Strona 1 z 1

dobranie się do sprzęgła

PostNapisane: 18 maja 2005, 01:23
przez Wojtas_323F
Witam
Ostatnio cierpię na brak kasy i z tego powodu sam zamierzam wymienić sprzęgło, może ktoś już to wcześniej robił i może mi udzielić jakichś wskazówek jak postępować. Może jest jakieś tanie i dobre <lol> sprzęgło które można wybrać. Zywkle tanie zaprzecza dobremu, może jest jakiś wyjątek.
Samochód Mazda 323F BG 1.8 SOHC 84KW/115KM – wesja holenderska, nigdzie nie mogę znaleźć w opisach takiego silnika z mocą 115KM były silniki 1.8 tyle że DOHC montowne w nowszej wersji. Strasznie mnie ciekawi jaką moc ma ten silnik. Koleś na badaniu technicznym wpisał numer i wyskoczył mu opis silnika z mocą 115KM.
Ostatnie pytanie: jak poznać że katalizator już przestał działać i nadaje się do śmietnika?
Z góry dziękuję za odpowiedz

PostNapisane: 18 maja 2005, 18:16
przez ravo
ja wlasnie wrocilem z wymaine tarczy i docisku wiec tak jesli cos umiesz i masz kanal t bez problemu to zrobisz trzebo wszystko odkrecic skrzynie wyciagnac, naprawde proste jelsi masz gdzie to zrobic:) robota na jakies 3-6h

PostNapisane: 19 maja 2005, 00:02
przez Wojtas_323F
Mam kanał i narzędzia przynajmniej standardowe, właśnie ciekawi mnie czy nie ma niespodzianek typu klucz do odkręcania jakiejśtam śrubki który posiadają tylko serwisy.
Przy odkręcaniu skrzyni trzeba z niej zlać olej? Jeśli tak to jaki później wlać?

PostNapisane: 19 maja 2005, 07:20
przez marcus
Olej trzeba spuszczać, jeśli chcesz to możesz wymienić 50 zł za litr syntetyk u ciebie wchodzi chyba 3,3 litra, a co do śrubek to jeszcze tego w Madzi nie robiłem i nie wiem.

PostNapisane: 19 maja 2005, 07:22
przez ravo
trzeba zlac olej bedziesz wyciagal poloski, i jak jest ladny umnie byl nie musisz go wcale zmieniac, nie ma zadnych niespodzianek

PostNapisane: 13 cze 2006, 22:44
przez Gość
witam
jestem tu po raz pierwszy.... :)
brat chciał żeby mu sie dowiedzieć jak konkretnie dobrac się do sprzęgła(bo trzeba wymienic tarczę) w mazdzie 323f 1.8 DOHC...
trzeba wyciągać samą skrzynię w dół czy skrzynię z silnikiem do góry?
jak ktos wie niech napisze
z góry dzięki
pozdrawiam.....

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:14
przez Jaksa
emcet napisał(a):trzeba wyciągać samą skrzynię w dół
Tak – tylko do dołu....

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:20
przez pinky
Ale silnik tez trza chyba podnieść do góry troche żeby to poodkręcać, u mnie przynajmniej tak w AZAuto robili.

PostNapisane: 14 cze 2006, 08:09
przez marcineusz
ostatnio wymieniałem taką tarczę w swojej ... ważna rzecz to ustawić dobrze tarczę sprzęgła czyli prosto, tak żeby zębaty bolec mógł bez problemu wcisnąć sie do tarczy i wszedł w otworek na kole zamachowym bo inaczej nie wejdzie .. jak zdejmiesz to zobaczysz o co chodzi... wyciągnij półośki dopiero po zlaniu oleju :)nie wciskaj sprzęgła jak zdejmiesz skrzynię jeżeli masz hydrauliczne a chyba masz, nie wiem...u mnie trzeba było odkręcić rpzrusznik, trzymał sie na skrzyni... nie wiem ale chyba do góry wyciągnąć skrzyni się nie da :) jak nie masz podnośnika jakiegoś to do założenia skrzyni wystarczą dwie łopaty :) – czyste łopaty :)...
u mnie silnik trzyma sie z jednej strony na skrzyni.. zanim odkręcisz skrzynię od ramy auta upewnij sie że masz pod silnikiem dobrze ustawiony lewarek, który bedzie ci ten silnik podtrzymywał. bez kanału też sie da :).. klucze u mnie 10,12,14,17, i jakiś tam do półośki... i najważniejsze weź sobie do pomocy jakiegoś pomocnika to ci szybciej pójdzie zakładanie skrzyni....
aa i sprawdz czy łożysko dociskowe czy sie nie kończy. jeśli sie kończy to lepiej wymień (na oryginał) bo bedziesz musiał tak jak ja 2 razy rozbierać a to wcale za drugim razem nie jest takie fajne :)
sprzęgło polecam oryginał oczywiście... chociaż sam na swój zamiennik nie narzekam...

pozdrawiam i powodzenia

PostNapisane: 14 cze 2006, 10:21
przez Łukasz
Wojtas_323F napisał(a):Mazda 323F BG 1.8 SOHC 84KW/115KM – wesja holenderska
– to jest 103KM.


ravo napisał(a):robota na jakies 3-6h
– dużo więcej.

marcus napisał(a): u ciebie wchodzi chyba 3,3 litra,
-dokładnie 2,7.
Aha i przy wyjmowaniu skrzyni musisz odłączyć wewnętrzne przeguby od niej.Podczas tej czynności nie wytrzymują uszczelniacze (zimeringi) więc od razu możesz iść do sklepu i je kupić.Pamiętaj ,podczas ich póżniejszego montażu nie pognij ich.