Problem ze skrzynia biegów automatyczna
Strona 1 z 1
Witam
Mam problem z moja mazda, a dokładniej ze skrzynia biegów. Jest to Mazda 323 1.6 Z 91 roku w automacie, który nie działa poprawnie jest problem z piątym biegiem inne wchodzą bez zarzutu. Odkąd mam mazdę, aby zmieniła na piąty bieg silnik musiał być rozgrzany, ponieważ gdy miałem uszkodzony termostat nie wrzucała piątki po wymianie termostatu było ok teraz temperatura silnika jest w normie. Ale od około miesiąca zaczęła miesząc z piątki na czwórkę i na odwrót. Opisze jak wygląda moja droga do pracy po rozgrzaniu silnika, przejechaniu około 2 km wrzuca piaty bieg jedzie tak około 5 km i redukuje na czwórkę dopiero po wjechaniu na wzniesienie po około 8 km wrzuca piątkę i po jakimś czasie znów zredukuje bieg na czwórkę. Prędkością, z która się poruszam zazwyczaj to około 90-100 km/h wiec prędkość pasuje do piątego biegu i 2300 Obr/min a tu mam czwarty bieg i 2700 Obr/min., Jeżeli kto będzie miał jakieś pytania do mnie proszę pisać, bo nie wiem czy wszystko dokładnie opisałem.
Mam problem z moja mazda, a dokładniej ze skrzynia biegów. Jest to Mazda 323 1.6 Z 91 roku w automacie, który nie działa poprawnie jest problem z piątym biegiem inne wchodzą bez zarzutu. Odkąd mam mazdę, aby zmieniła na piąty bieg silnik musiał być rozgrzany, ponieważ gdy miałem uszkodzony termostat nie wrzucała piątki po wymianie termostatu było ok teraz temperatura silnika jest w normie. Ale od około miesiąca zaczęła miesząc z piątki na czwórkę i na odwrót. Opisze jak wygląda moja droga do pracy po rozgrzaniu silnika, przejechaniu około 2 km wrzuca piaty bieg jedzie tak około 5 km i redukuje na czwórkę dopiero po wjechaniu na wzniesienie po około 8 km wrzuca piątkę i po jakimś czasie znów zredukuje bieg na czwórkę. Prędkością, z która się poruszam zazwyczaj to około 90-100 km/h wiec prędkość pasuje do piątego biegu i 2300 Obr/min a tu mam czwarty bieg i 2700 Obr/min., Jeżeli kto będzie miał jakieś pytania do mnie proszę pisać, bo nie wiem czy wszystko dokładnie opisałem.
- Od: 17 cze 2010, 12:11
- Posty: 5
- Skąd: Bolmin
- Auto: Mazda 323 BG 91r. 1.6 8V automat.
he czlowieku ,,,olej w skrzyni automatycznej zmienia sie tak czesto jak olej w silniku ,,,niewiem jak w mazdie ale w chrysler voyager i wiekszosc aut z automatem ma tez filtry oleju w skrzyniach ,,,takie nie zmienianie oleju to zabijanie skrzyni podejzewam ze gdyby nie to ze zrobili ja japonce to dawno by sie rozsypala w mak ...

lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca

lakierowanie to pasja nie praca

- Od: 3 kwi 2010, 00:14
- Posty: 167
- Skąd: pomorskie
- Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r
Kioto napisał(a):takie nie zmienianie oleju to zabijanie skrzyni
Oj tak
kolego pojemność skrzyni 3 biegowej 5.7 litra a 4 biegowej 5.8 litra olej to Dexon II ATF co do cen różnie zalezy od marki najtańszy bedzie Orlen około 11 zł za litr z wyzszej półki np Mobile 1 17zł za litr co daje 102 zł za 6 litrow
wymiana co 40000 tys wiec lepiej zainwestowac w lepszy olej
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
aha, dzieki za info,
a teraz mam taki problem, dziś rano wyjechałem z garażu jest wszystko ok, wrzuciłem na "N' lub "P" żeby garaż zamknąć, wsiadam wrzucam "R" a tu nie idzie, tylko zaczęła migać kontrolka "Hold" daje na "D" to samo, w końcu jakoś udało mi się ruszyć po chwili....
Powiem jeszcze że od rana zrobiłem jakieś 100km i sytuacja się nie powtórzyła...
Moglibyście mi podpowiedzieć jaka może być przyczyna takiego zachowania?
Bo to jest moje pierwsze auto, i pierwsze z automatem, i trochę się zmartwiłem bo jak gdzieś daleko od domu mnie takie coś spotka i nie minie to będzie kłopot...
Czyżby nikt nie był w stanie mi coś poradzić??
Widzę że odpowiedzi 0
Dzisiaj miałem większy kłopot, otóż w trasie nie chciał mi wrzucić biegu 4
i przy ruszaniu szedł opornie :/
Koledzy, pod powiedźcie co to może się dziać...
a teraz mam taki problem, dziś rano wyjechałem z garażu jest wszystko ok, wrzuciłem na "N' lub "P" żeby garaż zamknąć, wsiadam wrzucam "R" a tu nie idzie, tylko zaczęła migać kontrolka "Hold" daje na "D" to samo, w końcu jakoś udało mi się ruszyć po chwili....
Powiem jeszcze że od rana zrobiłem jakieś 100km i sytuacja się nie powtórzyła...
Moglibyście mi podpowiedzieć jaka może być przyczyna takiego zachowania?
Bo to jest moje pierwsze auto, i pierwsze z automatem, i trochę się zmartwiłem bo jak gdzieś daleko od domu mnie takie coś spotka i nie minie to będzie kłopot...
Czyżby nikt nie był w stanie mi coś poradzić??
Widzę że odpowiedzi 0
Dzisiaj miałem większy kłopot, otóż w trasie nie chciał mi wrzucić biegu 4
i przy ruszaniu szedł opornie :/
Koledzy, pod powiedźcie co to może się dziać...
to wlasnie efekty nie dbania o skrzynie.HOLD to prawdopodobnie tryb awaryjny ci zaskoczyl.teraz to juz tylko wymiana oleju i modlitwa.jesli nie pomoze to skrzynka do naprawy-wymiany na uzywke nie polecam chyba ze z jezdzacego auta z mozliwoscia sprawdzenia jak dziala.takiej lezacej gdzies na szrocie lub w garazu nie bierz bo i tak olej od razu bedziesz musial wymienic a moze sie okazac ze jest zepsuta i lipa.jesli chcesz pojezdzic tym autem dluzej a wymiana oleju juz nie pomoze to lepsza bedzie naprawa skrzyni w dobrym warsztacie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Zaprowadziłem autko do "fachowca" który się niby tym zajmuje, i jest zachwalany, więc zobaczymy co będzie, jak na razie szukanie przyczyny stanu rzeczy, mam nadzieje że szybko problem się rozwiąże, bo bez samochodu jak bez ręki...
O, a może koledzy wiece, czy do skrzyni automatycznej jest jakieś oddzielne złącze do wykrywania błędów?
O, a może koledzy wiece, czy do skrzyni automatycznej jest jakieś oddzielne złącze do wykrywania błędów?
obd jest to samo tylko inny spis kodow
Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI
Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6 DOHC w rocznikach 1987/1989 dla mo-delu 323 Turbo 4x4.
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI
Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6 DOHC w rocznikach 1987/1989 dla mo-delu 323 Turbo 4x4.
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T

60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T

61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T

62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T

63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T

64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T

65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T

66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T

67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
dokladnie,jesli nie wywala ci bledow od56-66 to finito.cos tam jeszcze bylo na forum o drugiej wtyczce ale to chyba byla do ABSu.mialem kilka aut z A/T ale wtedy zawsze byl inny model komputera 'ogolnego'-do auta z A/T.a nie drugi dodatkowy
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
no cóż, to się trochę zmartwiłem, bo jak sprawdzałem to wywalało tylko jedynie błąd 17...
ale to nic wspólnego ze skrzynią chyba nie ma (może się mylę)
Ale mój mechanik jak do tego dojdzie to będzie musiał się pogłowić jaka jest przyczyna mojego kłopotu...
I ja pewnie przez to będę dłużej bez kochanego autka
ale to nic wspólnego ze skrzynią chyba nie ma (może się mylę)
Ale mój mechanik jak do tego dojdzie to będzie musiał się pogłowić jaka jest przyczyna mojego kłopotu...
I ja pewnie przez to będę dłużej bez kochanego autka
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość