Strona 1 z 1

Wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 13 lip 2006, 08:23
przez Brav0
Witam

Mam prośbę o pomoc:
Czy uda mi się samemu nalać nowy olej do skrzyni?
Gdzie jest wlew oleju – namierzyłem śrubę w okolicy czujnika wstecznego, ale jest dość mała i mam wątpliwości czy to tam?
Jaki olej będzie najlepszy – do tej pory skrzynia mimo dość ekstremalnego użytkowania sprawowała się bez zarzutów – chcę żeby tak pozostało.
Ile tego oleju tam wlać?
Gdzie mogę go kupić – najchętniej Sadyba i Praga Południe.

Pozdrawiam BRAV0

PostNapisane: 13 lip 2006, 09:26
przez Gawron
porek dg napisał(a):olej do skrzyni wlewa się poprzez linkę napędzającą prędkościomierz (oczywiście trzeba ją najpierw wykręcić ze skrzyni), linka jednocześnie jest wskaźnikiem poziomu oleju


dokładnie tak

wystarczy jakaś rurka + lejek i można nalewać
w 1,3i nie miałem z tym więkrzych problemów

PostNapisane: 13 lip 2006, 11:37
przez Brav0
Dzięki,
Pozostaje pytanie, czy trzeba tą linkę wykręcać w jakiś specjalny sposób (żebyczegoś nie urwać itp., czy muszę mieć jakiś specjalny klucz?). Jak napisałem wyżej wszystkiego uczę się sam na własnym samochodzie...

Wieczorem wybieram się do garażu będzie chwila prawdy.

pozdrawiam Brav0

PostNapisane: 13 lip 2006, 13:00
przez Brav0
Jeszcze jedno pytanie:
Ten olej ma być GL-4, czy GL-5?


Pozdrawiam Brav0

PostNapisane: 14 sie 2006, 16:43
przez ram
Jak to wygląda (wymiana oleju) w 626 r. 1998?

PostNapisane: 6 gru 2007, 16:49
przez Filipo
!! JA MAM PROBLEM !!CHce wymienic olej w skrzyni, spucilem olej ale nie wiem jak go wlac:/ wyjalem linke predkosciomierza,ale przez nia olej nie chce leciec...moze mi ktos opisac dokladnie jak to zrobic ?:( pomocy...
DZIEKUJE !!!

PostNapisane: 6 gru 2007, 17:14
przez Dry
Brav0 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie:
Ten olej ma być GL-4, czy GL-5?


To jest w sumie ta sama klasa, byleby zeby to byl PELEN SYNTETYK 75-W90!!! TYLKO!! Reszta oleji (mineral i semi) nadaje sie tylko do mostu w polonezie.

Reszta to tak jak Gawron pisze.

PostNapisane: 6 gru 2007, 20:12
przez GofNet
Filipo napisał(a):wyjalem linke predkosciomierza
Wyjmuje się napęd prędkościomierza (cały) a nie samą linkę...

PostNapisane: 6 gru 2007, 23:42
przez Lesiu
Filipo musisz wykręcić całą tą obudowę w którą wchodzi linka, jak wyciągniesz takiego "ślimaka" będziesz mógl spokojnie wlac olej

PostNapisane: 7 gru 2007, 14:00
przez Filipo
No wlasnie probuje wykrecic caly slimak.on ma ksztalt takiego "U" i do niego jest srubka przykrecona, srubke odkrecilem ale reszty nie daje rady.Dostep jest ciezki.Krece kluczem w lewo to sie niby odkreca ale w pewnmym momencie juz nie idzie...tam jest normalny gwint czy lewy?Kurde juz nie wiem co zrobic...pomocy.Wiec probuje odkrecic to wszystko, idzie 1,5 obrotu w prawo i ani grama dalej :( jest moze jakas inna dziura przez ktora mozna wlac olej??jak nie to wierce dziure w skrzyni w przez nia wleje...
pozdro

PostNapisane: 4 wrz 2014, 20:47
przez lasic100
Sorry za mega odkop ale mam w zasadzie podobny problem. Dobieram się już do tego drugi raz i nadal nie wiem czy dobrze robię. Otóż idąc po lince prędkościomierza w stronę skrzyni natrafiam na taką długą nakrętkę przez którą przechodzi linka:

Obrazek

Po odkręceniu jej wychodzi linka i w otworze skrzyni jest taka żółta, plastikowa "tulejka":

Obrazek

Wyjmuję ją i oczom ukazuje się otwór z napędem jak mniemam:

Obrazek

Czy jego się jakoś wyjmuje? Jeśli tak to w jaki sposób?

Będę wdzięczny za odpowiedź bo nie daje mi to spokoju :)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 wrz 2014, 22:14
przez sebek-71
Tam z boku jest śrubka, którą musisz wykręcić i potem wyjąć ten cały plastikowy ślimak...on siedzi dość mocno ale prawo-lewo i wyjdzie... :)

PostNapisane: 6 wrz 2014, 10:15
przez lasic100
Ok, dzięki za odpowiedź. Tak już w ramach ścisłości bo nie chciałbym czegoś uwalić przypadkiem.
Czy ta śrubka znajduje się w miejscu 1 na obrazku ?

Obrazek

No i czy mam ciągnąć za te wnętrzności (2) czy za cały korpus(w co wątpie – 3)

Pozdrawiam.