dobranie się do sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtas_323F » 18 maja 2005, 01:23

Witam
Ostatnio cierpię na brak kasy i z tego powodu sam zamierzam wymienić sprzęgło, może ktoś już to wcześniej robił i może mi udzielić jakichś wskazówek jak postępować. Może jest jakieś tanie i dobre <lol> sprzęgło które można wybrać. Zywkle tanie zaprzecza dobremu, może jest jakiś wyjątek.
Samochód Mazda 323F BG 1.8 SOHC 84KW/115KM – wesja holenderska, nigdzie nie mogę znaleźć w opisach takiego silnika z mocą 115KM były silniki 1.8 tyle że DOHC montowne w nowszej wersji. Strasznie mnie ciekawi jaką moc ma ten silnik. Koleś na badaniu technicznym wpisał numer i wyskoczył mu opis silnika z mocą 115KM.
Ostatnie pytanie: jak poznać że katalizator już przestał działać i nadaje się do śmietnika?
Z góry dziękuję za odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez ravo » 18 maja 2005, 18:16

ja wlasnie wrocilem z wymaine tarczy i docisku wiec tak jesli cos umiesz i masz kanal t bez problemu to zrobisz trzebo wszystko odkrecic skrzynie wyciagnac, naprawde proste jelsi masz gdzie to zrobic:) robota na jakies 3-6h
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Wojtas_323F » 19 maja 2005, 00:02

Mam kanał i narzędzia przynajmniej standardowe, właśnie ciekawi mnie czy nie ma niespodzianek typu klucz do odkręcania jakiejśtam śrubki który posiadają tylko serwisy.
Przy odkręcaniu skrzyni trzeba z niej zlać olej? Jeśli tak to jaki później wlać?
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez marcus » 19 maja 2005, 07:20

Olej trzeba spuszczać, jeśli chcesz to możesz wymienić 50 zł za litr syntetyk u ciebie wchodzi chyba 3,3 litra, a co do śrubek to jeszcze tego w Madzi nie robiłem i nie wiem.
Ostatnio edytowano 19 maja 2005, 07:28 przez marcus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2005, 19:47
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG 1324 (75KM)

Postprzez ravo » 19 maja 2005, 07:22

trzeba zlac olej bedziesz wyciagal poloski, i jak jest ladny umnie byl nie musisz go wcale zmieniac, nie ma zadnych niespodzianek
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Gość » 13 cze 2006, 22:44

witam
jestem tu po raz pierwszy.... :)
brat chciał żeby mu sie dowiedzieć jak konkretnie dobrac się do sprzęgła(bo trzeba wymienic tarczę) w mazdzie 323f 1.8 DOHC...
trzeba wyciągać samą skrzynię w dół czy skrzynię z silnikiem do góry?
jak ktos wie niech napisze
z góry dzięki
pozdrawiam.....
Gość
 

Postprzez Jaksa » 13 cze 2006, 23:14

emcet napisał(a):trzeba wyciągać samą skrzynię w dół
Tak – tylko do dołu....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez pinky » 13 cze 2006, 23:20

Ale silnik tez trza chyba podnieść do góry troche żeby to poodkręcać, u mnie przynajmniej tak w AZAuto robili.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez marcineusz » 14 cze 2006, 08:09

ostatnio wymieniałem taką tarczę w swojej ... ważna rzecz to ustawić dobrze tarczę sprzęgła czyli prosto, tak żeby zębaty bolec mógł bez problemu wcisnąć sie do tarczy i wszedł w otworek na kole zamachowym bo inaczej nie wejdzie .. jak zdejmiesz to zobaczysz o co chodzi... wyciągnij półośki dopiero po zlaniu oleju :)nie wciskaj sprzęgła jak zdejmiesz skrzynię jeżeli masz hydrauliczne a chyba masz, nie wiem...u mnie trzeba było odkręcić rpzrusznik, trzymał sie na skrzyni... nie wiem ale chyba do góry wyciągnąć skrzyni się nie da :) jak nie masz podnośnika jakiegoś to do założenia skrzyni wystarczą dwie łopaty :) – czyste łopaty :)...
u mnie silnik trzyma sie z jednej strony na skrzyni.. zanim odkręcisz skrzynię od ramy auta upewnij sie że masz pod silnikiem dobrze ustawiony lewarek, który bedzie ci ten silnik podtrzymywał. bez kanału też sie da :).. klucze u mnie 10,12,14,17, i jakiś tam do półośki... i najważniejsze weź sobie do pomocy jakiegoś pomocnika to ci szybciej pójdzie zakładanie skrzyni....
aa i sprawdz czy łożysko dociskowe czy sie nie kończy. jeśli sie kończy to lepiej wymień (na oryginał) bo bedziesz musiał tak jak ja 2 razy rozbierać a to wcale za drugim razem nie jest takie fajne :)
sprzęgło polecam oryginał oczywiście... chociaż sam na swój zamiennik nie narzekam...

pozdrawiam i powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 10:21
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG

Postprzez Łukasz » 14 cze 2006, 10:21

Wojtas_323F napisał(a):Mazda 323F BG 1.8 SOHC 84KW/115KM – wesja holenderska
– to jest 103KM.


ravo napisał(a):robota na jakies 3-6h
– dużo więcej.

marcus napisał(a): u ciebie wchodzi chyba 3,3 litra,
-dokładnie 2,7.
Aha i przy wyjmowaniu skrzyni musisz odłączyć wewnętrzne przeguby od niej.Podczas tej czynności nie wytrzymują uszczelniacze (zimeringi) więc od razu możesz iść do sklepu i je kupić.Pamiętaj ,podczas ich póżniejszego montażu nie pognij ich.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323