323 a podsterowność

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 17 kwi 2006, 18:53

Po zimie doszedłem do wniosku, że mazda jest troszkę bezpłciowa, jazda jest nudna, przy za szybkim wejściu w zakręt zwiększa tylko średnicę i nic, lekkie zdięcie nogi z gazu i odzyskuje przyczepność, A GDZIE EMOCJĘ POŚLIZGU, UTRATA PANOWANIA NAD POJAZDEM I JEJ ODZYSKANIE???. Mimo tej neutralności w zakręcie odczuwam lekką tendencję do podsterowności, czy zgadzacie sie z moja teorią?
Gość
 

Postprzez jacobs » 17 kwi 2006, 19:00

cygan napisał(a):A GDZIE EMOCJĘ POŚLIZGU, UTRATA PANOWANIA NAD POJAZDEM

rozpędź sie na maxa i wybierz jakiś bardzo ostry zakręt
cygan napisał(a):I JEJ ODZYSKANIE?

z tym już gorzej :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez MiKo » 17 kwi 2006, 21:22

To dobry wątek do działu "warsztat" ?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez MartiniS » 17 kwi 2006, 21:26

MiKo napisał(a):To dobry wątek do działu "warsztat" ?

Nie sadze...wyrzucamy ;)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Waluś » 17 kwi 2006, 22:41

hmmm .........
a niech tam :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Marcin L » 18 kwi 2006, 10:10

Mazda jest nudnawa ale za to wierna i stabilna emocjonalnie :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez brii » 18 kwi 2006, 15:52

cygan – ogólnie to się zgadzam, ale jak chcesz mieć emocje to nie ma problemu – wystarczy pojechać o 50km/h w zakręcie szybciej ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gość » 18 kwi 2006, 17:50

To był taki żart z tym brakiem emocji. Madzia się bardzo fajnie prowadzi. To może troche dziwny pomysł, ale jak bym włożył na przód oponki 185 a na tyle zostawił 175 to bym może zyskał trochę nadsterowności. Co o tym sądzicie? Nie widziałem żeby ktoś tak robił, więc mam pewne obawy. Ewentualnie na przód oponki wyższej klasy?
Gość
 

Postprzez jacobs » 18 kwi 2006, 17:54

kup sobie RWD, a nie kombinujesz. Albo wsadź sobie na tył troleje.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez brii » 18 kwi 2006, 22:00

185 –> 175 to mała różnica – możliwe, że nie poczujesz :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 18 kwi 2006, 23:15

Zarzuć na tył diagonalne 155 + 30 kph w zakręcie więcej i już emocje gwarantowane (i być może wizyta u blacharza również). I jeszcze dochodzi dodatkowa adrenalinka – jak pały sprawdzą jakie masz opony z tyłu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez MartiniS » 18 kwi 2006, 23:36

Dobra w ogóle po co ta gadka...koniec bajery, zamykamy ten kramik i do kosza...i uwazam wszystko w tym temacie hahaha
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Gość » 19 kwi 2006, 01:32

Co do kosza? co do kosza? Co tu z Wami jest?, jak ktoś nie chce założyć felg 35cali i profilu 15 z 450 do auta ze 90 konnym silnikiem od kosiarki to wątek idzie do kosza? Ja tu mam poważny problem, chcę mieć nadsterowną mazdę, wątek budzi pewne zainteresowanie a Wy umiecie tylko pisac do kosza! Jak nie macie nic mądrego do powiedzenia to dajcie sie wypowiedzieć innym i nie róbcie sobie jaj z tematu.
Gość
 

Postprzez brii » 19 kwi 2006, 08:43

Recepta na nadsterowność – wyciągnąć z tyłu samochodu wszystko co się da, z przodu dołożyć obciążników ile się da, opony można zostawić z przodu i z tyłu takie same ;)
Powiedz tylko po co Ci nadsterowność w samochodzie FWD?? Dobrze, że jest w miarę neutralny :)
Jak chcesz fajnie pojeździć to zmień na coś z RWD, albo na Fiata Punto 1-ej generacje (nadsterowny jak cholera mimo FWD)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tomekrvf » 19 kwi 2006, 09:34

Kup sobie czteropęda i poczekaj do zimy. No chyba że to będzie GTR wtedy pobawić się można na suchym. Jazda bokiem czterołapem jest o wiele przyjemniejsza niż ośką.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 22 kwi 2006, 02:14

MartiniS- koniec bajery :D , nic wiecej pewnie się nie dowiem, założę sobie lepsze oponki na przód i przy odrobinie szczęścia będe miał neutralne auto z tendencją do nadsterowności.
Szkoda miejsca na forum-watek do kosza <killer>














Gość
 

Postprzez Wojtas_323F » 11 maja 2006, 22:01

Ja mamkilka ciekawych pomysłów. Walczymy z podsterownością to można np:
– Wsatwić szersze gumy do przodu
– przesunąć masę do tyłu – trudno to zrobić, aku do bagażnika co niepotrzebne z przodu won, kilka kg ziemniaków do bagażnika
– przyczepić spojlery które dociążą odpowienio osie przy większych prędkościach – nie mają nic wspólego z Tuningowymi spolerami, które są dla ozdoby
– wstawić wyczynowe zawieszenie
– wersja extremalna maksymalnie niskie zawiesze + motaż równej płyty pod podwoziem żeby zmiejszyć prześwit i wywołać przysysanie się do gleby
– wersja batmana wbić linkę po wewnętrzej stronie zakrętu i ona przytrzyma samochód:)
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez brii » 11 maja 2006, 22:29

Wojtas_323F napisał(a): wersja batmana wbić linkę po wewnętrzej stronie zakrętu i ona przytrzyma samochód

hahaha
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323