahaha hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 6 sie 2006, 00:36
przez Briareos
Wojtas_323F napisał(a):znikają mi parzyse biegi, czyli 2,4 i wsteczny

Myślę że nadal masz luźne przynajmniej jedno mocowanie silnika, np. urwane albo wybite gumy. Zajrzyj też pod autko i zlokalizuj drążki łączące lewarek zmiany biegów ze skrzynią – może jest zbyt luźny lub urwany ten dystansujący.

Loczek napisał(a):jezeli ze wcisnietym sprzegłem pobawie sie lewarkiem tzn wrzuce go na 4 i potem sie juz da na wsteczny

Nie no, panowie, chyba nie testowaliście tego w czasie jazdy? Wsteczny nie ma synchronizacji i kółka zębate się powinny kręcić w przeciwnych kierunkach niż do jazdy na wprost. IMO nie da się go wbić jadąc szybciej niż 5km/h do przodu (a powinno się tylko z pełnego zatrzymania).
Mnie się raz "odruchowo" ręka przesunęła w prawo jak redukowałem z 5 na 4 i sobie zazgrzytałem, i to 2 razy. Na szczęście lekko wbijam biegi, więc nie ma nieprzyjemnych skutków ubocznych tej pomyłki, ale myślę że trzeba by się postarać żeby tak uszkodzić skrzynię.

PostNapisane: 6 sie 2006, 16:43
przez GofNet
Cudeńka na kijeczku. Rozumiem wyjmowanie biegów bez sprzęgła przy odpowiedniej prędkości dla wybranego biegu (sam sporadycznie tak robię), ale wrzucanie wstecznego podczas jazdy do przodu i to przy znacznej prędności <jelen>? Killerzy!
pinky napisał(a):Myśle że zmiana oleju na mineralny pomoże bo niskich temperatur nie ma napewno.
Jak więszkość fanatyków Mazdy – i jak jeżdzę na syntetyku (skrzynia, silnik) i jakoś nie mam takich problemów. Wątpię, aby olej w tym przypadku był problemem.

Oblukaj poduchy/mocowania, wszystkie gumy, itp.

Powodzenia
..::GofNet::..

PostNapisane: 6 sie 2006, 16:46
przez Loczek
ey ale ja nie wrzucam wstecznego przy dużej predkości ja poporstu napisałem to że blokada sie jakby wylącza gdy zacyznam się bawic lewarkiem i przeskakiwac na poszczególne biegi ale cały czas silnik jest wysprzeglony przeciez nie ejstem na tyle głupi żeby wrzucać wstecznego cyz jedynki przy 80 km/h małe nie porozumienie.

PostNapisane: 6 sie 2006, 16:51
przez pinky
zacyznam się bawic lewarkiem


Loczek, daj juz spokój :D

PostNapisane: 6 sie 2006, 21:27
przez Wojtas_323F
Briareos napisał(a):Myślę że nadal masz luźne przynajmniej jedno mocowanie silnika, np. urwane albo wybite gumy. Zajrzyj też pod autko i zlokalizuj drążki łączące lewarek zmiany biegów ze skrzynią – może jest zbyt luźny lub urwany ten dystansujący.

Sam wymieniałem sprzęgło i wymowałem skrzynię, silnika nie ruszałem a wcześniej wszystko było OK więc mocowanie silnia raczej odpada. Mogłem coś źle zrobić wkładając skrzynię, ale raczej nie ma tam co spierd.... bo albo wejdzie na miejsce albo nie.

Miałem problem z lewarkiem od skrzyni(tym nieruchomym) bo był luźny wypadła z niego guma, można ją dokupić oddzielnie czy tylko z lewarkiem? Jak nie da się tego dokupić oddzielnie to może są jakieś garażowe metody żeby lewarek się solidnie trzymał.


OsMax napisał(a):Nie do konca rozumiem ale gdybym przy jezdzie z wieksza predkoscia wrucil wsteczny to mam wrazenie ze zaniklyby mi wszystkie biegi lacznie z zebatkami w skrzyni biegow. Natomiast wrzucenie innego biegu niz ostatni przy jezdzie z V max chyba tez nie jest za zdrowe ?


A gdzie ja napisałem że wrzucam wsteczny? Dojeżdzam do Wawy zwykle z jakąś dość wyoką prędkością a tam zaczynają się światła i trzeba zwolnić i potrzebne są biegi żeby ruszać co chwilę ze świateł. A tu niespodzianka jest tylko 1,3,5, czyli te do przodu a czasem nie ma nic można pomachać drążkiem i nic nie można znaleźć.


pinky napisał(a):Producent Mazdy zaleca stosowanie olejów mineralnych o lepkości SAE 75 W-90 ze specyfikacja API GL4 lub API GL5. Przy niskich temperaturach można użyc również płynu do automatycznej skrzyni biegów ATF DEXRON II M2C33F


Mam wlany jakiś Dextron to chyba nie przeszkadza, a wymiana syntetyka na minerał jest dla mnie nieporozumieniem. Syntetyki mają lepsze własności więc po co minerał?

PostNapisane: 24 sie 2006, 20:53
przez Wojtas_323F
Dzięki za porady.
pinky napisał(a):Kod:
Producent Mazdy zaleca stosowanie olejów mineralnych o lepkości SAE 75 W-90 ze specyfikacja API GL4 lub API GL5. Przy niskich temperaturach można użyc również płynu do automatycznej skrzyni biegów ATF DEXRON II M2C33F


Myśle że zmiana oleju na mineralny pomoże bo niskich temperatur nie ma napewno.


Było dokładnie jak napisał pinky, zalałem co pradwa 85w90 bo innego nie było ale już problem zniknął. Mogę stwierdzić z własnych obserwacji że płyn do automatów w manualu to duży błąd. Miałem DEXRON III SHELL syntetk a teraz jest HIPOL z orlenu i jest dużo lepiej. Najważniejsze są wszystkie biegi i można poszaleć :).