Czy to na pewno sprzęgło?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez GofNet » 23 sie 2005, 23:28

Dlatego w opisie nad avatarem ma dopisek: "obudzony" hahaha.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez velocity » 23 sie 2005, 23:32

Prawie udana próba w biciu rekordu świata w "odgrzewaniu kotletów" <lol>
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Postprzez Gustav » 27 sie 2005, 10:43

Skoro temat został odgrzany, to jeszcze i ja dorzucę swoje 3 grosze. Otóż w mojej Mazdzie zauważyłem ostatnio podobne objawy, o jakich pisał rok temu ravo. Przy mocniejszym dodaniu gazu rosną obroty, co jednak nie przekłada się na przyspieszenie. Dotyczy to generalnie 3 i 4 biegu. Wydawało mi się, że przy ślizgającym się sprzęgle cały czas bym miał w/w objawy, ale dzieje to się raz na kilka dni mniej więcej.

Teraz tak, nawet jeśli to sprzęgło, czy można jeszcze jakiś czas (najlepiej jak najdłuższy) tak jeździć? Jakie mogą być konsekwencje niewymienienia całego kompletu sprzęgła? Sorry z góry za lamerskie pytania.

Pozdrawiam

Karol

PS. Coś znalazłem tu:
<czytaj> Kontrola stanu sprzęgła
ale jeśli ktoś zechce podzielić się jakąś uwagą, to zapraszam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2005, 20:39
Posty: 50
Skąd: Mińsk Maz.
Auto: Mazda 323F BG B6e

Postprzez velocity » 27 sie 2005, 16:16

Gustav napisał(a):Dotyczy to generalnie 3 i 4 biegu. Wydawało mi się, że przy ślizgającym się sprzęgle cały czas bym miał w/w objawy, ale dzieje to się raz na kilka dni mniej więcej.
Sprzęgło.
Dlaczego?
Najczęściej zaczyna się od slizgania na wyższych biegach – najpierw 4, potem 3, potem bedą kłopoty z ruszeniem ;) Dlaczego nie slizga sie zawsze? Bo zależy to od jego rozgrzania, od temperatury powietrza i jakości paliwa (bo te dwa parametry wpływają na niewielkie wahania maksymalnego momentu obrotowego, którego zmniejszenie powoduje, że sprzęgło przestaje się ślizgać) :)
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Postprzez Gustav » 27 sie 2005, 16:42

No nic, w takim razie jeszcze jakiś czas pojeżdżę, chociaż pewnie przed zimą trzeba będzie wymienić. Dzisiaj właśnie sprzęgiełko ślizgało się przez 1 kilometr jazdy, z przerwami. Później, gdy chciałem się tym ojcu "pochwalić", obyło się bez jakichkolwiek problemów. Zobaczymy jutro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2005, 20:39
Posty: 50
Skąd: Mińsk Maz.
Auto: Mazda 323F BG B6e

Postprzez ravo » 31 sie 2005, 11:42

velocity napisał(a):Najczęściej zaczyna się od slizgania na wyższych biegach – najpierw 4, potem 3, potem bedą kłopoty z ruszeniem oczko Dlaczego nie slizga sie zawsze? Bo zależy to od jego rozgrzania, od temperatury powietrza i jakości paliwa (bo te dwa parametry wpływają na niewielkie wahania maksymalnego momentu obrotowego, którego zmniejszenie powoduje, że sprzęgło przestaje się ślizgać) usmiech
Popieram. To napewno sprzęgło mi się ślizgało od 2 biegu już później. Radzę wymienci jak najszybciej – ja zwlekałem i doszło do wymainy oprócz tarczy, jeszcze docisk :). Polecam zakład we Wrocławiu – cena: 170zł za wymianę taczy, docisku i uszczelki na wale :P To jakieś 2 razy taniej, niż w Warszawie :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez wojciech31 » 31 sie 2005, 12:24

A tak z ciekawosci ravo w ktorym zakladzie robiles?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 23:11
Posty: 228
Skąd: Wrocław
Auto: Honda Accord 1.8 VTEC 1999r

Postprzez ravo » 31 sie 2005, 12:39

A tak z ciekawosci ravo w ktorym zakladzie robiles?
Mhm na ulicy Robotniczej – zapomniałem dokładnego adresu. Jak coś, to mogę zaprowadzić :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mrdok » 31 sie 2005, 14:29

ravo napisał(a):Polecam zakład we Wrocławiu – cena: 170zł
U mnie w Szczecinie powiedzieli mi 300zł :|
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323