Wężyki pod maską- pomoc w rozpoznaniu (zdjęcia)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez patryk240 » 2 lis 2011, 17:12

cartoontrabant napisał(a):Ma być taki niezakończony. :) To tak jakby "przelew" jakby za dużo oparów miało się zebrać to awaryjnie "wyciekną" przelewem nie rozsadzając filtra z węglem aktywnym.

A ja od zawsze myślałem że ktoś to tam uciął u mnie <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 9 lis 2011, 01:08

Panowie następne dwie zagadki:

1. Przy wlewie oleju mam nagwintowany otwór (prawdopodobnie jakis odpowietrznik?) Czy on powinien byc caly czas tak niezasłonięty czy jednak powinna być wkręcona tam śruba? Teraz pomyślałem, że mogłem sprawdzić czy dmucha coś przez tą dziurke na odpalonym.

Obrazek

2. Druga sprawa zdecydowanie bardziej mnie niepokojąca – mianowicie jakis czas temu zauważyłem że pod dolotem mam jeden gruby, niezakończony wąż z opaską na końcu. Początkowo myślałem, że skądś spadł ale zdjąłem rurę dolotu żeby lepiej obadać i doszedlem do tego że wychodzi on z dołu przepustnicy (chyba z silnika krokowego) idzie do dołu po czym zaiwniety jest w prawo (w stronę akumulatora) i kawałek dalej jest zakonczony nigdzie nie wciśnięty. W okolicy nigdzie nie zauwazylem zeby mozna go gdzies bylo nalozyc. Od czego ten wężyk? (dodam że mam silnik 1.3 8v ale dolot prawdopodobnie został z 16V stąd też chyba krokowiec w przepustnicy (zgadza się?) Czy to może być wina wysokiego spalania i falowania na zimnym silniku? Proszę o pomoc <oczko>

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 9 lis 2011, 07:49

Co do 1 to mi tam się robi mokro a co to jest też bym się chętnie dowiedział a co do 2 to napewno ma to związek z tym że masz krokowca od 16v jak nie zapomne to popatrze co i jak mam u siebie i dam Ci znać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez cartoontrabant » 9 lis 2011, 11:16

1. Też mam taki nagwintowany otwór i nic nie jest ani nic nie było do niego przykręcone – ale olej z niego nie cieknie ani nie dmucha. Może cieknie z korka? To bliska okolica...

2. Ta rurka prawdopodobnie powinna iść spod przepustnicy do takiej czarnej kwadratowej puszki która jest pomiedzy przepływką, a rurą dolotu (grubą czarną). U mnie ten przewód odpowiedzialny jest za wolne obroty – jeśli go zatkam to nie będę miał wolnych obrotów.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Postprzez pawcio1017 » 9 lis 2011, 16:27

patryk240 napisał(a):Co do 1 to mi tam się robi mokro a co to jest też bym się chętnie dowiedział a co do 2 to napewno ma to związek z tym że masz krokowca od 16v jak nie zapomne to popatrze co i jak mam u siebie i dam Ci znać :)



cartoontrabant napisał(a):1. Też mam taki nagwintowany otwór i nic nie jest ani nic nie było do niego przykręcone – ale olej z niego nie cieknie ani nie dmucha. Może cieknie z korka? To bliska okolica.


O to chodzi, że u mnie tam raczej nic nie cieknie i nie dmucha tylko tak pytam z ciekawości bo skoro jest gwint to myślałem, że coś powinno tam być wkręcone :)



cartoontrabant napisał(a):2. Ta rurka prawdopodobnie powinna iść spod przepustnicy do takiej czarnej kwadratowej puszki która jest pomiedzy przepływką, a rurą dolotu (grubą czarną). U mnie ten przewód odpowiedzialny jest za wolne obroty – jeśli go zatkam to nie będę miał wolnych obrotów.


Domyślam się,że masz na myśli rezonator? Z tym, ze u mnie ten wąż jest zdecydowanie za krótki żeby do niego sięgnął. Tak jak wspomniał Patryk mam krokowca pod przepustnicą (od wersji 16v) a silnik 8v. Możecie zerknąć u siebie jak macie i podpowiedzieć? Fotki mile widziane :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lukaszbroda » 9 lis 2011, 16:51

z tą dziurką to jest tak akjk np z instalacją elektryczną.jest wiązka do podgrzewanych foteli ale ich nie ma.taki prosty przyklad.podejrzewam ze ta dziurka jest do przykrecenia jakiegos plastiku tak jak masz przykrecone te plastiki do trzymania przewodów WN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 9 lis 2011, 17:23

Też tak właśnie myślałem i stwierdziłem że spróbuję ją może zakręcić i zobaczymy czy bedzie jakaś różnicabo nie podoba mi sie to że tamtędy może się jakiś syf dostać do oleju.

Mam jeszcze pytanie do moderatorów? Co było złego w temacie: "Kilka niejasnych
wężyków/kostek itp. – ZDJĘCIA – prosze o pomoc w rozpoznaniu:–)" że musiał być zmieniony na obecny? Chciałem zauważyć, że w pierwszych postach jest też mowa o kostkach elektrycznych a i nie widzę problemu, żeby inne osoby wklejały swoje zdjęcia z zapytaniami w tym temacie.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 9 lis 2011, 18:49

Pawcio ty mówisz o rezonatorze tym co jest połączony w dolocie a na rysunku przedstawiony jako nr4 a koledze "cartoontrabant" o ile dobrze kojarzę chodzi o zawór dodatkowego powietrza można to nazwać drugim krokowcem pod kolektorem ssacym. Ja w swojej 8v to mam na tym zdjęciu jest to nr3 :D
Obrazek
A co do tej dziurki to u mnie na pewno spod korka mam uszczelkę w korku chyba do niczego i robi się mokro wokół :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 9 lis 2011, 23:40

Panowie dzisiaj chwile jeszcze popatrzyłem na te węże i niezła plątanina tam u mnie. Ale zauwazyłem też, że na odpalonym silniku coś w kolektorze mi mega hałasuje (jakby szura, szumi) – może to być lewe powietrze? Postanowiłem, że w któryś weekend rozbiorę cały dolot, wszystko wyczyszczę, posprawdzam i dojdę do ładu. Przy okazji zmienie filtr paliwa. Nie mam już pomysłów od czego może być takie spalanie <oczy>

Tymczasem powoli sie bedze przygotowywać – kupię benzynkę ekstrakcyjną i nowy filterek :(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323