Strona 1 z 2

Zaciski hamulcowe – zmiana

PostNapisane: 20 lut 2006, 21:17
przez Markiz
Czy ktoś bawił sie kiedyś w poprawę skuteczności hamowania np poprzez wymiane zacisków z modelu GT. W silnikach SOHC tarcza ma średnicę 235 mm a 323 DOHC 257mm. Jak myslici ewarto sie bawić :)

PostNapisane: 20 lut 2006, 21:25
przez Jaksa
Markiz napisał(a):ewarto sie bawić
Warto zainwestowac w obecne i zrobic to dobrze .... jak wszystko działa poprawnie , hamulce musza byc ok nawet w BG :P

PostNapisane: 20 lut 2006, 21:25
przez GofNet
Myślę, że powinieneś spróbować i jak Ci wyjdzie, to my zastanowimy się nad takimi modyfikacjami :). Tak będzie taniej – oczywiście dla Nas hahaha hahaha hahaha.

Powodzenia
..::GofNet::..

PostNapisane: 20 lut 2006, 21:31
przez Markiz
Jaksa napisał(a):Warto zainwestowac w obecne i zrobic to dobrze .... jak wszystko działa poprawnie , hamulce musza byc ok nawet w BG

U mnie wszystko działa jak talala ale mam zaciski od DOHC i zastanawiam się jak je wykorzystać :D

PostNapisane: 20 lut 2006, 21:35
przez GofNet
Ja pisałem całkiem poważnie. Pewnie musisz jeszcze tarcze zmienić i będzie OK. Mocowania zapewne są identyczne. Czy się mylę...?

PostNapisane: 20 lut 2006, 21:37
przez Markiz
Zastanawiam się po takiej zmianie przód nie będzie " za bardzo " hamował w stosunku do tyłu i czy w związku z tym madzie nie bedzie nurkować podczas hamowania.

PostNapisane: 20 lut 2006, 22:44
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 20 lut 2006, 23:01
przez Jaksa
SimoneuS napisał(a):żeby mieć tarcze 257mm musisz zmienic zwrotnice razem ze sworzniami,
I tu jest własnie zonk , nie jest to takie "hop na krowe" dobrze ze to napisałes.

PostNapisane: 20 lut 2006, 23:35
przez Łukasz
Ja np. u siebie przy wymianie klocków rozebrałem zaciski i dokładnie je wyczsciłem a mianowicie prowadnice zacisków ,tłoczek.Założyłem nowe gumki te co uszczelniają i kupiłem smar do tego typu spraw firmy ATE.Wszystkie ruchome elementy własnie nim posmarowałem i powiem wam,ze jest o niebo lepiej.Jestem zaskoczony skutecznością hamowania mojej BG.A juz myslałem ze ten model tak ma,ze hamulce tak kiepsko biorą.Mówie wam,warto posiedziec troche nad tym.Zacisk przesuwa sie teraz lekko i tłoczek tak samo.
A jak chcesz bawić sie w zamiane całych hamulców to niestety to droga inwestycja.Polecam dobrą regeneracje tych co masz.Pozdro <jupi>

PostNapisane: 21 lut 2006, 00:05
przez Jaksa
Łukasz napisał(a):Wszystkie ruchome elementy własnie nim posmarowałem i powiem wam,ze jest o niebo lepiej.Jestem zaskoczony skutecznością hamowania mojej BG.


Łukasz napisał(a):Mówie wam,warto posiedziec troche nad tym.Zacisk przesuwa sie teraz lekko i tłoczek tak samo.

A nie mowiłem ? A to takie proste.... <lol>

PostNapisane: 18 kwi 2006, 22:55
przez Bosiarz
Łukasz napisał(a):Ja np. u siebie przy wymianie klocków rozebrałem zaciski i dokładnie je wyczsciłem a mianowicie prowadnice zacisków ,tłoczek.Założyłem nowe gumki te co uszczelniają i kupiłem smar do tego typu spraw firmy ATE.Wszystkie ruchome elementy własnie nim posmarowałem i powiem wam,ze jest o niebo lepiej.Jestem zaskoczony skutecznością hamowania mojej BG.


Na jakiej bazie jest ten smar? Caly czas chodza Ci dobrze zaciski czy znowu sie zapiekly.
Mam ciagle problemy z zapiekaniem sie zaciskow szczegolnie w rajdowce.

PostNapisane: 19 kwi 2006, 00:37
przez Mav
Trzeba przyznac ze hamulce od Bg (mimo ze mam GT) po przesmarowaniu, wyczyszczeniu i wymianie wszystkich zuzytych czesci to zupelnie inny swiat od tego co bylo przedtem. Mimo ze niedlugo bedzie mijall rok jak mialem to zrobione i nadal wszystko dziala conajmniej poprawnie.
Ale swoja droga to zastanawialem sie czy da rade podmienic jakos uklad hamulcowy na jakis nowszy model? Moze od nowszej mazdy 323 albo w ogole od mx-6? Ktos probowal?

PostNapisane: 19 kwi 2006, 08:44
przez Łukasz
Smar firmy ATE jest w takim niebieskim opakowaniu jak pasta do zębów.Można go kupić w FOCIE.A nadal mi hamulce działają spoko.Minęło już trochę czasu od tego jak czyściłem to wszystko i jest ok. Tak jak Mav mówi
Mav napisał(a): po przesmarowaniu, wyczyszczeniu i wymianie wszystkich zuzytych czesci to zupelnie inny swiat od tego co bylo przedtem. Mimo ze niedlugo bedzie mijall rok jak mialem to zrobione i nadal wszystko dziala conajmniej poprawnie.
to prawda. :D

PostNapisane: 19 kwi 2006, 19:29
przez Jaksa
Łukasz napisał(a):Smar firmy ATE

<spoko>

PostNapisane: 20 kwi 2006, 10:52
przez Pioteq25
Kupiłem ten smar miedziany http://www.allegro.pl/item97569786_smar ... ocja_.html
i mam zamiar nim wysmarować hamulce :]
Macie o nim jakieś zdanie?

I jeszcze chciałbym pomalować zaciski i znalazłem ten zestaw MOTIP:
http://www.allegro.pl/item97091622_zest ... orow_.html
Będzie ok?

PostNapisane: 20 kwi 2006, 14:00
przez Łukasz
Ten smar może będzie dobry,ale firmy ATE jest tylko do układów hamulcowych.

PostNapisane: 21 kwi 2006, 07:18
przez Mav
Uzywalem smaru miedziowego do smarowania zaciskow. Nadaje sie do tego swietnie. Nie traci swoich wlasciwosci pod wplywem czasu i temperatury. Tylko jest jedno ale. Nie mozesz nim smarowac tloczka. Tylko prowadnice.

PostNapisane: 21 kwi 2006, 15:00
przez Pioteq25
Mav napisał(a):Uzywalem smaru miedziowego do smarowania zaciskow. Nadaje sie do tego swietnie. Nie traci swoich wlasciwosci pod wplywem czasu i temperatury. Tylko jest jedno ale. Nie mozesz nim smarowac tloczka. Tylko prowadnice.


Możesz napisać czemu nie powinno się smarować tłoczka smarem miedzianym? Myślałem że jak najbardziej można posmarować tłok dla uniknięcia jego zapiekania się w obudowie.

PostNapisane: 22 kwi 2006, 01:01
przez Mav
Bo ci sie bedzie mieszal z plynem hamulcowym. Do smarowania tloczkow uzywa sie specjalnych smarow (chyba wlasnie tego wn iebieskiej tubce – to ma jakas nazwe smar bezkwasowy czy jakos tak). Pozatym zapiekania tloczka unikniesz przez poprawne zamontowanie, niezniszczonej oslony tloczka a nie przez smarowanie. Bo jak sie zabrudzi to ci nawet najlepszy smar nie pomoze.

PostNapisane: 8 maja 2006, 21:28
przez Pioteq25
W jakim sklepie internetowym kupię smar ATE do tłoczka?