Mazda 323F '90r Bicie podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez siwy_dymek » 20 lut 2006, 00:37

Yard napisał(a):Wystarczyło zdjąc koło i lekko opukać hamulce


ale ja nie mam czego opukiwac, bo nie ma tam rdzy na tarczy, a tez byla sciagana ostatnio i zalozona i nic, ale nie sciagalem jej ja i nie patrzylem czy czasem piasta na swojej powierzchni nie ma rdzy, ktora by powodowala nierowne przyleganie
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez siwy_dymek » 20 lut 2006, 15:26

Halo, czy ktos wie co dolega mojej madzi? Chcialbym to ustalic jak najszybciej, bo szkoda mi zniszczyc nowe tarcze!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Orin » 20 lut 2006, 17:21

Skoro wykluczyłeś już tarcze i jeszcze kilka innych rzeczy, to tutaj raczej już nic nie wkombinujesz... To tylko moje domysły, ale poprzedni właściciel mógł w coś uderzyć tym kołem,co spowodowało nieznaczne uszkodzenie któregoś z podzespołów (na myśli mam piastę, łożysko, może nawet delikatnie zgięta półoś.. tarcza już wyeliminowana)
Jedź do jakiegoś zakładu, w którym mogą to obejrzeć fachowym okiem, bo jeśli zaczniesz wszystko wymieniać, to za oryginalne części możesz nawet więcej wydać jak za opinię...
Powodzenia [/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez siwy_dymek » 20 lut 2006, 18:31

Lozysko tez nowe, bo padlo stare, zalozylem JC coprawda, mam nadzieje ze nei kleknie szybko! Polos raczej to nie bedzie, wydaje mi sie ze cos z piasta, mozna sprawdzic czy piasta jest prosta bez jej sciagania?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Yard » 20 lut 2006, 19:59

siwy_dymek napisał(a):
Yard napisał(a):Wystarczyło zdjąc koło i lekko opukać hamulce


ale ja nie mam czego opukiwac
:|
nie masz hamulców ?
idzie o klocki, zaciski. Mogą np. się klinować przy złym ułożeniu lub gdy okładziny już za cienkie
Ostatnio edytowano 21 lut 2006, 18:13 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez siwy_dymek » 20 lut 2006, 21:11

okladziny maja 2tys. km i byly tez sciagane kilka dni temu przez mechanika, lacznie z nowa tarcza
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Łukasz » 21 lut 2006, 10:33

U mnie jak kiedys takie "barany" zmieniali klocki to sruby od zacisku odwrotnie powkrecali,(jedna krótsza od drugiej) ,i tez dziwne objawy były.Może też to sprawdż. Juz sam nie wiem.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez siwy_dymek » 21 lut 2006, 15:05

no ja juz sam nie wiem, musze do mechanika podjechac chyba! Piszczalo jak nei bylo sprezyn, piszcyz dalej jak sprezyny sa! Odglos jest czasami lekko przewywany, no i podczas jazdy mam wrazenie jakby cos w ukladzie bylo niewywazone, a podczas hamowania lekkiwe bicie, minimalnie odczuwalne na pedale, drgania odczuwalne takze bez hamowania zwlaszcza przy duzej predkosci! Nie przekladaja sie jednak bardzo na kierownice a raczej wogole z tego ci mi sie wydaje! Raczej obawiam sie ze to bedzie piasta...i moze dlatego poprzednie lozysko padlo! Musze to rozkminic, bo w zasadzie to jest tylko problemem w mojej bryczce :)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez alinoe » 22 lut 2006, 18:42

1. Wymien plyn hamulcowy – na jakis markowy – typu ferrodo.
2. Tarcze – proponuje brembo – nie drogie a dobre
3. Klocki – oby nie JC – najlepiej ATE
4. Przeczysc tulejki i nasmaroj je specjalnym smarem do tloczkow.
5. wymien gumki.

Dziala!
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez siwy_dymek » 22 lut 2006, 20:16

alinoe napisał(a):1. Wymien plyn hamulcowy – na jakis markowy – typu ferrodo.
2. Tarcze – proponuje brembo – nie drogie a dobre
3. Klocki – oby nie JC – najlepiej ATE
4. Przeczysc tulejki i nasmaroj je specjalnym smarem do tloczkow.
5. wymien gumki.


2,3,4 zrobione, pisalem o tym wyzej 2 razy! Dzwonilem juz do mechanika, telefonicznie wg. niego jest tak jak mi sie yzej wydawalo-krzywa piasta! Powiedzial mi ze japrostsze rozwiazanie to minimalne przetoczenie tarczy na samochodzie, aby dopasowac ja do piasty ale mi nie bardzo pasuje robic takie cos na nowej tarczy! Wymienic piaste? Ile kosztuje nowa, czy zalatwiac uzywke? Z uzywka tez jets ryzyko ze kupie krzywa :/

Narazie sie umowilem z mechanikiem zeby sam ocenil wszystko podczas jazdy
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Adinfo » 2 paź 2006, 23:27

Po zakupie Mazdy 323f 1993r okazało się, że przy hamowaniu podbija mi pedał hamulca do góry, im bardziej hamuję tym bardziej. Przy szybkości 70-90km/h jest to bardzo silne, autem zaczyna "szarpać" troche. Tarcze są od nowości z tego co mi wiadomo, auto ma przejechane 117,5tys.km. U mechanika jeszcze nie byłem. Ciekaw jestem co to jest.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2006, 12:28
Posty: 21
Skąd: Radlin
Auto: Mazda 323f BG 1.6i 16V 1993r.

Postprzez Gość » 14 paź 2006, 23:10

Witam.

Do kolegi Siwy_Dymek, na mój gust bicie na pedale hamulca spowodowane jest
zużyciem tylnego układu hamulcowego, najlepszym sposobem na sprwdzenie czy
jest to tył proponuje na prostej drodze przy prędkości 60-70 km/h zaciągać hamulec ręczny, jeżeli usłyszysz dziwne odgłosy z tyłu to do wymiany masz tylne bębny z okładzinami. Natomiast co do pisków z przodu, myślę że może być to spowodowane skrzywioną osłoną tarczy hamulcowej- od razu mówię nie mam jeszczę mazdy więc nie
wiem jak to tam rozwiązane.
Jeżeli chcesz sprawdzić ukł. hamulcowy to polecam porządną stację diagnostyczną
-tam gdzie robisz coroczne przeglądy, jeżeli masz bicie tarcz z przodu to na komputerze Ci wyjdzie.
Gość
 

Postprzez siwy_dymek » 15 paź 2006, 14:22

Francis napisał(a):najlepszym sposobem na sprwdzenie czy
jest to tył proponuje na prostej drodze przy prędkości 60-70 km/h zaciągać hamulec ręczny, jeżeli usłyszysz dziwne odgłosy z tyłu to do wymiany masz tylne bębny z okładzinami.


wszystko wporzadku, juz tak kiedys sprawdzalem!


Francis napisał(a):Natomiast co do pisków z przodu, myślę że może być to spowodowane skrzywioną osłoną tarczy hamulcowej

to tez sie doszukalem, oslona tarla o tarcze ale problem nie zostal do konca wyeliminowany- z jendej strony klocki podczas jazdy lubia sobie piszczec

No a ze troche wody od tego czasu uplynelo, i moj problem w zasadzie sie nasilil sklaniam sie w najblizszym czasie w strone reklamacji tarcz. Na innych forach wyczytalem ze bicie podczas hamowania to nagmionny problem gladkich tarcz brembo!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez slawek323 » 12 gru 2006, 12:04

witam ja mam podobny problem i sie zastanawiam nad wymianą tarczy, moje pytanie jest następujace, czy koniecznie musze wymieniac klocki ,mam kawał mięsa na nich i szkoda mi ich wyrzucać
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323