sciaga na prawo po zmianie kół

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bo_Lo » 26 lis 2011, 19:04

wczoraj zmienilem kola na zimowe rozm 155/80r13(letnie mam 185/60r15) na letnich wszystko bylo ok(procz spalania ;) ). na zimowych zauwazylem w miescie ze na szybkich zakretach strasznie piszcza ,ale wine zwalilem na ich wiek (sa z 2000roku i po wyplacie itak bede je wymienial)
dzisiaj pojechalem w trase i auto jedzie tragicznie-sciaga caly czas w prawo,prowadzi sie nerwowo-plywa lekko po drodze,piszczy na zakretach .poza tym zauwazylem taki jak by "martwy luz" w srodkowym polozeniu kierownicy,ale na postoju jak krece sterem to luzu nie ma zadnego.poza tym momentami jak kontruje to sciaganie to czuc ledwo wyczuwalnie taki chrobotanie,scieranie.Na kolach letnich nic takiego sie nie dzialo,jedynie sciaganie w prawo bylo ale ulamek tego co teraz (moze z 10%) i nawet przy 170km,h moglem puscic kierownice na autostradzie.na obu rozmiarach auto hamuje normalnie-nie sciaga,cisnienie w oponach sprawdzalem ,jest ok.
co moze byc przyczyna??opny??ic wiek?
czy jest mozliwe ze zbieznosc zwalona ,ale na wiekszych kolach prawie nie czuc??(ja mam auto 4 lata i zbieznosci jeszcze nie robilem,pol roku temu sworzen wahacza wymienialem ,ale mech. ustawil tak jak stary)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez budzik125 » 26 lis 2011, 19:19

Mi się wydaje że jest to wina złego wyważenia kół, pojedź do wulkanizacji żeby ci wyważyli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez Bo_Lo » 26 lis 2011, 19:44

no tez o tym myslalem ,bo nie wywazalem ich w tym roku,ale wtedy by chyba raczej bila kierownica nie?
a nic takiego sie nie dzieje.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez pawcio1017 » 27 lis 2011, 23:56

A ja CI powiem prosty sposób – najpierw sprawdź ciśnienie <glupek2> Jak nie pomoże to wyważanie. (myśle jednak że pomoże). Nie kombinuj z żadną zbieżnością. Skoro tylko z tymi kołami jest coś nie tak (pisałes że nas starych było ok) to ewidentnie wina jest w kołach. To że opony stare nie ma nic do ściągania (co najwyżej do hamowania/trakcji). Ale i to że są z 2000r. nie znaczy że się nie nadają, jeśli tylko były odpowiednio przechowywane.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez mchabeusz » 28 lis 2011, 16:14

W pełni zgadzam się z pawcio1017 sprawdź ciśnienie miałem identyczna sytuacje:D
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez Bo_Lo » 28 lis 2011, 20:35

cisnienie sprawdzalem i jest ok.-2,0 na wszystkich kolach.wywazane w tym roku nie byly,jedyna roanica do zeszlego roku to zamienilem tyl z przodem.na tych letnich 15' tez leciutko sciagalo ale to naprawde delikatnie , moze z 10% tego co na tych 13''..mysle ze zrobie tak-i tak mam zamiar na przod kupic nowe(ew. uzywki w super stanie) oponki i wtedy wiadomo ze beda wywazane.jesli to nic nie da ,wtedy zbieznosc.
pomyslalem ze moze te 15'' maskowaly'' ta [tiiit].... zbieznosc w jakis sposob(np. przez to ze sa sporo szersze)i dopiero po zalozeniu fabrycznych czuc znoszenie prawo.
Ostatnio edytowano 29 lis 2011, 21:00 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 1 raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez lewy323s » 28 lis 2011, 22:09

Odnośnie sworznia wahacza to nie da sie go przykręcić w innej pozycji, bo nie ma regulacji na śrubach. Jednak nowy sworzeń w zależności od jakości i producenta mógł być minimalnie krótszy i zbieżność się przestawiła. Z której strony był zmieniany sworzeń? Jeśli nie szkoda ci 20-30 zł to pojedź na dobrą stacje, przejedziesz tylko po płytach do przodu i do tyłu i ci powiedzą jaką masz zbieżność. Powiem jeszcze coś, ale wątpie żeby u ciebie to się nagle stało. Mi też ściąga, zbieżność ok, opony dobre, winne jest prawe górne mocowanie amortyzatora. Ma po prostu gume wypchaną lekko do góry i cała prawa strona z przodu minimalnie niżej stoi. Najgorsze że było wymieniane i poprostu tak się stało bo częśc jest kiepskiej jakości. Na razie tak jeżdże ale zmierzam do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez Bo_Lo » 29 lis 2011, 21:07

dzieki lewy323s za podpowiedz.jutro oblukam te mocowania(tyl juz przerabialem)
tak mysle sobie czy to sciaganie moze powodowac walniety mechanizm roznicowy lub lozysko w piascie?
(powyzej ok70km/h wyje az do 110.w ciagu 1,5 roku juz 2 razy wymienialem lozysko prawe przednie ,ale tym razem po podniesieniu auta i kreceniu kolem nie slychac szumu z lozyska-mech.stwierdzil tez ze luzow nie ma,tylko slychac rzezenie ze skrzyni biegow i mechanik stwierdzil ze to moze byc mechanizm roznicowy,ale pewnosci ze to nie lozysko nie mam.okazalo sie rowniez ze w skrzyni nie bylo oleju)
co do zbieznosci to w norauto zawolali 91zl za przod :|
co do wywazenia to nie widze zwiazku-wtedy by bilo na kierownicy.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 30 lis 2011, 21:05

co do mocowan/lozysk amorow to sa cale.chyba jednak zaczne od tego ze podjade na ta zbieznosc i wtedy zobaczymy bo jednak ja jezdze autem juz ok 4 lata i jeszcze nie robilem,a kto wie czy i kiedy przede mna ktos robil,a ztego co wiem to wystarczy wpasc w wieksza dziure i zbieznosc moze sie przestawic.co mi tylko nie daje spokoju to ze na wiekszych kolach problem prawie nie istnial
ewentualnie poczekam i w weekend zamienie kola przod na tyl(tak mi doradzili w serwisie land rovera bo przypadkiem zagadalem)mowili tez w tym serwisie ze padniete lozysko moze miec takie objawy.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez benq323 » 2 gru 2011, 01:02

A może krzywa felga z przodu???
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez MareckiGTI » 2 gru 2011, 01:38

Ja kiedyś tak miałem że jedna opona była delikatnie zużyta od strony wewnętrznej i też tak ciągnęło do boku.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez Bo_Lo » 2 gru 2011, 22:04

czekam na oponki.moze w weekend ogarne to bede wiedzial na 100% czy to opony czy nie.jak nie to jade na zbieznosc
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 3 gru 2011, 20:25

oponki juz sa :D jakies EUROSNOW ,moze ktos slyszal cos o tej firmie.uzywki ,ale miesa maja jeszcze sporo i kosztowac maja 100 za 2 szt.w kazdym razie w poniedzialek zakladam i zobaczymy co bedzie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez djakob » 4 gru 2011, 14:41

Ja mam ten sam problem po zmianie kół :) ucieka mi tak samo w prawo, koła wyważone, proste, ciśnienie w oponach sprawdzone, pozostaje mi zrobi zbieżność. Tylko jest jeden szczegół, tylna prawa opona ma większy bieżnik niż lewa, przednie są takie same :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Bo_Lo » 4 gru 2011, 15:13

djakob zmieniales na inny rozmiar czy taki sam?ja z 15 na waziutkie13.przedtem tez czasem sciagalo ale ulamek tego co teraz.teraz w ogole nerwowo sie prowadzi.nie to auto
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez djakob » 4 gru 2011, 15:26

185/55/R15 komplet lecz przód i tył inne firmy opon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Bo_Lo » 4 gru 2011, 15:28

dokladnie takie mam te 15 z przodu,z tylu 195/50r15.zale sciagac mi zaczzelo po zmianie na zimowki (wszystkie takie same conti)155/80r13
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 6 gru 2011, 21:58

no wiec:opony zmienione(rozmiar ten sam 155/80r13 ),zbieznosc?geometria sprawdzona-isealnie nie jest ale odchylka jest tak mala ze nie mieli sumienia tego robic i mnie kasowac 91zl ,bo okazalo sie ze prawe lozysko przod ,znow!! :| huczy i trzeba by je wymienic(to juz bedzie trzecia wymiana w ciagu 1,5roku tego samego lozyska ,wiec raczej kupie tym razem cala piaste uzywke)cale zawieszenie przednie zostalo sprawdzone pod katem luzow itp.-nie stwwierdzono.
efekt jest taki ze sciaganie/znoszenie auta na prawo raczej ustalo(nie mialem czasu tego dokladnie sprawdzic ,ale raczej jest ok)jedno co zostalo to w srodkowym polozeniu kiery czuc taki jakby luz(porownac to moge z odczuciem jakby kolo przednie w rowerze niedokrecone bylo),ale to raczej normalne w tym wieku auta i sadze ze na szerszych laczkach po prostu tego luzu nie czuc.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez pawcio1017 » 6 gru 2011, 22:47

Bolo a te łożysko robiłeś u tego samego mechanika? Może on po prostu sie nie zna i partaczy robote nieodpowiednio nabijając łożysko? Bo coś mało prawdopodobne zeby trzy pod rząd sie posypały same z siebie <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bo_Lo » 7 gru 2011, 17:42

no wlasnie ze nie.pierwsze ktore padlo bylo ori,to wiadomo ze mialo prawo sie sypnac po 200tys,pierwsze zal. bylo JC zakladane przez naprawde porzadny serwis(to juz trzecie auto ktore u nich serwisuje).pdalo po pol roku i slyszalem w innej hurtowni ze ponoc tych JC byla jakas felerna partia.nastepne (te ktore jest akt.i wyje)jest firmy MARGO i zakladal mi inny mechanik(tamten nie mial terminow) i zaczelo wyc po 3 miesiacach i dluzszej trasie(ok 500km).zastanawiam sie czy tym razem nie kupic calej pisty uzywki bo moze tu tkwi problem,tylko nie wiem jak rozszyfrowac ktory mam rozmiar mocowania wahacza(byly 2 wersje 16 i 18mm)inwestowac w lozysko ori albo SKF nie mam zamiaru bo mnie nie stac aktualnie(ok.450zl :| )a wlasnie bylem na przegladzie i czeka mnie wymiana progow <płacze> ,konserwa podwozia , uszczelnienie silnika i regulacja gazu.a sakiewka pusta.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323