Wężyki pod maską- pomoc w rozpoznaniu (zdjęcia)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pawcio1017 » 26 wrz 2011, 22:50

Może pomożecie z czyms, bo jest pare wolnych kostek/wężyków pod maską których nie umiem rozpoznać. Może bardziej obeznani pomogą :)

Dodam że był silnik 1.3 16V przeswapany na 1.3 8V przez poprzedniego właściciela.

1) Od kolektora z tyłu wychodzi jakiś wężyk który u mnie jest zaślepiony. Od czego on i dokąd powinien dochodzić?

Obrazek

2) Przy zbiorniczku od spryskiwacza taka wolna wtyczka 1-pinowa. Od poziomu płynu do spryskiwaczy? Jak tak to gdzie powinno być gniazdo jeżeli byłby pływak?

Obrazek

3) Kolejna wtyczka przy zbiorniku spryskiwaczy tylko nieco głębiej:

Obrazek

4) Kolejna kostka przy lewym reflektorze w okolicach filtra powietrza

Obrazek

Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Lukano » 26 wrz 2011, 23:59

2 nie wygląda na fabryczną
3 i 4 to jak mnie pamięć nie myli fabryczna instalacja do przeciwmgielnych.
Mam takie same w tych samych miejscach.
Od poziomu płynu mnie się zdaje, że jest dwu pinowa. Musiał bym sprawdzić
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lukaszbroda » 27 wrz 2011, 08:48

jesli kostka na zdjeciu nr 3 jest 2 przewodowa to jest kostka od poziomu plynu spryskiwaczy.masz zegary z obrotomierzem?to zmostkuj te dwa piny i zaswieci sie kontrolka.wszystkie mazdy mialy instalacje w full wersji mimo ze nie wszystkie mialy takie wyposazenie.z tego troche luznych kostek w naszych madziach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 27 wrz 2011, 09:11

Z tym, że kostka na zdjeciu numer 3 jest 6-pinowa ale sprawdze ile przewodów do niej dochodzi. Zegary mam z obrotomierzem ale nie byly one fabrycznie (z tego co wiem w 1.3 nigdy nie bylo takich montowanych) i sporo kontrolek mi nie świeci wogóle (np. od rezerwy, od poziomy płynu do sprysk., od hamulca ręcznego). Co do świateł przeciwmgielnych. Kostka 4 to może i całkiem możliwe bo znajduje się blisko klosza lewego ale kostka 3 czy nie jest zadaleko tam wciśnięta za zbiorniczek jeżeli by miała być od przeciwmgielnych? Dzięki za pomoc i czekam na dalsze podpowiedzi :) Może do czegos dojdziemy wspolnymi siłami
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Lukano » 27 wrz 2011, 09:55

pawcio1017 napisał(a):Z tym, że kostka na zdjeciu numer 3 jest 6-pinowa ale sprawdze ile przewodów do niej dochodzi.

Koledze chyba chodziło o zdjęcie nr 2.
pawcio1017 napisał(a):ale kostka 3 czy nie jest zadaleko tam wciśnięta za zbiorniczek jeżeli by miała być od przeciwmgielnych?

Może jest tylko zawinięta za zbiorniczek? U mnie obydwie idealnie pasują długością i miejscem do przeciwmgielnych, wychodzą z wiązki od świateł.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pawcio1017 » 27 wrz 2011, 15:53

Lukano napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Z tym, że kostka na zdjeciu numer 3 jest 6-pinowa ale sprawdze ile przewodów do niej dochodzi.

Koledze chyba chodziło o zdjęcie nr 2.

W sensie, że ta kostka jednopinowa jest od płynu do spryskiwaczy tak? :) Jeżeli tak to gdzie powinna byc podłączona jeśli jest opcja żeby mi działała kontrolka? Gdzieś kiedyś czytałem na forum, ze nie jest trudno zrobić pływak i to podłączyć ale teraz nie moge znaleźć :(


pawcio1017 napisał(a):ale kostka 3 czy nie jest zadaleko tam wciśnięta za zbiorniczek jeżeli by miała być od przeciwmgielnych?

Może jest tylko zawinięta za zbiorniczek? U mnie obydwie idealnie pasują długością i miejscem do przeciwmgielnych, wychodzą z wiązki od świateł.[/quote]

Być może, postaram się to sprawdzić w wolnym czasie. A może to cos od wspomagania? Bo z tego co sie orientuję w tym miejscu znajduje sie zbiorniczek wyrównawczy?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez TALREP » 27 wrz 2011, 18:00

Jeśli chodzi o zdjęcie 2 to widzę tam jakiś mały bałagan z kablami, ktory nie wyglada mi na fabryczna robotę – kable zwiniete i sklejone izolacją. rozwin ta izolacje i onadaj skad ta kostka dokladnie wychodzi. Dla mnie tak jak i Lukano pisał nie wyglada ona na fabryczna.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez patryk240 » 27 wrz 2011, 18:12

Pawcio powiedz mi gdzie masz krokowca jakbyś mógł wstawić zdjęcie bo ja mam z tyłu kolektora tak jak na tym zdjęciu na którym widzisz że wężyk który masz zaślepiony idzie u mnie do krokowca a mam 1.3 8v
Wybacz zdjęcie stare na którym jest zaznaczony krokowiec a z niego wychodzi wężyk z pomarańczową plamką do kolektora.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 27 wrz 2011, 22:30

TALREP napisał(a):Jeśli chodzi o zdjęcie 2 to widzę tam jakiś mały bałagan z kablami, ktory nie wyglada mi na fabryczna robotę – kable zwiniete i sklejone izolacją. rozwin ta izolacje i onadaj skad ta kostka dokladnie wychodzi. Dla mnie tak jak i Lukano pisał nie wyglada ona na fabryczna.


Izolacją ja zawinąlem bo był luźny i sie tam plątał. Z tego co pamiętam to idzie do błotnika i tam ginie bo dalej nie moge dojść.

patryk240 napisał(a):Pawcio powiedz mi gdzie masz krokowca jakbyś mógł wstawić zdjęcie bo ja mam z tyłu kolektora tak jak na tym zdjęciu na którym widzisz że wężyk który masz zaślepiony idzie u mnie do krokowca a mam 1.3 8v
Wybacz zdjęcie stare na którym jest zaznaczony krokowiec a z niego wychodzi wężyk z pomarańczową plamką do kolektora.
Obrazek


Zobacze ale z tego co kojarze to u mnie tam raczej nie ma krokowca. Musze jutro zobaczyć i dam znać.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez psychol » 28 wrz 2011, 22:21

od rezerwy plynu do spryskiwaczy i od rezerwy nie palą się tobie kontrolki bo zapewne nie masz czujników.ja jak zmieniałem w mojej 1.3 licznik na ten z obtotomierzem musialem takze dodac czujnik plynu do spryskiwaczy oraz czujnik przy pompce paliwa
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Postprzez pawcio1017 » 28 wrz 2011, 22:41

psychol napisał(a):od rezerwy plynu do spryskiwaczy i od rezerwy nie palą się tobie kontrolki bo zapewne nie masz czujników.ja jak zmieniałem w mojej 1.3 licznik na ten z obtotomierzem musialem takze dodac czujnik plynu do spryskiwaczy oraz czujnik przy pompce paliwa


Skąd je dokupiłeś i za ile? :) Trzeba było zmieniać cały zbiorniczek do spryskiwaczy czy sam czujnik czy jak? Całą pompe paliwa zmieniałeś czy tylko jakis czujnik?


Patryk240 nie mam w tym miejscu krokowca o ktorym mówiłeś. Wychodziłoby na to, że mam dolot od 1.3 8v a silnik 16v i tam chyba krokowiec jest w innym mniejscu nie? Nie wiesz może gdzie dokładniej sie on znajduje? :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez TALREP » 29 wrz 2011, 08:20

Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy lepiej sobie odpuść – więcej z tym kłopotu niż pożytku <lol> Jest trochę tematów na forum o zawieszających się pływakach, a jak kontrolka pali się podczas jazdy w nocy to mi osobiście przeszkadza bo razi po oczach <glupek2>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez patryk240 » 29 wrz 2011, 12:19

pawcio1017 napisał(a):Patryk240 nie mam w tym miejscu krokowca o ktorym mówiłeś. Wychodziłoby na to, że mam dolot od 1.3 8v a silnik 16v i tam chyba krokowiec jest w innym mniejscu nie? Nie wiesz może gdzie dokładniej sie on znajduje? :)

W 16v był krokowiec przy przepustnicy na dole dołączony.
Obrazek
Tak jak tutaj :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 29 wrz 2011, 15:12

patryk240 napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Patryk240 nie mam w tym miejscu krokowca o ktorym mówiłeś. Wychodziłoby na to, że mam dolot od 1.3 8v a silnik 16v i tam chyba krokowiec jest w innym mniejscu nie? Nie wiesz może gdzie dokładniej sie on znajduje? :)

W 16v był krokowiec przy przepustnicy na dole dołączony.
Obrazek
Tak jak tutaj :)

Rozumiem, że sam krokowiec to to na lewo od przepustnicy? Na co zwrócić uwagę przy czyszczeniu itp? Da rade jakoś sprawdzić czy działa tak jak należy?

TALREP napisał(a):Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy lepiej sobie odpuść – więcej z tym kłopotu niż pożytku <lol> Jest trochę tematów na forum o zawieszających się pływakach, a jak kontrolka pali się podczas jazdy w nocy to mi osobiście przeszkadza bo razi po oczach <glupek2>


Ale czytałem że da rade udoskonalić pływak, żeby zawsze chciało mu sie pływać :) A mnie najbardziej wkurza sam fakt, że coś nie działa w samochodzie :) Wie ktoś jak sie do tego zabrać, żeby czujnik mieć?

A tak swoją drogą to jeszcze mam pewną zagwostkę apropo filtra z węglem aktywnym. Wrzuce wieczorem fotke i wyjaśnie dokładniej, może pomożecie :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez psychol » 30 wrz 2011, 00:17

TALREP napisał(a):Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy lepiej sobie odpuść – więcej z tym kłopotu niż pożytku <lol> Jest trochę tematów na forum o zawieszających się pływakach, a jak kontrolka pali się podczas jazdy w nocy to mi osobiście przeszkadza bo razi po oczach <glupek2>

obecnie mam już 3 ,mazde i jakoś w żadnej mi sie pływak nie zawiesił i nigdy nie mialem z tym problemu....poprzednią miałem 1,6 mialem czołowke z innym autem pozniej kupilem 1.3 i co ciekawsze rzeczy i czesci przydatne sobie poprzekladalem
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Postprzez TALREP » 30 wrz 2011, 08:21

psychol napisał(a):
TALREP napisał(a):Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy lepiej sobie odpuść – więcej z tym kłopotu niż pożytku <lol> Jest trochę tematów na forum o zawieszających się pływakach, a jak kontrolka pali się podczas jazdy w nocy to mi osobiście przeszkadza bo razi po oczach <glupek2>

obecnie mam już 3 ,mazde i jakoś w żadnej mi sie pływak nie zawiesił i nigdy nie mialem z tym problemu....poprzednią miałem 1,6 mialem czołowke z innym autem pozniej kupilem 1.3 i co ciekawsze rzeczy i czesci przydatne sobie poprzekladalem


Jak to się mówi – wyjątek potwierdzający regółę. Ja ze swoim trochę walczyłem, jednak tylko naprawiałem, nie próbując ulepszać i po krótkim czasie 1-2 wypróżnienia zbiorniczka i dalej się zawieszał, więc przy okazji grzebania przy zegarach zamieniłem kontrolkę płynu z jedną przepaloną żarówką od podświetlania obrotów :]
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez patryk240 » 30 wrz 2011, 19:41

pawcio1017 napisał(a):
patryk240 napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Patryk240 nie mam w tym miejscu krokowca o ktorym mówiłeś. Wychodziłoby na to, że mam dolot od 1.3 8v a silnik 16v i tam chyba krokowiec jest w innym mniejscu nie? Nie wiesz może gdzie dokładniej sie on znajduje? :)

W 16v był krokowiec przy przepustnicy na dole dołączony.
Obrazek
Tak jak tutaj :)

Rozumiem, że sam krokowiec to to na lewo od przepustnicy? Na co zwrócić uwagę przy czyszczeniu itp? Da rade jakoś sprawdzić czy działa tak jak należy?

Jak sprawdzić to nie wiem ale krokowiec jest po lewo :] A co do czyszczenia to jest gdzieś super fotorelacja pokazana jak to zrobić. A ty masz właśnie taki zamontowany w 1.3 8v?? Jeśli masz taki i ci działa to ja też bym chętnie sobie zamienił na taki bo tego mojego nie mogę nigdzie dostać ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez cartoontrabant » 2 lis 2011, 13:24

Na zdjęciu nr 2 jest widoczny kabel (1 pinowy) do pompy wspomagania kierownicy – a dokładniej do wyłączania pompy wspomagania wraz ze wzrotem prędkości samochodu. Kostka do kontrolki poziomu płynu spreskiwacza ma 2 kabelki.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Postprzez pawcio1017 » 2 lis 2011, 15:20

cartoontrabant napisał(a):Na zdjęciu nr 2 jest widoczny kabel (1 pinowy) do pompy wspomagania kierownicy – a dokładniej do wyłączania pompy wspomagania wraz ze wzrotem prędkości samochodu. Kostka do kontrolki poziomu płynu spreskiwacza ma 2 kabelki.


Dzięki za info. Czyli ten 1PIN jest od wspomagania tak jak myślałem... :)

Mam jeszcze pytanie czy od spodu filtra oparów paliwa (tej czarnej puszki) powinien wychodzić niezakończony kawałek rurki? (raczej nie zaobserowowałem, żeby tamtedy coś ciekło, kapało...) czy raczej ten wezyk powinien bć dłuższy i gdzies podłaczony? <co?>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez cartoontrabant » 2 lis 2011, 15:27

Ma być taki niezakończony. :) To tak jakby "przelew" jakby za dużo oparów miało się zebrać to awaryjnie "wyciekną" przelewem nie rozsadzając filtra z węglem aktywnym.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323