Strona 1 z 1

Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 13 maja 2011, 09:13
przez gutek071
Witam. Odpowietrzałem układ hydrauliczny ze względu na kiepskie działanie wysprzęglika. Po odpowietrzeniu sprzęgło działa prawidłowo ale... Pedał hamulca był wcześniej dość twardy ale hamulce brały mocno i równo. Teraz pedał chodzi lżej, nie rośnie przy pompowaniu ale bierze przy samej podłodze i skuteczność hamowania odczuwalnie spadła. Sprawdziłem podciśnienie i jest ok – ssie :) Przy przytrzymaniu pedał nie obniża się więc pompa raczej nie puszcza. Nie wiem gdzie szukać przyczyny :(

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 13 maja 2011, 13:22
przez patryk240
Kolego ja po wymianie klocków i tarcz mam to samo bierze przy samej podłodze pedał leciutko chodzi ale moim zdanie hamuje zajefajnie bo jak trzeba i szybko wciśniesz hamulec to zahamuje a nie tak że masz przy samej górze i odrazu hamujesz z piskiem a tak chyba hamujesz nawet jak naciskasz lekko hamulec przynajmniej ja tak mam i to że lekko chodzi nie znaczy że słabo hamuje mi sie wydaje że tak powinno być bo tak hamujesz stopniowo ale moge się mylić :P

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 13 maja 2011, 13:40
przez gutek071
No w moim przypadku nie do końca tak jest że hamuje prawidłowo, bo nawet przy gwałtownym depnięciu hamulca nie jestem w stanie doprowadzić do zablokowania kół ,a abs'u nie mam ;)

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 13 maja 2011, 14:53
przez patryk240
No u mnie wszystko elegancko więc może nie do końca ci się odpowietrzyło spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć :)

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 13 maja 2011, 15:04
przez gutek071
Odpowietrzałem go 3x. Jutro zmienię płyn hamulcowy i jak nic nie pomoże to nie wiem, chyba kupię serwo z pompą. Znalazłem jeszcze post http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=104978&hilit=hamulce w którym zwierzu612 mówi o regulacji śruby przy pedale wiec spróbuje to zrobić.

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 13 maja 2011, 16:07
przez Mazdaxxx
coś nadal jest zapowietrzone serwo i pompa nie jest tu problemem tylko nadal powietrze w układzie dlatego hamulec sie zrobił gumisty i słabszy ... proponuje odpowitrzenie wszystkich 4 kół a przedewszystkim tyłu

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 16 maja 2011, 08:48
przez gutek071
Faktycznie wygląda na to że poprostu był nadal zapowietrzony... Okazało się że ręczny nie odbija więc odpowietrzaliśmy układ jakby na ręcznym <glupek2> Przy okazji zwolniliśmy ten zaciągnięty ręczny, zmieniliśmy cieknący cylinderek i auto odżyło :) Fruwa. Już nie jakbym kotwicę za sobą ciągnął <serduszka> Hamulce też wróciły do normy. Podejrzewam że rozwiąże to też problem "zagadkowo" podwyższonego spalania :) Muszę teraz kupić samoregulatory i linki na tył bo zrobione puki co jest doraźnie – nie mogę dotykać ręcznego bo znów go będę zwalniał sciągając koła :P

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 16 maja 2011, 10:34
przez gutek071
Zapomniałem jeszcze zapytać odnośnie płynu hamulcowego. Zmieniliśmy płyn w całym układzie ale nie mogłem dostać płynu dot3 a taki jest zalecany w instrukcji jak i na nakrętce od zbiorniczka (use only dot3) i zalany został dot4. Czy robi to jakąś różnice?

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 16 maja 2011, 14:26
przez Mazdaxxx
nie ,dot4 ma te same właściwości poza tym tylko ma większą temperature wrzenia...

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 19 maja 2011, 15:33
przez gutek071
Czy jest możliwość naprawy zapieczonych samoregulatorów szczęk hamulcowych? czy w grę wchodzi jedynie wymiana na nowe?

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 19 maja 2011, 15:38
przez gogo
Jest. Imadło, młotek, jakiś odrdzewiacz i ogień :D

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 19 maja 2011, 15:43
przez gutek071
Ok. No to w sobotę walka <faja> Ciekawe tylko ile wytrzymają po tej regeneracji.... Jak to zrobię pozostaje tylko wymienić linki od ręcznego i wreszcie będzie wszystko cacy :) No nie licząc krokowca :P

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 19 maja 2011, 17:24
przez Ania_TM
gutek071 napisał(a):Czy jest możliwość naprawy zapieczonych samoregulatorów szczęk hamulcowych? czy w grę wchodzi jedynie wymiana na nowe?


miałam robioną taką regeneracje tak samo zaciski- cud miód malina :)

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 20 maja 2011, 09:19
przez gutek071
Samoregulatory zregenerowane :) Chodzą jak nowe <serduszka> Przydałoby się tylko bębny zmienić bo już dość mocno wytarte przez co skok tłoczków duży ale chwilowo musi poczekać bo jako tako hamuje a pilniejszy jest denerwujący mnie krokowiec ;)

Re: Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

PostNapisane: 20 maja 2011, 12:45
przez TALREP
...post do usuniecia...