Problem ze skutecznością hamowania po odpowietrzeniu układu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gutek071 » 13 maja 2011, 09:13

Witam. Odpowietrzałem układ hydrauliczny ze względu na kiepskie działanie wysprzęglika. Po odpowietrzeniu sprzęgło działa prawidłowo ale... Pedał hamulca był wcześniej dość twardy ale hamulce brały mocno i równo. Teraz pedał chodzi lżej, nie rośnie przy pompowaniu ale bierze przy samej podłodze i skuteczność hamowania odczuwalnie spadła. Sprawdziłem podciśnienie i jest ok – ssie :) Przy przytrzymaniu pedał nie obniża się więc pompa raczej nie puszcza. Nie wiem gdzie szukać przyczyny :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez patryk240 » 13 maja 2011, 13:22

Kolego ja po wymianie klocków i tarcz mam to samo bierze przy samej podłodze pedał leciutko chodzi ale moim zdanie hamuje zajefajnie bo jak trzeba i szybko wciśniesz hamulec to zahamuje a nie tak że masz przy samej górze i odrazu hamujesz z piskiem a tak chyba hamujesz nawet jak naciskasz lekko hamulec przynajmniej ja tak mam i to że lekko chodzi nie znaczy że słabo hamuje mi sie wydaje że tak powinno być bo tak hamujesz stopniowo ale moge się mylić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez gutek071 » 13 maja 2011, 13:40

No w moim przypadku nie do końca tak jest że hamuje prawidłowo, bo nawet przy gwałtownym depnięciu hamulca nie jestem w stanie doprowadzić do zablokowania kół ,a abs'u nie mam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez patryk240 » 13 maja 2011, 14:53

No u mnie wszystko elegancko więc może nie do końca ci się odpowietrzyło spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez gutek071 » 13 maja 2011, 15:04

Odpowietrzałem go 3x. Jutro zmienię płyn hamulcowy i jak nic nie pomoże to nie wiem, chyba kupię serwo z pompą. Znalazłem jeszcze post http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=104978&hilit=hamulce w którym zwierzu612 mówi o regulacji śruby przy pedale wiec spróbuje to zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Mazdaxxx » 13 maja 2011, 16:07

coś nadal jest zapowietrzone serwo i pompa nie jest tu problemem tylko nadal powietrze w układzie dlatego hamulec sie zrobił gumisty i słabszy ... proponuje odpowitrzenie wszystkich 4 kół a przedewszystkim tyłu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez gutek071 » 16 maja 2011, 08:48

Faktycznie wygląda na to że poprostu był nadal zapowietrzony... Okazało się że ręczny nie odbija więc odpowietrzaliśmy układ jakby na ręcznym <glupek2> Przy okazji zwolniliśmy ten zaciągnięty ręczny, zmieniliśmy cieknący cylinderek i auto odżyło :) Fruwa. Już nie jakbym kotwicę za sobą ciągnął <serduszka> Hamulce też wróciły do normy. Podejrzewam że rozwiąże to też problem "zagadkowo" podwyższonego spalania :) Muszę teraz kupić samoregulatory i linki na tył bo zrobione puki co jest doraźnie – nie mogę dotykać ręcznego bo znów go będę zwalniał sciągając koła :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez gutek071 » 16 maja 2011, 10:34

Zapomniałem jeszcze zapytać odnośnie płynu hamulcowego. Zmieniliśmy płyn w całym układzie ale nie mogłem dostać płynu dot3 a taki jest zalecany w instrukcji jak i na nakrętce od zbiorniczka (use only dot3) i zalany został dot4. Czy robi to jakąś różnice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Mazdaxxx » 16 maja 2011, 14:26

nie ,dot4 ma te same właściwości poza tym tylko ma większą temperature wrzenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez gutek071 » 19 maja 2011, 15:33

Czy jest możliwość naprawy zapieczonych samoregulatorów szczęk hamulcowych? czy w grę wchodzi jedynie wymiana na nowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez gogo » 19 maja 2011, 15:38

Jest. Imadło, młotek, jakiś odrdzewiacz i ogień :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez gutek071 » 19 maja 2011, 15:43

Ok. No to w sobotę walka <faja> Ciekawe tylko ile wytrzymają po tej regeneracji.... Jak to zrobię pozostaje tylko wymienić linki od ręcznego i wreszcie będzie wszystko cacy :) No nie licząc krokowca :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Ania_TM » 19 maja 2011, 17:24

gutek071 napisał(a):Czy jest możliwość naprawy zapieczonych samoregulatorów szczęk hamulcowych? czy w grę wchodzi jedynie wymiana na nowe?


miałam robioną taką regeneracje tak samo zaciski- cud miód malina :)
Ania_TM
 

Postprzez gutek071 » 20 maja 2011, 09:19

Samoregulatory zregenerowane :) Chodzą jak nowe <serduszka> Przydałoby się tylko bębny zmienić bo już dość mocno wytarte przez co skok tłoczków duży ale chwilowo musi poczekać bo jako tako hamuje a pilniejszy jest denerwujący mnie krokowiec ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez TALREP » 20 maja 2011, 12:45

...post do usuniecia...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323