Strona 1 z 2

Skrzynia biegów od 323F 1.6 16v będzie pasowała do 323F 1.8

PostNapisane: 31 sie 2005, 10:35
przez piteralfa
Czy ktoś wie, czy można przełożyć skrzynię z 1.6 do 1.8? Czy będzie pasowała?

__________________
323F 1,8 1.840ccm 16v

PostNapisane: 31 sie 2005, 11:57
przez Xionc
Z tego co wiem, to nie – szukaj innej.

PostNapisane: 31 sie 2005, 13:08
przez nynuch76
Tak, ale tylko od 1,8 OHC :) – ta od DOHC jest całkiem inna.

PostNapisane: 2 wrz 2005, 14:55
przez piteralfa
Sorry za OT, ale czym różniły się silniki OHC od DOHC ??

PostNapisane: 2 wrz 2005, 15:02
przez Pyton162
<czytaj> OHC – jeden wałek rozrządu,
<czytaj> DOHC – dwa wałki rozrządu.

PostNapisane: 2 wrz 2005, 18:02
przez HIO
Morgenik napisał(a):<czytaj> OHC – jeden wałek rozrządu,
<czytaj> DOHC – dwa wałki rozrządu.
OHC = SOHC.

PostNapisane: 2 wrz 2005, 23:39
przez GofNet
HIO napisał(a):
Morgenik napisał(a):<czytaj> OHC – jeden wałek rozrządu,
<czytaj> DOHC – dwa wałki rozrządu.
OHC = SOHC.
<czytaj> SOHCSingle OverHead Camshaft,
<czytaj> DOHCDouble OverHead Camshaft.

PostNapisane: 4 wrz 2005, 12:40
przez piteralfa
Czyli skrzynia od Madzi z motorem 1.6 16v pasi do mojej 1.8 16v SOHC. Rozumniem, że tak? Niech mi ktoś powie konkretnie TAK czy NIE?

PostNapisane: 4 wrz 2005, 12:46
przez Puhcio
piteralfa napisał(a):Czyli skrzynia od Madzi z motorem 1.6 16v pasi do mojej 1.8 16v SOHC. Rozumniem, że tak? Niech mi ktoś powie konkretnie TAK czy NIE?
Raczej nie, bo wersja szesnastozaworowa (16v) wysępowała jako DOHC (2 wałki rozrządu) po 8 zaworów na wałku.

skrzynia do 1,8 16v ohc tanio kupie!!!!!!!!!!!!!!

PostNapisane: 4 wrz 2005, 12:51
przez piteralfa
Witam.
Jesteś w błędzie – były 2 rodzaje 16v. Jedna była 1.8 16v DOHC 128KM i oznaczenie GT a druga ta, co ja mam, czyli 1.8 16v SOHC 120KM z jednym wałkiem rozrządu :)

PostNapisane: 4 wrz 2005, 12:54
przez piteralfa
Znajdźcie mi jakiegoś pracownika serwisu Mazdy i niech on oceni i sprawdzi w katalogu :).
Poszukuję pracownika serwisu !!!!!! <lol> nie... bez żartów pomocy !!!!!!

PostNapisane: 4 wrz 2005, 16:35
przez Xionc
Według książki "Mazda 323" wszystkie silniki B6 (1.6) miały skrzynie F5M-R (jeśli chodzi o manualną oczywiście) a silniki BP (1.8) miały skrzynię G5M-R, także NIE PASUJE.

PostNapisane: 4 wrz 2005, 17:28
przez Orin
piteralfa napisał(a):były 2 rodzaje 16v. Jedna była 1.8 16v DOHC 128KM i oznaczenie GT a druga ta, co ja mam, czyli 1.8 16v SOHC 120km z jednym wałkiem rozrządu
Niestety ten silnik miał 105KM (czasami spotykałem się z mocą 103KM), a nie 120KM. Są to dane oficjalne. Przy okazji: tak się składa, że też mam ten silnik ;) Skrzynie RACZEJ nie będą pasowały, ponieważ:
Xionc napisał(a):wszystkie silniki B6 (1.6) miały skrzynie F5M-R (jeśli chodzi o manualną oczywiście) a silniki BP (1.8) miały skrzynię G5M-R
Oprócz tego były jeszcze skrzynie 4WD do BP, ale nie znam ich oznaczeń (pewnie coś ala "G5M-R 4WD).

skrzynia do mazdy 323f 1,8 16v ohc kupie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PostNapisane: 4 wrz 2005, 20:59
przez piteralfa
Witam wszystkich !!
Qurna sam nie wiem. Jedni mówią, że będzie pasowała a drudzy, że nie. Co mam robić? Słyszałem znów o przekładkach skrzyń nawet z 1.8 DOHC do B3 z silnikiem 1.3 :| Już sam nie wiem... Pomocy !!!!!! Proszę niech znajdzie się jakiś pracownik serwisu i niech mi to pokaże na papierze w katalogu, że TAK lub NIE, bo te oznaczenia F5M-R w silniku 1.6 16v SOHC i G5M-R w 1.8 16v DOHC to może wynika wyłącznie z różnicy obydwóch motorów. Please pomóżcie !!!!!!

PostNapisane: 4 wrz 2005, 21:18
przez Orin
piteralfa napisał(a):
piteralfa napisał(a):te oznaczenia F5M-R w silniku 1.6 16v SOHC i G5M-R w 1.8 16v DOHC to może wynika wyłącznie z różnicy obydwóch motorów.
To fakt – mają inne przełożenia. Co do wałka zdawczego, wielkości sprzęgła i mocowania "dzwonu" to się nie wypowiadam, ale na logikę w BP powinno być to wytrzymalsze (75KM w 1.3 a 134KM w 1.8 DOHC, nie mówiąc o GTR, ale to jeszcze inna skrzynka, choc silnik też BP).

PostNapisane: 5 wrz 2005, 09:13
przez krzysiek p
Napewno nie pasuje :P

PostNapisane: 5 wrz 2005, 09:18
przez kurczak
Widzę, że temat się wlecze dość długo i nikt jeszcze go nie rozłożył na czynniki pierwsze, tak więc do dzieła.

Zajmę się tylko skrzyniami w 323F, czyli do silników:
B6-carb,
B6-injection,
BP-SOHC,
BP-DOHC.

W tych samochodach wystepują według oznaczeń dwa rodzaje skrzyń:
– Wszystkie z wyjątkiem BP-DOHC mają skrzynkę F5M-R (są różne przełożenia o czym napisałem poniżej);
BP-DOHC ma skrzynkę G5M-R;

Skrzynia dla BP-DOHC, czyli G5M-R ma następujące przełożenia:
1: 3,307
2: 1,833
3: 1,310
4: 1,030
5: 0,837
R: 3,166
Final: 4,105
Średnica tarczy sprzęgła: 215mm

Skrzynia F5M-R, czyli dla wszystkich pozostałych silników ma taką samą obudowę, ale różni się przełożeniami i wielkościa tarczy sprzęgła, szczegóły poniżej:

Dla B6-carb:
1: 3,416
2: 1,842
3: 1,290
4: 0,972
5: 0,820
R: 3,214
Final: 4,105
Średnica tarczy sprzęgła: 190mm

Dla B6-injection: (inna 4 i 5 niż w B6-carb)
1: 3,416
2: 1,842
3: 1,290
4: 0,918
5: 0,731
R: 3,214
Final: 4,105
Średnica tarczy sprzęgła: 190mm

Dla BP-SOHC: (te same przełożenia biegów co w B6-injection, ale inne przełożenie główne)
1: 3,416
2: 1,842
3: 1,290
4: 0,918
5: 0,731
R: 3,214
Final: 3,850
Średnica tarczy sprzęgła: 200mm

Co wynika ze zmiany przełożeń, to chyba każdy jest w stanie sobie przeliczyć i wyobrazić: inne prędkości maksymalne, inne przyspieszenia itp.

Mechanicznie rzecz biorąc skrzynie F5M-R można wepchnąć do silnika BP-DOHC, ale trzeba również zmienić koło zamachowe, ponieważ stare sprzęgło o średnicy 215mm nie będzie się mieściło w "pierścieniu" łączącym skrzynkę z silnikiem, no i są inne płaszczyzny przylegania tarczy do koła zamachowego. No i dodatkowo wałek z F5M-R ma mniej zębów, niż ten z G5M-R, chyba o 2 albo 4 zęby mniej – nie mogę tego tak na szybko znaleźć, więc dodatkowy powód do zmiany koła zamachowego.

Kurczak

skrzynia mazda 323f

PostNapisane: 5 wrz 2005, 10:51
przez piteralfa
Witam !!!!!! i pozdrawiam w końcu ktoś konktretny.
:D lubię Cię Kurczak !! Nie żartuję, tak na poważnie to Twoim zdaniem skrzynię z 1.6 16v SOHC będę mógł przełożyć do mojej 1.8 16v SOHC ?? Powiedz TAK czy NIE?

Czy róznica 200mm a 190mm jest taka straszna? Nie dopasuje się?

PostNapisane: 6 wrz 2005, 08:01
przez kurczak
Ostatnio miałem w łapkach koło zamachowe od B6 i styk z tarczą sprzęgła nie był przytarty na rantach, więc wnioskuje, że róznica między 190mm a 200mm na tarczy sprzęgła, czyli 5mm na promieniu najprawdopodobniej nie zmienia koła zamachowego, ale to jest tylko moje gdybanie.

Z tego, co piszesz to masz 1.8 SOHC, więc fizycznie będzie Ci pasowała każda skrzynia od 1.6, bo mają taka samą obudowę. Martwi mnie trochę różnica przełożeń, najprościej byłoby sobie przemnożyć przełożenie każdego biegu przez przełożenie główne i wtedy porównać ze sobą różne rodzaje skrzyń tak, aby Ci potem samochód nie jechał połowe wolniej. Mnie osobiście zastanawia to inne przełożenie główne dla 1.8 SOHC (3,850:1). Osobiście znalazłbym skrzynię od 1.6 jeśli Ci się nie trafi od 1.8 SOHC. Rozebrał obie i zrobił z nich jedną o indywidualnie dobranych przełożeniach. Oprócz "mazdowania" jakie uprawiam od paru miesięcy, jestem również (a nawet bardziej) zapalonym hondziarzem i tam takie manewry, są na porządku dziennym.

Generalnie do Mazdy brakuje mi czegoś, co u Hondy nazywa się EPC (Electronic Parts Catalog), za pomocą tego softu można sprawdzić numery poszczególnych części porównać je i wtedy wiadomo, czy coś można zamieniać czy nie. W Mazdzie odpowiednikiem EPC jest ESI i jeśli ktoś ma to może by się podzielił?

@piteralfa: Wysmarowałem Ci posta na PW.

Kurczak

PostNapisane: 15 kwi 2009, 17:35
przez bobi8652
kk