Słabsze osiagi auta po załozeniu 15' felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Master » 26 sie 2006, 11:02

No i ciekawie się robi ...

A ja nadal zastanawiam się co zrobić ? <jelen>

Obecnie mam 13" 175/70 i moja Mazda bardzo dobrze się zbiera, aż miło sobie przycisnąć.
No ale stalowe felgi nie wyglądają zbyt ładnie, dlatego chcę je zmienić na alu.

Mogę założyć 185/60r14 lub 195/50r15, jedni mówią że przy 15" spadnie przysopieszenie, a inni że nic się nie zmieni poza komfortem jazdy [który i tak mnie nie obchodzi bo auto mam tak zglebowane i na sportowych sprężynach, że jeździ się bardzo twardo]
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Kylu8 » 26 sie 2006, 12:25

jeżeli komfort nie ma żadnego znaczenia zakładaj 195/50/15, przynajmniej będzie ładnie wyglądać.
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Master » 26 sie 2006, 12:43

Kylu8 napisał(a):jeżeli komfort nie ma żadnego znaczenia zakładaj 195/50/15, przynajmniej będzie ładnie wyglądać.


Mówisz że mazda nie straci na przyspieszeniu ??
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Kylu8 » 26 sie 2006, 13:15

ja twierdzę że nie straci. sam jeżdżę na takich kołach. zauważ że będą tylko rozmiar większe od 185/14 (o których też myślisz) przy tej samej średnicy. moim zdaniem nie będzie robić to różnicy a poza tym jeżeli założysz alumki to z powinne być one lżejsze od stalowych (na ogół – w zależności od modelu felg) więc większa szekrokość rekompensuje się mniejszą masą i wszystko powinno być ok.
a różnica w wyglądzie jest :D (szczególnie jak ET będzie mniejsze- koła będą ładnie szeroko stały)
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Master » 27 sie 2006, 13:28

Kylu8, a jak z wytrzymałością?
Prostowałeś już swoje felgi?
Przy naszych drogach ... :| Nie chcę żeby przy wjechaniu w byle jaką dziure od razu wyginały się felgi ... 14" ma większy balon, więc ryzyko mniejsze ...
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Kylu8 » 27 sie 2006, 13:58

z wytrzymałością?
hmm ... tu już nie jest tak dobrze. mając takie felgi trzeba niestety uważać. nie mam tu na myśli jazdy z oczami w szybie i wpatrywania sie w asfalt, raczej więcej ostrożności przy wjazdach na krawężniki itp. jeżdżę codziennie 70 km po wawie i nic jeszcze nie pokrzywiłem.
niemniej jednak jeżeli miłałbym teraz do wyboru 14 i 15 to bym się poważnie zastanawiał. z 15-stkami oprócz wyglądu dostajesz gratis mozliwość walki z koleinami i odczuwania każdego pęknięcia asfaltu :D
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Master » 27 sie 2006, 15:01

Ja już głupieje ...
Oto co mi napisał koleś z servisu w którym zajmują się felgami i oponami :

Szerokość opony ma wpływ na przyspieszenie ale tylko korzystne, szersza opona zapewnia lepsze warunki trakcyjne. Opona szerzej trzyma sie drogi co zapewnia lepsza przyczepnosc i lepsze przepolozenie mocy na "droge". Nie ma to wplywu na moc pojazdu. Przy szerszych i wyzszych oponach zwieksza sie predkosc maksymalna poniewaz sa wieksze przelozenia kol.

Saochod lepiej prowadzi sie w zakretach


Kylu8 mógłbyś pokazac jakieś foto jak Twoja Mazda wygląda na tych felgach?

A może ktoś ma Mazdę 323f bg na 14" ??
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Kylu8 » 27 sie 2006, 16:16

przy mocach naszych autek szerokość opon ma bardzo mały wpływ na trakcię przy przyśpieszaniu (przecież na 2 czy trójce koła i tak nie traca przyczepności). oczywiście gdy samochód ma 200 koników to wtedy trzeba się starać by nie stracić przyczepności przy ruszaniu.
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Kylu8 » 27 sie 2006, 19:20

zdjęcie mam ale pozostawia wiele do życzenia chociaż coś tam napewno widać :D
podaj maila
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez jacek78 » 27 sie 2006, 20:54

Ja bym proponowal 195/50 15"
Początkujący
 
Od: 16 maja 2006, 11:47
Posty: 16
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F1.8 16V SOHC 90r LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323