Chrobotanie dochodzące z kolumny kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Malico » 23 gru 2005, 17:57

Od paru dni co jakis czas wydawalo mi sie, ze slysze jakis dziwny chrobot dochodzacy z kolumny kierownicy podczas manewrow wymagajacych szerokich ruchow kierownica. Dzis halasy sie nasilily, wiec to nie byly zwidy. Jakies pomysly co to moze byc? Wystarczy cosik nasmarowac?
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez Mav » 23 gru 2005, 20:04

Dochodzi to z kolumny kierownicy (tzn. ze srodka samochodu) czy bardziej jest tak ze kolumna rezonuje te dzwieki a one same dochodza spod maski? Jezeli dochodza spod maski to sa to lozyska amortyzatorow. Kuracja : wymiana na nowe badz nasmarowanie (ktos tu kiedys pisal taki sprytny sposob zeby przedluzyc ich zywot wlasnie poprzez nalanie tam jakos oleju)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Malico » 24 gru 2005, 16:39

Hałas dodchodzi wyraznie ze srodka samochodu, tak jakby to cos przy samej kierownicy (polaczenia kola z kolumna) – teraz sa to wlasciwie bardziej zgrzyty i piski niz chrobotanie ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez mefyoo » 30 gru 2005, 02:45

<lol> Wyciągasz kierownice, odwracasz ją, tam jest taki styk od klaksonu taka podkładka miedziana, musisz ją wyczyścić dokładnie , podobnie taki dzyndzelek w kolumnie kierownicy (tak było w moim poprzednim niewiem jak jest w mazdzach) potem dajesz tam smaru towotowego albo cos takiego aby nie wd 40 bo to musi tam zostać, i po chrobotaniu :) :D
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez fazzi » 30 gru 2005, 12:09

A może koło kierownicy trze o te śliczne plastiki zaraz za nią (obudowa kolumny) – u mnie coś takiego było i pomógł nożyk + pilnik. 15 min. skrobnia, efekt wizualnie niezauważalny a słuchowo jak najbardziej :P
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Pavlikos » 30 gru 2005, 17:20

Mi tez chrobota przy skrecaniu, a na dziurach to juz wogole sie tlucze jak nie wiem ale mi strzelila sprezyna.... i dzwiek zludnie dochodzi ze srodka samochodu...
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez Malico » 30 gru 2005, 18:42

Jesli znow mi zacznie zgrzytac zrobie tak jak radzi mefyoo. Chwilowo zgrzytanie ustalo, poniewaz psiknalem do srodka wlasnie WD 40, nie zdejmujac nawet kierownicy (psiknalem miedzy te plastiki obudowujace kolumne). Na razie zdalo egzamin :)
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez mefyoo » 30 gru 2005, 21:23

no ale wd 40 wypłukało Ci smar i teraz za jakis czas bedziesz słyszał dzwiek trącego sie metali o metal. Też tak kiedyś robiłem ale zaczęło mnie już męczyć to ze co tydzien musiałem smarowac wd 40 postanowiłem zrobić to raz i pozadni, po za tym mialem z tym duzo problemu jak zmieniałem kierownice na sportową i pierścien nie pasował za bardzo, ile tam patentów było :]
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez shady » 31 gru 2005, 01:13

323f bg nie trzeba sciagac kierownicy sciagasz jedynie plastikowa obudowe za kierownica i smarujesz tawotem wlasnie ten jakby miedziany dzyndzelek u gory wyraznie widoczny po zdjeciu plastikow, najczesciej tak sie dzieje latem gdy nagrzewaja sie plastiki i temp pomaga w wysychaniu i scieraniu sie tawotu, ale nie psikaj wiecej tego wd 40 :P
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Malico » 31 gru 2005, 06:45

ok ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez Pyton162 » 31 gru 2005, 12:49

mam podobnie u siebie, rozumiem ze ten tawot to jakis smar , to musze przesmarowac boi wkurzaja mnie te skrzypienia i inne odglosy , pozdro
Pyton162
 

Postprzez konrad 79 » 11 sty 2006, 21:10

u mnie też w fce chrobocze, nie mam czasu się zabrać za to ale TO KLAKSON<jupi> z pewnością
DRIVING NOWHERE FAST
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2006, 17:12
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 323f BG 1,8 GT '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323