Strona 1 z 1

Od jakich samochodó pasują aluski do MAZDY 323 BG ??

PostNapisane: 24 maja 2006, 10:39
przez adam198608
Mam zamiar kupić sobie jakieś fajne alufelgi do swojego autka tylko mam problem bo z tego co wiem mało jest takowych do tego konkretnego modelu, tzn. o takich parametrach...
Myślałem o 15 calowych ale z tego co sie doczytałem na forum to podobno samochód sporo traci na mocy (a silnik mam niestety 1,3 tylko), dlatego myśle teraz o 14 – stkach.

Mam więc pytanie czy ktoś może ma 14sto calowe kapcie w swojej BG?? jesli są tacy ludzie niech wypowiedzą sie na ten temat i niech dadzą spokój moim nerwom :P

I co najważniejsze jakie są najrozsądniejsze kapcie do tego modelu i od jakich jeszcze samochodów pasują do Madzi BG.

PS. jakie jest ET :>:>

pozdro

PostNapisane: 24 maja 2006, 22:52
przez Lukasz_zdw
Siema ja od pewnego czasu mam aluski ATS cup ET 28 opony 195/50/R15 i silnik 1.3 8V i powiem ci ze nie odczuwam zadnego spadku mocy w jeździe po mieście po trasie tez ładnie idzie i wcale nie jest mu cieżko nie wiem jak V-max bo tego nie mam gdzie sprawdzic. Jak chcesz zeby madzia ładnie wygladala kup fele 15 calowe z ET28 idealnie pasują, nie wystają za obrys auta są wrecz równo z nadwoziem a mimo to nie obcierają nadkoli nawet przy duzym obciązeniu. Mozesz tez kupic fele z wiekszym ET wtedy bedą bardziej schowane w nadkola. pozdro

PostNapisane: 24 maja 2006, 22:54
przez adam198608
wielkie dzieki za pomoc :) właśnie chciałem usłyszeć taką opinie

piszcie ludzie jeszcze swoje obserwacje

PostNapisane: 24 maja 2006, 22:56
przez Lukasz_zdw
Aha i byłbym zapomniał o najważniejszej rzeczy czyli o rozstawie śrub. Musi byc 4X100. w niektorych autach mozna zakladac tez fele co mają 4X98 i wtedy sie stosuje pływające sruby ale do mazdy chyba nie da rady bo o pływających nakretkach nie slyszalem ;)

PostNapisane: 24 maja 2006, 22:57
przez adam198608
i właśnie...czytałem już w kilku źródłach jaki jest dokładny rozmiar śrób i pierścienia centrującego

z tego co wiem to chyba 4X100 ???

PostNapisane: 24 maja 2006, 22:58
przez adam198608
<lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>

czytasz w moich myślach


dzieki wielkie jeszcze raz :)

PostNapisane: 24 maja 2006, 22:59
przez Lukasz_zdw
hehe na to wyglada :) pozdro

PostNapisane: 24 maja 2006, 23:20
przez Alexs
4x100 rozstaw i psauja od golfa, hondy miedzy innymi, szukaj po et przede wszystkim i rozstawie srob, ja wszystkie wymiary mialam i pierwsze jakie pojechalm obejzec pasowaly jak ulał

PostNapisane: 24 maja 2006, 23:41
przez toady
Dla uzupelnienia wszystkich informacji dodam tylko, ze oryginalne felgi maja ET45.

PostNapisane: 25 maja 2006, 08:01
przez tomlolo
Musisz jeszcze pamiętać o otworze centrującym, w naszych Madziach jest 54,1 mm. Aluski mają większe otwory np. 63,3 ale kupuje się specjalne pierścienie centrujące. Koło nie może trzymać się na samych śrubach, musi dobrze "siedzieć" na piaście auta.

PostNapisane: 25 maja 2006, 08:22
przez Xionc
Ludzie, skąd Wy macie takie sensacje!??! ET powinno być od 35 do 37. Im mniejsze, tym bardziej będzie wystawało z nadkoli i może obcierać. Im większe, tym bardziej będzie schowane i też moze obcierać.

PostNapisane: 25 maja 2006, 09:09
przez radziu
zerknij tutaj i wszystko powinno sie rozjasnic
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/sruby.php

pozdro,

PostNapisane: 25 maja 2006, 11:02
przez Alexs
Xionc napisał(a):Ludzie, skąd Wy macie takie sensacje!! ET powinno być od 35 do 37. Im mniejsze, tym bardziej będzie wystawało z nadkoli i może obcierać. Im większe, tym bardziej będzie schowane i też moze obcierać.


no też sie dziwie skad to et 28 wzieli, mx3 ma od 35-38, ja kupilam 37 i jest idealnie, otwor centrujacy w feldze mam 65, zatem zamowilam an allegro pierscionki porządne metalowe na wymiar gość zrobił i wszystko pasi ladnie nie ma roznicy miedzy piasta a felgą

PostNapisane: 25 maja 2006, 22:42
przez Lukasz_zdw
Ja podałem ET felgi jakie ja mam i ze mi nic nie obciera i auto ładnie wygląda ale jak u was ET 28 to o dużo za niskie ET to chyba macie podróbki a nie mazdy ;) Moim zdanie fela powinna wystawać maksymalnie ale zeby chowała sie w nadkola i ET28 wlasnie takie jest dla mnie bez sensu jest kupowianie alusów z ET 37 czy innym i chowac je w nadkola do granic mozliwości. czy nie lepiej bylo kupic kapsle na rynku za 20 zł i nabic na zwykłe?? :|

PostNapisane: 25 maja 2006, 22:54
przez .:MarciN:.
Mazda 323 BG 1991 – felgi prawdopodobnie od WV 15" 195/50/R15 ET35 wszyscy wulkanizatorzy odradzali i straszyli zniszczeniem drążków elementów zawieszenia, mówiono mi że bez wspomagania to będę kierownice zębami trzymał itd. Ja postawiłem na swoim – powiem tak – nie żałuję – logiczne jest tylko że na naszych dziurawcyh drogach trzeba bardziej uważać. Ale tak – autko prowadzi się naprawdę miło, trzymanie w zakrętach lepsze. Kierownicę na koleinach trzeba trochę mocniej złapać, ale mi to kompletnie nie przeszkadza bo myślałem że będzie dużo gorzej a jest w sumie miło i przyjemnie :) Autko wygląda bardzo miło. (jak mi się uda w wolnej chwili dołączę może zdjęcia).

Silnik 1.3 16V 75KM – strat mocy nie odczuwam, może delikatnie przyspieszenie.

pzdr

PostNapisane: 25 maja 2006, 23:16
przez Alexs
Lukasz_zdw napisał(a):Ja podałem ET felgi jakie ja mam i ze mi nic nie obciera i auto ładnie wygląda ale jak u was ET 28 to o dużo za niskie ET to chyba macie podróbki a nie mazdy ;) Moim zdanie fela powinna wystawać maksymalnie ale zeby chowała sie w nadkola i ET28 wlasnie takie jest dla mnie bez sensu jest kupowianie alusów z ET 37 czy innym i chowac je w nadkola do granic mozliwości. czy nie lepiej bylo kupic kapsle na rynku za 20 zł i nabic na zwykłe?? :|


nie tedy droga, czasem jest przesada z tymi wystajacymi felgami i auto wygląda jak pokraka, u mnie et 37 sie wcale nie chowa, jest akurat

PostNapisane: 25 maja 2006, 23:48
przez toady
Xionc napisał(a):Ludzie, skąd Wy macie takie sensacje!pytajnik! ET powinno być od 35 do 37.

Np. stad: http://www.abbco.pl/felgi/felgi_stalowe.htm –> poszukaj felg do mazdy i sprawdz jej ET.
Moje kupione razem z autem tez mają ET45 i tez jest dobrze i nic nie ociera.
W/g mnie troche przesadzasz, bo roznica miedzy 35 a 37 to 2mm, wiec jest praktycznie niezauwazalna. Nie mozesz wiec kategorycznie twierdzic, ze jedyne sluszne ET to 35 lub 37.

.:MarciN:. napisał(a):195/50/R15 ET35 wszyscy wulkanizatorzy odradzali [...] nie żałuję

A mozna wiedziec jak dawno zmieniales felgi/gumy i jakie masz do tej pory szkody w zawieszeniu?

PostNapisane: 26 maja 2006, 01:19
przez .:MarciN:.
koła zostały założone na ten sezon; studiuję dziennie i auta używam praktycznie codziennie; + w weekendy b. często dojazdy do domu 120KM w jedną stronę. Z zawieszeniem nie dzieje się nic, szkód brak, co bardzo cieszy, bo jak wiadomo student nie ma łatwo, a części do auta wiążą się z wydatkami ;) a modyfikacje Madzi z oszczędnościami i stypendiami ;)

także nic nie stuka nic nie puka, auto trzyma się drogi porządnie – tylko przyznam, że zanim felgi zostały nałożone minęło sporo czasu – problem z długością szpilek, i inne drobnostki związane z samym zakupem i montażem. ET jest 35 – przy takiej wartości alufelgi układają się równo z karoserią – auto nabrało nieprzesadnej szerokości i uzsyskałem efekt dokładnie taki na jaki liczyłem :) i uważam że było warto.

Mam teraz niestety inny problem :/
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22516