323f bg 1,6 16v wymiana gum i lacznikow stabilizatora tyl

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bo_Lo » 29 maja 2011, 17:07

witam.planuje samodzielnie wymienic gumy i laczniki stabilizatora z tylu(prawdopodobny winowajca stukow i trzeszczenia z tylu-plastiki i polka wykluczone)bo widac ze sa zmeczone i mam pytanie czy dam sobie z tym rade tzn. czy da rade to zrobic na lewarku czy musi byc kanal?czy robic to na podniesionym czy na opuszczonym aucie?czy musze na cos uwazac zeby np.nie odbilo czyms w pysk ;P .
jaka kolejnoscia wymieniac -najpierw gumy potem laczniki czy na odwrot?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez pawcio1017 » 30 maja 2011, 00:00

Ja Ci nie odpowiem na Twoje pytanie ale zasugeruje jeszcze zebys sprawdzil poduszki amortyzatorow z tył6u bo one najczesciej jak przerdzewieja to wydaje odglosy tak, jakby trzeszczaly plastiki z tylu...;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bo_Lo » 30 maja 2011, 11:34

pawcio1017 poduszki wymienione niecaly rok temu,sprawdzone i to nie to.a gumy i drazki na 100%sa wyjechane i do wymiany.licze na to ze po wymianie przestanie trzeszczec
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez pawcio1017 » 30 maja 2011, 16:20

A ja bym mimo wszystko sprawdził te poduszki najpierw też, bo uwierz – znam przypadek gdzie po miesiącu poduszka była ponownie do wymiany (szczególnie te z allegro tak czesto mają). Jak już bedziesz grzebać to nie zaszkodzi przy okazji obejrzeć;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bo_Lo » 30 maja 2011, 20:36

spoko,pierwsze ktore zamowilem z allegro(ponoc oryginalne)padly na drugi dzien :| ale te co mam teraz sa dobre-jezdzilem przez 2 dni z tylu przy zdemontowanych wszystkich plastikach w bagazniku i min.sprawdzalem te poduszki i sa ok.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez MichalS80 » 30 maja 2011, 21:20

Ja odkręcałem z przodu stabilizator i nie było problemow. Chyba lepiej podnieść auto i odkręcić kola, bo wahacze musza być równomiernie odciążane. Przy skręcaniu do wahacza producent zaleca żeby gwint wystawał nad nakrętkę na ok.18mm, nie wiem dlaczego to takie ważne. Instrukcja zaleca tez żeby śruby stabilizatora dokręcać do końca dopiero po opuszczeniu auta na ziemie.
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez Bo_Lo » 30 maja 2011, 21:24

oki.dzieki za podpowiedz jutro zabieram sie do roboty(tyle ze tylne,przednie za jakis czas)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 1 cze 2011, 19:46

laczniki i gumy stabilizatora wymienione <czarodziej>obylo sie nawet bez katowki :D prowadzenie w zakretach odczuwalnie sie poprawilo,auto mniej sie przechyla .przy okazji to samo zrobie z przodu bo tez wygladaja na zmeczone i slychac juz stuki lekkie z przodu.niestety nadal cos "trzeszczy" z tylu.chyba nigdy nie znajde powodu tego dzwieku <płacze> jedyne co pozostalo to albo ktorys amor(7miesieczne gazowki SRL)albo to odbojniki/slony(sa pekniete)dzwiek to na pewno nie gumy na wachaczach(za delikatny) .przypomina raczej jakby ktos kamyczkiem w zderzak rzucal.czasem caly dzien nic a czasem cholery mozna dostac i mam wrazenie ze buda peka (z reguly pojawia sie po ostro wzietym zakrecie lub zjechaniu z wysokiego kraweznika,ale bujanie autem na postoju go nie powoduje)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez gogo » 1 cze 2011, 22:18

Zamek klapy bagażnika :P
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Bo_Lo » 5 cze 2011, 20:48

gogo jak to sprawdzic??zaczynam podejrzewac tylny zderzak ...po dokreceniu tablicy rej.problem PRAWIE znikl na dwa dni (mocno cisnalem na zderzak srubokretem)ale teraz powtrocil tak w 70%.ale zamek oblukam bo jak jechalem z tylu bez plastikow,polki i tapicerek i przylozylem reke w to miejsce obok lewarka to bylo czuc ze to z tamtycz okolic.kurde znalezienie przyczyny tego stukania powoli staje sie moja obsesja <diabełek> jak stuka to mam ochote madzie sprzedac ,oddac a nawet podpalic komisyjnie ,ale jak przestaje to znow ja kocham hehe :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez gogo » 6 cze 2011, 01:13

Może przejedź się z otwartą klapą. Jak ja swoja kupiłem to też coś stukało z tyłu i piszczało, nie wiedziałem co to jest... Potem jakoś kolegę podwoziłem który miał już kilka lat taką sama madzie, od razu rzucił hasło zamek klapy bagażnika : D To był strzał w dziesiątkę, trochę go podregulowałem i jest spoko : D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Bo_Lo » 6 cze 2011, 20:46

no kurcze dzisiaj rylem przy zamku i nie wyglada zeby mial on jakis luz,ale zauwazylem ze tylny zderzak byl pykniety w narozniku i delikatnie wisi w tym narozniku(ok 0,5 cm)jak go reka do gory dzwigam to wlasnie tak "strzela" w tym miejscu.patrzalem od srodka to sruby sa dokrecona na maksa.wnioskuje ze mocowanie od strony zderzaka dostalo w pupę i ma lekki luz .podlozylem po omacku kawalek wezyka miedzy mocowanie a kaste ,jutro sie przejade po bruku i zobacze efekty.jak nie to bedzie trzeba zdjac zderzak i pokleic mocowanie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323