jutro trasa a hamulce nie dzialaja – Problem przy wymianie tarcz hamulcowych z tylu – 1.8 SOHC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tyla » 9 sty 2012, 23:11

Witam,

1) w moim modelu (BG 1.8 SOHC 103km) sa z tylu tarcze hamulcowe. Chcialem dzisiaj sciagnac kolo, zacisk i sciagnac tarcze aby ja wymienic (jeszcze nie mam nowej tarczy ale chcialem potrenowac sciaganie i zakladanie tarczy :D)

problem polega na tym, ze tarcze sa do piasty przykrecone 2 srubami na srubokret krzyzakowy :/

i nie da sie tego odkrecic – zrobilem bardzo duze ramie do srubokreta ale w 2 srubokretach obracala sie plastikowa raczka a metalowy trzpien stal w miejscu :/

gwint obu srub jest juz troche zniszczony i nie wiem jak sie do tego zabrac aby nie zniszczyc gwintu do konca

2) nie mam ABS'u (moze jest ale nie dziala) a na piascie widac takie wypustki wlasnie do ABS's – jak sprawdzic czy mam ABS a jest np. wylaczony ?

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 sty 2012, 14:26 przez tyla, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez djakob » 9 sty 2012, 23:16

Po latach się zapiekło niestety :| do tego są potrzebne dobre narzędzia a nie byle jaki krzyżakowy :)
Sprawdź czy pod akumulatorem jest pompa od ABS <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tyla » 9 sty 2012, 23:21

No teraz to juz zostaja inne metody niz srubokret. Moze jakos to rozwiercic ?

Jak mniej/wiecej wyglada taka pompa od ABS

I jeszcze takie pytanie – jak sprawdzic/zmierzyc boczne bicie piasty ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez patryk240 » 10 sty 2012, 07:29

Ja mam bębny i też kiedyś mi się zapiekła śruba na krzyżak śrubokręt specjalnie dla niej kupiłem porządny wielki śrubokręt :D Psikałem wd40 pukałem młotkiem waliłem nawet 10kg młotem i nie dało rady odkręcić w końcu ją rozwierciłem :P u mnie bęben a u ciebie tarcze i tak przy założonym kole trzymają nakrętki kół więc nie męczyłem się z odkręceniem tego co zostało po śrubie i jakoś jeżdżę już chyba z pół roku a problemów nie widzę z braku jednej śruby :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez mchabeusz » 10 sty 2012, 08:09

Rozwiercenie dobry pomysl ale:
*zastanów sie jak reszte śruby wykręcisz
Trzeba bylo odrazu uzyc gazów do podgrzania i bys odkręcił bez żadnego ale


Jak juz sie z tym uporasz na tarczy masz nagwintowany otwór wkrecasz tam śrube i wtedy tarcza odskoczy i użyj dobrej śruby bo mozna zwykła Latwo tam ukręcic

Chodzi Ci o to jak sprawdzic czy łożysko jest dobre?
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez tyla » 10 sty 2012, 10:36

Chyba uzyje opcji dospawania innej sruby z gwintem na klucz



Chodzi mi o to aby sprawdzic czy nie mam przypadkiem piast krzywych bo tarcze strasznie bija i boje sie ze to piasty je wykrzywiaja
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez honda2911 » 10 sty 2012, 10:38

ja teraz jak robiłem swap hamulców inie mogłem tych śro=ub odkręcić do naciąłem je szlifierką i jak były nagrzane to leciutko odkręciły się płaskim wkrętakiem
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez tyla » 10 sty 2012, 10:57

Czy jak zaloze nowe tarcze bez tych srub to cos sie stanie ? Z przodu chyba i ch w ogle nie ma
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez honda2911 » 10 sty 2012, 12:03

tyla napisał(a):Czy jak zaloze nowe tarcze bez tych srub to cos sie stanie ? Z przodu chyba i ch w ogle nie ma

nic sie nie stanie
dokladnie jak piszesz z przodu nie ma
tarcza i tak jest dokrecona śrubami od koła
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez tyla » 10 sty 2012, 12:54

A co z tymi p[iastami ? jak sprawdzic czy nie sa krzywe ? Bo podczas jazdy im wieksza predkosc tym bardziej slychac takie gluche pukanie (bez hamowania) ale nie trzepie autem ani kierownica a jak sie lekko tylko dotknie hamulca to normalnie rollercoaster :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez mchabeusz » 11 sty 2012, 14:36

tyla napisał(a):A co z tymi p[iastami ? jak sprawdzic czy nie sa krzywe ? Bo podczas jazdy im wieksza predkosc tym bardziej slychac takie gluche pukanie (bez hamowania) ale nie trzepie autem ani kierownica a jak sie lekko tylko dotknie hamulca to normalnie rollercoaster :D



Poszukaj luzów łożyska próbując poruszać kolem w pionie lub poziomie na podnośniku.Piasta raczej sie Ci nie wykrzywi jedynie moze byc luz wtedy jest winne lozysko lub gniazdo piasty
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez tyla » 11 sty 2012, 15:51

Jak to jest mozliwe ze bije mi przy hamowaniu jak kupilem auto 2 lata temu i nic nie bylo takiego i zadnej dziury nie zaliczylem i teraz od 2 miesiecy coraz bardziej bije ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez mysse » 11 sty 2012, 16:34

normalne zuzycie tarcz. moze sie przegrzaly, moze przez nagla zmiane temperatur sie skrzywily, roznie moze byc ;)
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez tyla » 11 sty 2012, 21:00

czysto teoretycznie:

w przypadku gdy piasta ma bicie dosyc duze i wymienimy tarcze na nowa to ona bedzie odrazu bila czy po kilkuset kilometrach ?


PS u mnie nawet na nie wcisnietym pedale hamulca lekko trzepie autem powyzej 90km/h ? Czy to moze byc wina tarczy ? czy piasty ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Michel » 11 sty 2012, 22:08

Piasta nie może się pokrzywić, jeśli już to tarcza się zwichrowała. Jeżeli trzepie Ci autem powyżej 90 km/h, to sprawdź wyważenie kół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez tyla » 12 sty 2012, 01:07

Dlaczego twierdzisz, ze piasta nie moze sie pokrzywic ? Jest nawet przyjeta wartosc dopuszczalnego bicia piasty 0,02mm wiec cos w tym musi byc. Kola wywazane 2 tyg tem na wymianie opon
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Michel » 12 sty 2012, 14:05

Po prostu nie spotkałem się jeszcze z krzywą piastą, ale przy naszych drogach wszystko się może zdarzyć. Patrząc na zdjęcie, to tam nie ma co się pokrzywić;

Obrazek

Może jednak łożysko padło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez tyla » 12 sty 2012, 14:41

Czy lozysko objawialoby sie tym ze trzepie autem podczas hamowania ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez mchabeusz » 12 sty 2012, 18:39

tyla napisał(a):Czy lozysko objawialoby sie tym ze trzepie autem podczas hamowania ?


raczej nie bardziej przy skreceniu slychc pojedyncze stukniecie

A wymieniales moze klacki ??
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez tyla » 12 sty 2012, 19:10

Mam zakupione nowe tarcze i klocki ale boje sie, ze jak zaloze na krzywa piaste to po kilkuset km sie pokrzywia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323