Strona 1 z 4

Przegrzewające się hamulce – Klocki Kashiyama.

PostNapisane: 29 sie 2005, 13:17
przez Wojtas_323F
Po kilku, kilkunastu hamowaniach z wyższych prędkości 150-170km/h do 60-80km/h, przegrzewają się tarcze w moim bolidzie i strasznie zaczynają bić i chyba słabiej hamować. Czy to normalne? Jazda po trasie, więc hamowanie nie za często jest potrzebne. Klocki Kashiyama (czy jakoś tak). Płyn DOT 5.1, (wcześniej gotował się płyn – był jakiś słabszy), tarcze, jakieś starocie wyjęte z innej BG – chyba oryginały. Kiedy hamulce wystygną, przestają bić.

_______________________________________________
323F BG BPE 1,8i 1.840ccm 16v SOHC 103KM 148Nm 1991r.

PostNapisane: 29 sie 2005, 13:41
przez tomekrvf
Klocki masz do pupy i tyle. To badziewie z JC do niczego sie nie nadaje Załóż Lucas, Ferodo, Textar i problem zniknie.

PostNapisane: 29 sie 2005, 13:59
przez sołtys
tomekrvf napisał(a):Klocki masz do pupy i tyle.
Dokładnie i do tego może krzywe tarcze.

PostNapisane: 29 sie 2005, 14:16
przez Śliwa
Polecam FERODO – klocki pierwsza klasa, wydasz troszkę więcej ale nie pożałujesz :).

PostNapisane: 29 sie 2005, 20:53
przez Jaksa
Śliwa napisał(a):Polecam FERODO – klocki pierwsza klasa, wydasz troszkę więcej
Panowie, po ile płacicie za te Ferodo? (czysta ciekawość).

PostNapisane: 29 sie 2005, 21:44
przez Waluś
Jaksa napisał(a):Panowie, po ile płacicie za te Ferodo? (czysta ciekawość)
Dałem 137zł za przód.

PostNapisane: 29 sie 2005, 21:55
przez Jaksa
Waluś napisał(a):dałem 137 za przód.
Do GD, a jak jest z GE/BA? Pytam, bo dostałem ofertę i nie wiem, czy warto w to wchodzić... (jakieś drogie).

PostNapisane: 29 sie 2005, 22:00
przez TOMBLA
Hmmm...
Ferodo – tak polecam ale...
Premier, to prawie to samo – jak brać, to DS 2000 i dodatkowo Brembo Max – takowy zestaw gwarantuje hamowanie ze 100km/h krótsze o jakieś 2,5m.
Testowałem w Clio, a co ciekawsze to Brembo Max się nie krzywią :) – jakiś tam stop z czymś tam... :)
Polecam.

PostNapisane: 29 sie 2005, 23:17
przez P0L4K
Hmmm mam te same klocki i nie mam takich problemów, ale tarcze mam prawie nówki :]
Wojtas_323F napisał(a):płyn DOT 5.1
<co?>

PostNapisane: 30 sie 2005, 00:10
przez Wojtas_323F
Sprawdziłem niedawno i tarcze hamulcowe są do wymiany, i właśnie w związku z tym mam następne pytanie:
<czytaj> Jak najtaniej kupić takie tarcze?
Jak kupowałem klocki hamulcowe, to na pudełku było wypisane kilka modeli samochodów w tym KIA. Zgaduję, że jeżeli klocki pasują, to zaciski i tarcze są podobne. A cena za część do Kia i część do Mazdy potrafi się bardzo różnić. Pamiętam, że to samo sprzęgło do Mazdy było 2 razy droższe, niż gdy było do KIA. Może ktoś ma pudełko po klockach, tych Kashiyama napewno było napsiane, co to za samochody, na innych pewnie też jest.
Czy podpasują tarcze z BA 1.5?– Średnica ta sama -235 mm ale większa grubość tarczy, to chyba lepiej?
I może ktoś wie, ile kosztują tarcze do 323 BG (średnica 235mm). Widziałem w Internecie EBC standardowe za coś około 140zł za sztukę, to chyba dość tanio?

PostNapisane: 30 sie 2005, 00:42
przez dizzi
Panowie, po ile płacicie za te Ferodo? (czysta ciekawość).
Ja dałem 40zł :D ale dlatego, bo byłem z kumplem, co ma znizki :D

A za tarcze Brembo – 90zł :D

PostNapisane: 30 sie 2005, 10:44
przez Wojtas_323F
A za tarcze Brembo – 90zł
Za 2 tarcze? Można to jeszcze kupić po takiej cenie? Mi zaśpierwali 170zł za 2 szt.

PostNapisane: 30 sie 2005, 11:24
przez dizzi
Za 2 tarcze? Można to jeszcze kupić po takiej cenie? Mi zaśpierwali 170zł za 2 szt.
buuułłahahaha

2 x tarcze = 90zł
i klocki Ferrodo = 40zł
InterCars rulez.

PostNapisane: 30 sie 2005, 12:22
przez rhodek
A co sądzicie o przetoczeniu tarcz?. Toczenie wentylowanych, to koszt około 30zł za dwie.

PostNapisane: 30 sie 2005, 21:58
przez TOMBLA
Ciekawe ile po przetoczeniu tej wentylowanej zostanie :D

Przerabiałem – bez sensu.

PostNapisane: 31 sie 2005, 23:39
przez Wojtas_323F
Jaka jest grubość tarczy 235mm do 323F BG? W jakimś katalogu sprawdzałem i to chyba 18mm. Może ktoś sprawdzał, czy wejdzie 22mm (od 323F BA 1.5)? Te tarcze różnią się tylko grubością, nawet cena jest ta sama.
W sklepie spec mi mówił, że tarcze o grubości 22mm się nie zmieszczą w zacisk, ale ten sam spec mówił, że Kishiama to super "sportowe" klocki, a okazało się, że się przegrzewają.

PostNapisane: 1 wrz 2005, 00:41
przez Mav
Możesz mieć problem ze zmieszczeniem tam prawie o pół centymetra grubszych tarcz. Z tego, co pamiętam, to na moich tarczach i trochę już spiłowanych klockach zaciski wchodziły z minimalnym luzem (żeby nie powiedzieć, że bez luzu). To są hamulce i lepiej z nimi nie kombinuj. Kup dobre tarcze (np. Brembo) dedykowane do Twojego modelu i do tego jakieś porządne klocki (np. Ferodo). Sam jeżdżę na Kashiyamach i nie zauważyłem przegrzewania się ich (sprawdź na wszelki wypadek, czy zaciski Ci nie stoją i czy klocki po prostu cały czas nie trą o tarcze – stąd mogą się nieźle grzać). A Kashiyama, to na pewno nie są sportowe klocki. Nie są takie tragiczne (zwłaszcza przy stosunku ceny do jakości) ale zdecydowanie nie kleja się tak fajnie do tarczy jak np. Ferodo czy Ate. Chcesz dobrego hamowania, inwestuj w firmowe rzeczy.

PostNapisane: 1 wrz 2005, 06:22
przez sołtys
rhodek napisał(a):A co sądzicie o przetoczeniu tarcz?. Toczenie wentylowanych, to koszt około 30zł za dwie.
Pytanie: ile Ci zostanie po przetoczeniu, jak masz jeszcze bardzo dużo z grubości, to ja bym zaryzykował.

PostNapisane: 1 wrz 2005, 08:24
przez tomekrvf
Mav napisał(a):A Kashiyama, to na pewno nie są sportowe klocki. Nie są takie tragiczne
Zahamuj dwa razy pod rząd ze 150km/h do 0km/h i wtedy zobaczysz, że jednak są tragiczne.

PostNapisane: 1 wrz 2005, 14:29
przez Mav
1. Hamowałem ze 150km/h do 0km/h kilka razy pod rząd i nie mogę powiedzieć, żebym się nabawił jakiś specjalnych nieprzyjemności.
2. Dalej napisałem, że nie są takie tragiczne, ZWŁASZCZA patrząc na stosunek ceny do jakości.

Co nie zmienia nadal faktu, że chcąc jeździć 150km/h i hamować do 0km/h, to te klocki są co najmniej nieodpowiednie, bo mają zdecydowanie profil cywilny a nie sportowy.