Mazda 323F '90r Bicie podczas hamowania
1, 2
Podczas hamowania wyczuwam dziwne bicie kół. Wyważenie było już robione ale problem nie zniknął, może to przez tarcze albo klocki hamulcowe które niedawno były wymieniane
czekam na podpowiedź
czekam na podpowiedź
- Od: 4 maja 2005, 01:30
- Posty: 4
- Skąd: Konin
- Auto: 323F (BG)1990r 1850poj.ok140KM
PREMACY 2002 1998poj. 101KM
A jeśli miałeś nowe tarcze, to pewnie kiepskie zamienniki, co objawia się właśnie takimi przypadłościami...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
bardzo możliwe, że to tarcze, bo wymieniałem tylko klocki Co do zamienników to wolę nie, odkładam więcej kasy ale staram się kupować markowe i dobre części bo poprostu Kocham to autko A jak można sprawdzić stan tarczy czy nie są wykrzywione?? bo grubosć mają jeszcze ok Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
- Od: 4 maja 2005, 01:30
- Posty: 4
- Skąd: Konin
- Auto: 323F (BG)1990r 1850poj.ok140KM
PREMACY 2002 1998poj. 101KM
A jaką masz grubość tarcz? Nominalna to 22mm a minimalna to 20 mm (w/g książki obsługowej). Co do stanu tarczy: maksymalne zwichrowanie tarczy na obrzeżu zewnętrznym to max. 0,1 mm... Jak sprawdzić? Albo jechać do kogoś kto się tym zajmuje albo zamontować badaną tarczę na jakiejś ośce wkręconej na stałe w imadło i badać wichrowanie np. suwmiarką (kupe roboty ale wszystko da się zrobić ) Na ile to musi być dokładne? Do jakichś setnych części milimetra....
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Cóż... Raczek w warunkach domowych tego nie sprawdzisz. Grubość tarczy suwmiarką skontrolujesz, ale "bicie" tarczy właściwie po wymontowaniu i założeniu na urządzenia, które posiada czujnik bicia. W pracy używam takich czujników i mają dokładność do 1 mikrona (0.001 mm). Jak widzisz – są to tak małe wartości, iż w warunkach domowych właściwie nie do skontrolowania.
Zanieś tarcze do jakiejś dobrej firmy przyzwoicie wyposażonej, która zajmuje się przetaczaniem elementów podobnego typu i niech oni skontrolują na nich bicie "bicie".
Zanieś tarcze do jakiejś dobrej firmy przyzwoicie wyposażonej, która zajmuje się przetaczaniem elementów podobnego typu i niech oni skontrolują na nich bicie "bicie".
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Nie doczytałem się czy bije kierownica też ?
Można dosyc dobrze sprawdzić tarcze ja sprawdzałem w nastepujacy sposób:
1. podniosem koło do góry właczyłem silnik dałem mu w rure i po kierownicy od razu widziałem na którym kole mam bicie.
2. Po tym jak ostygną tarcze i bedziesz wiedział które koło powoduje bicie na kierownicy to delikatnie obracaj tym kołem usłyszysz ze klocek obciera w jednym miejscu tarcze mozesz tarcze pomazac kredą bedziesz wiedział gdzie.
Aha z twojego opisu wynika ze zmieniłes klocki i po tym się stało. Upewnij sie czy klocki są prawidłowo założone czy tulejki były przesmarowane.
abys niepotrzebnie sie nie wykosztował.
pozdrawiam
Można dosyc dobrze sprawdzić tarcze ja sprawdzałem w nastepujacy sposób:
1. podniosem koło do góry właczyłem silnik dałem mu w rure i po kierownicy od razu widziałem na którym kole mam bicie.
2. Po tym jak ostygną tarcze i bedziesz wiedział które koło powoduje bicie na kierownicy to delikatnie obracaj tym kołem usłyszysz ze klocek obciera w jednym miejscu tarcze mozesz tarcze pomazac kredą bedziesz wiedział gdzie.
Aha z twojego opisu wynika ze zmieniłes klocki i po tym się stało. Upewnij sie czy klocki są prawidłowo założone czy tulejki były przesmarowane.
abys niepotrzebnie sie nie wykosztował.
pozdrawiam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
- Od: 26 cze 2004, 21:49
- Posty: 38
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik
Bicie nie jest odczuwalne tyle na kierownicy co na kole poprostu jak się hamuje to tak dziwnie bije pedał hamulca i idzie odczuć że idzie to od prawej strony. Co do klocków to są bankowo dobrze założone bo robiłem to nie pierwszy raz wkońcu mazda ta jest w mojej rodzinie już jakieś 10lat poprostu cudowne autko. A i jeszcze może wiecie ile kosztuje takie sprawdzenie tarczy i ewentualne jej przetoczenie (jeśli jeszcze jest to możliwe) Pozdrawiam i Dzięki
to takie kochane autko :D
www.uszczepanski.pl
www.uszczepanski.pl
- Od: 4 maja 2005, 01:30
- Posty: 4
- Skąd: Konin
- Auto: 323F (BG)1990r 1850poj.ok140KM
PREMACY 2002 1998poj. 101KM
A moze tuleje stoją, ja jak miałem stare tarcze to przed wymianą na nowe pedał hamulca podczas hamowania lekko mi pulsował myśle że było to spowodowane właśnie krzywymi tarczami chociaz nie sprawdzałem czy są krzywe ale na nowych tego nie mam.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
memphis napisał(a): ile kosztuje takie sprawdzenie tarczy i ewentualne jej przetoczenie
Przetoczenie tarczy to sprawy groszowe. W moim przypadku było to 15zł za tarcze i spokój na długi długi czas.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 9 maja 2005, 22:41 przez Robo, łącznie edytowano 4 razy
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Lepiej udaj się do Jaksy niech ci sprawdzi bo to mogą być nie tarcze i niepotrzebnie wdasz się w koszty.
Słyszałem też ze takie zachowanie hamulca moze wskazywać na nieprawidłowości w układzie hamulcowym. Z tego co pamietam to problem był wtedy w [jakich?] hamulcach było jajo na bebnie i hamulec pulsował.
No ale u Ciebie może być coś innego.
pozdrawiam.
Słyszałem też ze takie zachowanie hamulca moze wskazywać na nieprawidłowości w układzie hamulcowym. Z tego co pamietam to problem był wtedy w [jakich?] hamulcach było jajo na bebnie i hamulec pulsował.
No ale u Ciebie może być coś innego.
pozdrawiam.
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
- Od: 26 cze 2004, 21:49
- Posty: 38
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik
A mi wymieniali ostatnio osłonę przegubu z przodu prawą i teraz czuje się wyraźne bicie kół przy hamowaniu, również drży kierownica. Co spieprzyli? Aha – przegubu nie mogli zdjąć i musieli zdemontować półoś żeby nałożyć osłonę.
- Od: 27 lis 2004, 14:13
- Posty: 53
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos CA KF '95
Janu oglądałeś jak Ci "fachowcy" chcieli wybić półoś z przegubu? Ja w ciągu 3 miesięcy musiałem wymienić obie osłony zewnętrzne (od strony kól, prawą – dwa dni temu) ) i za każdym razem musiałem wymontować całą piastę wraz z półosią, którą następnie DELIKATNIE można wybić z przegubu... ale w imadle ... młotem 5kg Jeśli panom "fachowcom" nie zależało na robocie, to mogli kilka razy "przypadkiem" kilka razy trafić młotem pośrednio w tarczę i już masz odpowiedź dlaczego Ci koło bije....
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Podlaczam sie pod temat, bo mam podobny problem! Bylo bicie podczas hamowania, kupilem niedawno nowe tarcze BREMBO, klocki wymieniane 2tys.km wczesniej, po wymianie przy malych predkosciach bylo slyszalne piszczenie, czasami delikatnie przerywane nizszym tonem, w jednym kole! Problem piszczenia czesciwo rozwiazany, gdyz podczas wymiany nie zalozono mi w kole o ktorym mowa sprezyny spinajacej klocki oraz plomby-spinki miedzy bolce-sworznie? Ale wcioaz slychac delikatne przerwywane piszczenie! No i sprawa raczej z tym zwiazana, ktora jest z tego wszystkiego najbardziej powazna-bicie i wibracje z dudnieniem przy hamowaniu, w zasadzie niezaleznie od predkosci, ale wyrazniej odczuwealne przy wyzszych predkosciach oraz drgania przy wyzszych predkosciach, dzis jak jechalem 160km/h drgania byly bardzo nasilone!
Stare tarcze byly powiedzialbym bardzo grube, ale na osi kola ktore wciaz sprawia ten problem, tarcza byla w znacznie gorszym stanie, gdyz po zakupie samochodu klocki byly starte w zasadzie do zera, a na owej gorszej tarczy, na jej wewnetrznej powierzchni, w miejscu gdzie przylega klocek, byla centymetrowej szerokosci rdza! Co moze byc przyczyna wciaz utrzymujacego sie bicia!? Dodam ze w miedzyczasie takze po tej samej stronie wymienialem lozysko, bo padlo, ale mechanik powiedzial ze piasty nie zrysowalo!
Moje podejrzenia to: zle oczyszczona powierzchnia piasty podczas wymiany tarczy i osadzona jest lekko krzywo, co przejawa sie przerywanym piszczeniem oraz znacznie powaznijesza sprawa-krzywa piasta! Co tym myslicie? ktos mial podobny problem? Albo czy ktos mial skrzywiona piaste? Jak sie to objawialo?
Stare tarcze byly powiedzialbym bardzo grube, ale na osi kola ktore wciaz sprawia ten problem, tarcza byla w znacznie gorszym stanie, gdyz po zakupie samochodu klocki byly starte w zasadzie do zera, a na owej gorszej tarczy, na jej wewnetrznej powierzchni, w miejscu gdzie przylega klocek, byla centymetrowej szerokosci rdza! Co moze byc przyczyna wciaz utrzymujacego sie bicia!? Dodam ze w miedzyczasie takze po tej samej stronie wymienialem lozysko, bo padlo, ale mechanik powiedzial ze piasty nie zrysowalo!
Moje podejrzenia to: zle oczyszczona powierzchnia piasty podczas wymiany tarczy i osadzona jest lekko krzywo, co przejawa sie przerywanym piszczeniem oraz znacznie powaznijesza sprawa-krzywa piasta! Co tym myslicie? ktos mial podobny problem? Albo czy ktos mial skrzywiona piaste? Jak sie to objawialo?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
tarcze i juz!!! Skoro koła wyważone to masz przyczyne.U mnie tak bylo kiedyś.A po za tym to łożysko w kole tez może sie w znacznym stopniu do tego przyczynic jeśli jest juz mocno zuzyte.U mnie przed wymianą łożyska przy predkosci 120-140 latała fajera.Były juz niezle luzy na łożysku własnie.No ale moze u Ciebie to wina tarcz.Pozdro
- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Łukasz napisał(a):No ale moze u Ciebie to wina tarcz
Tarcze nowki Brembo, problem dalej pozostal
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości