hamulec ręczny – jak go... "naciągnąć"?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dry » 19 lip 2008, 22:12

No wlasnie ja mam podobnie, mam wszystko wymienione a mimo to z jednej strony reczny działa mocniej niz z drugiej?! Na pewno nie ma mozliwosci regulacji lewo/prawo?!?!?! tylko przy raczce ta jedna sruba?!??! az nie chce mi sie wierzyc.... Doradzcie cos... czy moze mam zmienić linkę? (koszt np prawej to 90zl w IC :( ) No nie ma mowy o zastaniu czegokolwiek albo o zlych okladzinach skoro wszyskto jest nowe, a szczeki to ATE.

Pozdro

edit: winny byl caly czas rozpierak :)
Ostatnio edytowano 30 lip 2009, 13:27 przez Dry, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Dry » 24 lip 2008, 07:44

Czy potrafi mi ktos powiedzeć czy linka (kompletna) do ręcznego w BG sedan i eFce jest taka sama?!
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Szydło » 2 sie 2008, 00:35

Przepraszam za doczepienie sie do tematu ale nie chce zakladac nowego tematu. Ile moze kosztowac zestaw hamulcowy (tarcze i klocki na obydwie oski) do mazdy 323 z 95roku w polsce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 22:07
Posty: 1500
Skąd: Bieliny, Jarosław
Auto: Mazda 323f (BA) 2.0 V6 95rok

Postprzez dziubek » 3 sie 2008, 01:37

Tarcze od 50 zł w gore ale lepiej coś markowego typu ate brembo lucas sbs te wyjdą jakieś 100zl lub ciut więcej zależy gdzie a klocki tez ok 100zl lucas trw a ate widziałem chyba za 120 mowie tu o cenach za części bo raczej robie wsio sam przy madzi ;)

pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez waldii » 3 sie 2008, 01:48

Szydło zapytaj sie na forum smirnoffa lub mailowo na www.carspeed.pl On ma swietne ceny
waldii
 

Postprzez jacks » 29 lip 2009, 22:31

Ja się dołączę. ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu.

W ubiegłym roku regenerowałem tylne zaciski hamulcowe (wymieniłem uszczelki, czyściłem + wymiana łożyska igiełkowego na tulejkę z brązu w jednym z zacisków) Ręczny po tym zabiegu zaczął działać, ale słabo, gdyż zaciągnięcie dźwigni ręcznego nie powodowało, że auta stawało od razu tylko jakby zwalniało. Dzisiaj postanowiłem rozebrać wszystko jeszcze raz i okazało się, że zaciski są ok (dźwignią ręcznego przy zacisku mogę poruszać praktycznie ręką) natomiast linka z jednej strony nie porusza się w pancerzu (po zaciągnięciu ręcznego linka się nie chowa, a po zwolnieniu hamulca – nie wysuwa się). Próbowałem ją wyciągnąć łapiąc kombinerkami za "młoteczek", ale linka ani drgnęła. Czy da się to jakoś naprawić bez konieczności wymiany linek hamulcowych ? Jeśli jednak nie, to czy do mojej mazdy pasuję linka od 323 BG lub jakaś inna ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Kali_Yo ; D » 21 paź 2011, 09:34

To teraz moja kolej wymieniłem w środę tarcze i klocki na tylnej ośce na starych ręczny jak marzenie trzymał a teraz hmm wgl nie trzyma ; / co może być przyczyną tego ?
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez lukaszbroda » 21 paź 2011, 11:58

musisz poluzowac linke przy recznym calkowicie,kilka razp popompowac noznym na odpalonym silniku-wtedy sie samoregulator ustawi i wtedy mozesz naciągać linke.miałem tak sam,aż się sam zdziwiłem.napisz pózniej czy pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 21 paź 2011, 12:04

Orientuje sie ktos czy przy zdejmowaniu samoregulatorow i rozpierakow sa jakies zabezpieczenia? Bo czytalem gdzieś że są właśnie jakieś blaszki które po zdjęciu nie nadają sie zazwyczaj do ponownego użycia i trzeba dokupic nowe ale nie wiem czy to prawda i ewentualnie o co pytać w sklepie... <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lukaszbroda » 21 paź 2011, 12:59

o jaki blaszki Ci konkretnie chodzi?o te sprezynujace co trzymają szczęki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 21 paź 2011, 13:09

No wlasnie dokladnie to nie wiem, tylko czytalem gdzieś na forum, że chcąc rozebrać rozpierak trzeba sie przygotować i kupić nowe blaszki/zabezpieczenia ktore podobno przy rozbieraniu sie nie nadaja do ponownego użytku. A że planuje zrobic w koncu porządek z ręcznym i wszytsko dobrze nasmarować i rozchodzić dlatego wole najpierw zapytać niż uziemić madzie <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez TALREP » 21 paź 2011, 13:18

Chodziło o te blaszki :) co do ich demontażu to pisałem ci już w innym wątku <lol> sam rozpierak wyciągasz przy odrobinie ekwilibrystyki po poluzowaniu linki.

Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez pawcio1017 » 21 paź 2011, 13:23

No wiec czy te blaszki potrzebuje czy nie? dam rade wyjąć cały ten element jak na foto (rozpierak + samoregulator) i do tokladnie przesmarować żeby sie rozchodziło?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez TALREP » 21 paź 2011, 13:31

Wyciagasz to w całości bez problemu. jak zdejmiesz bęben i szczegi to luzujesz linke chamulca sciagasz z rozpieraka taka gume (od wewnetrznej strony za tylna obudowa bebna) i wszystko wyciagasz. ta blaszka to rodzaj sprezynki to znaczy jest z bardzo sprezystej blachy i poprostu peka przy prubie sciagniecia jej.
Tak jak juz pisalem po zdemontowaniu rozpierak razem z samoregulatorem wsadzilem w imadlo (rozpieraka nie dalo rady nawet ruszyc), popsikalem WD40 i sukcesywnie mlotkiem staralem sie rozruszac. Po ingerencji mlotkiem blaszka nigdy mi nie strzelila a robilem to kilka razy wiec raczej mozesz byc spokojny. Jak lekko chodzi to zakladasz i z glowy :)
W razie czego te blaszki pewnie mozna kupic za grosze tylko trzeba jeszcze wiedziec jaka jest srednica tego bolca <oczy>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez gutek071 » 21 paź 2011, 15:56

U mnie udało się nie rozwalić "blaszek" i poskładane na starych działa jak należy już od jakiegoś czasu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez patryk240 » 22 paź 2011, 02:06

ja tej blaszki nie sciagalem nawet mi nie przyszlo na mysl zeby ja sciagac i jakos udalo mi sie rozruszac rozpierak ze ma pelen luz ale powiem ze jakbym to zdjal to chyba lepiej byloby to doczyszczone pod spodem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez maniaco » 10 mar 2012, 22:52

Witam. U mnie też pojawił się problem.
Okładziny są świeże, bębny też. Niestety przy próbie naciągnięcia uszkodził się gwint, na którym jest nakrętka do regulowania i napięcie linki praktycznie znikome:(.
Próbowałem "przepchać" nakrętkę dokręcając kolejne nakrętki, aby ta "główna" złapała w dalszej części gwinta, co jednak nie dało efektu

Jak można sobie poradzić z tym problemem?
Co kupić/ wymienić?
Czy konieczny jest warsztat, mechanik i $$ ?

Z góry dzięki
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez patryk240 » 11 mar 2012, 00:55

mówisz o gwincie w kabinie od dźwigni ręcznego?? jeżeli tak to nakręć kilka nakrętek 2 czy 3 zależy ile masz zjechanego gwinu w końcu za któraś nakrętka podciągnie tak ten gwint że ta pierwsza oryginalna złapie
A w bębnie najważniejszą role odgrywa rozpierak który się zapieka i trzeba się z nim trochę pomęczyć najlepiej imadło i rozruszać aż nie będzie max luźny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez maniaco » 12 mar 2012, 09:44

patryk240

Tak, dokładnie ten gwint mam na myśli.
Próbowałem z dwiema dodatkowymi nakrętkami i nawet coś ruszyło w tą strone, problem tylko, że jak zaciągałem ręczny, to coś "strzela" (przeskakuje) i wszystko wraca do poprzedniego stanu, tzn brak hamulca ręcznego.
Widziałem, że w otworze w którym jest gwint wychodzi coś w rodzaju złotego kwadratowego "czegos"– jakby końcówka, z którego wychodzi linka hamulcowa (całość wychodzi jako gwint z drugiej strony).

Czy ten złoty @kwadracik@ powinnien siedzieć po poprawnym naciągnięciu w obudowie ręcznego?
Dodam, że jak go od dołu się nie przyblokuje np śrubokrętem, to przy kręceniu kluczem kręci się cały gwint.
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez pawcio1017 » 12 mar 2012, 15:53

Kolego miałem to samo – zjechany frez na rozpieraku. Musisz zdjąć bęben i obadać, ale na 99% bedzie u Ciebie to samo. Jak sie podciągnie i delikatnie zaciągnie ręczny to trzyma, ale wystarczy, że mocniej zaciagniesz i przeskakuje w bębnie rozpierak na frezie i ręczny jest bardzo znikomy tak?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323